vedr. en Chat source kode
Fra : Tommy Andersen

Dato : 17-04-03 13:43

Er der nogle her der ligger inden med et link eller noget fri code til et
Chat system

Det skal helt være et system man selv kan sætte op grafikmæssigt

Det må godt være rå kode, da jeg selv kan complilere det.....

Det skal kører på en MS server, og jeg regner med at embettet det i ASP?

Fra : Jonathan Stein

Dato : 17-04-03 17:02

Tommy Andersen wrote:

> Det skal kører på en MS server, og jeg regner med at embettet det i ASP?

Vil du blande Java og ASP?

En søgning på Google efter "ASP chat" gav i øvrigt godt 3 1/2 mio.
resultater.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Tommy Andersen

Dato : 17-04-03 17:17

JA det er korrekt....(-:
Men jeg er ikke interesseret i en HTML(ASP) løsning, men en JAVA baseret
løsning,
på den måde vil jeg kunne lave en 100% online chat, og ikke en løsning der
er baseret på reload af sider(-:

MEN java funktionen er tiltænkt at skulle bruges som en applet i ASP

Da jeg ikke selv er 100% inde i JAVA kunne jeg godt bruge en løsning, hvor
jeg kunne
"kigge over skulderen på en som har mere forstand på det end jeg har(-:"

På den måde vil jeg også kunne lære det som jeg ikke har kendskab til.

Så derfor er det en java baseret chat funktion jeg leder efter. gerne med
den rå kode og en kopileret version, så jeg kan se hvordan den virker....

TA

Fra : Jonathan Stein

Dato : 18-04-03 21:17

Tommy Andersen wrote:

> [...]
> løsning,
> på den måde vil jeg kunne lave en 100% online chat, og ikke en løsning der

Det kræver enten, at alle brugere kommunikerer direkte med hinanden (hvilket
bliver et problem gennem diverse firewalls) eller at der kører en chat-service
på serveren.

> MEN java funktionen er tiltænkt at skulle bruges som en applet i ASP

En applet er ren client-side og har ikke noget med ASP at gøre. Om du embedder
den på en ren HTML-side eller en side, hvor HTML-koden er genereret af et
ASP-script er lige meget.
Applet'en skal dog downloades fra den server, som chat-servicen kører på, da
en applet kun kan connecte til den server, den er downloadet fra.

> Så derfor er det en java baseret chat funktion jeg leder efter. gerne med
> den rå kode og en kopileret version, så jeg kan se hvordan den virker....

"java applet chat" giver 189.000 svar på Google.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/