Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
indstillinger på digitalkamera
Fra : Mikael

Dato : 22-03-01 23:54

Kan man få digitalkameraer, der har de samme indstillingsmuligheder som et
traditionelt manuelt kamera? Dvs. f-stop, shutter speed osv.?

Mikael

Fra : Fotografering.org

Dato : 23-03-01 06:20

"Mikael" <sandman_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Kan man få digitalkameraer, der har de samme indstillingsmuligheder som et
> traditionelt manuelt kamera? Dvs. f-stop, shutter speed osv.?

Det kan selvfølgelig de dyre SLR systemkameraer.
Men også en del af de mere almindelige kan. Jeg ved at i al fald de fleste
Olympus i den
højere prisklasse kan.

I mine øjne er det dog ret værdiløst da blænden ikke har særlig stor effekt.
På grund af de fleste digitalkameraers opbygning (bl.a. lille brændvidde)
kan
dybdeskarpheden nærmest kun varieres mellem "meget stor" og "uendelig".

--
Mvh:
Finn / Fotografering.org

Fra : Lars Månsson

Dato : 23-03-01 06:36

> [...]
> Kan man få digitalkameraer, der har de samme indstillingsmuligheder som et
> traditionelt manuelt kamera? Dvs. f-stop, shutter speed osv.?

Jeg har et olympus 2020z, det kan man bruge manuelt
f-stop ved jeg ikke hvad er men tid,iso,blænde bruger jeg,
man også fokuserer manuelt men så er det bedre med et "traditionelt manuelt kamera"

Hilsen
-Lars-

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 23-03-01 08:55

"Mikael" <sandman_dk@hotmail.com> wrote in message
> Kan man få digitalkameraer, der har de samme indstillingsmuligheder som et
> traditionelt manuelt kamera? Dvs. f-stop, shutter speed osv.?

Sagtens f.eks. Nikon Coolpix 990

--
With many Thanks
Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069 remove 'ihsyd' when email replying

Fra : Mikael

Dato : 23-03-01 16:35

hvor højt skal man op i prisklasserne, før digitalkameraer har en rimelig
hastighed? efter hvad jeg har set af kameraer indtil videre er de fleste
rædsommeligt langsomme, både i betjeningen og eksponeringen... og det er jo
ikke særlig fedt.

Fra : Rune Baess

Dato : 23-03-01 17:39

"Mikael" <sandman_dk@hotmail.com> wrote in message news:99fqfu$cuk$1@sunsite.dk...
> [...]
> rædsommeligt langsomme, både i betjeningen og eksponeringen... og det er jo

Hvis du mener hurtig (som et film-kamera), skal du have fat i et digiSLR såsom D1,
S1pro, D30, DCSxxx, osv. men du kommer også til at betale for det...

Fra : P.K.

Dato : 24-03-01 10:19

Mikael wrote:

> Kan man få digitalkameraer, der har de samme indstillingsmuligheder som et
> traditionelt manuelt kamera? Dvs. f-stop, shutter speed osv.?
>
> Mikael

Canon Powershot G1

P.K.