Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Olympus vs. Nikon.
Fra : Thorbjørn Spurre Jen~

Dato : 17-04-03 10:51

Hej gruppe.

Jeg har læst en del indslag, men har desvære ikke helt fundet det svar jeg
søger.

Jeg kigger på digital kamera og står nu og vakler mellen Nikon Coolpix 4300
og et olympus C-4000zoom. Er der en venlig sjæl som vil give et godt råd
eller to.
Er der andre kameraer i samme prisklasse (4000 - 5500,-) som er bedre?
Jeg er ny i faget så alt hjælp gør underværker. På forhånd tak.

Fra : Schmidt

Dato : 17-04-03 11:40

"Thorbjørn Spurre Jensen" <spurre@image.dk> wrote in message
> Hej gruppe.
> Er der andre kameraer i samme prisklasse (4000 - 5500,-) som er bedre?

Jeg ved ikke om det er bedre, men jeg har et Canon Powershot S45 som jeg er
meget tilfreds med. Jeg købte det på grund af en række fremragende
anmeldelser (f.eks. http://www.dpreview.com/reviews/canons45/page17.asp).
Det bruges som et altid-i-lommen-cam, hvorfor byggekvaliteten havde høj
prioritet..... og her er S45 ganske enkelt solid as a rock. Herudover deler
det i stor stil elektronikindmad med G3, der vist nok er ganske fornuftig
kvalitet.

Jeg så på en del andre kameraer i samme prisleje, og det er min fornemmelse,
at kvaliteten er ganske høj og relativ ensartet på tværs af mærkerne.

Thomas
http://foto.familienschmidt.com

Fra : LH Søfren

Dato : 18-04-03 16:54

Jeg kan kun tilslutte mig anbefalingen af Canon Powershot S45, som jeg nu
har haft glæde af i ca. en måned. Kan "alt" fra helt fuldautomatisk til
fuldt manuelt.
Let at have med og let at betjene, og så bruger det CF-kort, der stadig er
de billigste.
Og så kan du faktisk få S50 med 5 megapixel næsten inden for den
beløbsramme, du nævner.
Lars Henrik
NB: fjern ".out" i mailadresse

Fra : harald bluetooth

Dato : 18-04-03 06:57

On Thu, 17 Apr 2003 11:50:30 +0200, "Thorbjørn Spurre Jensen"
<spurre@image.dk> wrote:

> [...]
>Er der andre kameraer i samme prisklasse (4000 - 5500,-) som er bedre?
>Jeg er ny i faget så alt hjælp gør underværker. På forhånd tak.

Olympus bruger smartmedia kort, der ikke fås større end 128 Mbyte. MC
er bedre, fås større.

Nikon'en kan jeg ikke lige, med det to-delte design.

Hvorfor kigger du ikke på Canon. De bruger MC kort. S45 og S50.

Bedste køb er måske Minolta F200 eller F300.

Læs anmeldelser på www.dpreview.com
mest konklusionerne oo specifikationer. Skal du bruge manuel
fokusering, så læg mærke til det. Mange point-and-shoot kameraer har
ikke dette, f.eks. canon ixus og kodak.

mvh

John

Fra : Thorbjørn Spurre Jen~

Dato : 18-04-03 08:11

> Olympus bruger smartmedia kort, der ikke fås større end 128 Mbyte. MC
> er bedre, fås større.
>
> Nikon'en kan jeg ikke lige, med det to-delte design.

Jeg tror at det er nikon 4300s storebror du tinker på (4500). 4300 bruger
Compactflash.
Men tak for linket.