Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Forskel på canon kameraer
Fra : Hjalte

Dato : 17-04-03 10:44

hejsa...

Sidder lige og kigger lidt på edbpriser, og disse kameraer ligger i
samme prisleje, men jeg kan ikke helt se hvad forskellen er:

PowerShot A40      2.493 kr.
PowerShot A60      2.375 kr.
PowerShot A200   1.842 kr.
PowerShot A300    2.097 kr.

Jeg går ud fra at jo højere nummer jo bedre?
Er det rigtigt, eller snakker vi om to helt forskellige serier?

MVH.
Hjalte aka. izeqb

Ved svar fjern det store dyr i min e-mail adresse!

Fra : Morten

Dato : 17-04-03 10:49

> [...]
> PowerShot A300 2.097 kr.
>
> Jeg går ud fra at jo højere nummer jo bedre?
> Er det rigtigt, eller snakker vi om to helt forskellige serier?

Ja, det er to forskellige serier.
A60 er afløser for A30/A40 og A300 er afløser for A200.
A300 er mere simpel end A60, da det ikke har så mange indstillingsmuligheder
og ingen optisk zoom. Til gengæld er opløsningen lidt højere end A60.

Grundet de små prisforskelle må valget - for mig at se - stå mellem A60 og
A300, da disse er de nyeste i hver sin serie. Faktisk er A60'eren jo både
bedre og billigere and A40, så absolut ingen grund til at vælge den -
overhovedet.

Du kan sammenligne på www.powershot.com

Mvh
Morten

Fra : Peter

Dato : 17-04-03 11:28

"Morten" <tekstenherfjernes_tilt_u@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja, det er to forskellige serier.
> A60 er afløser for A30/A40
A70 afløser A40!

Fra : Morten

Dato : 17-04-03 11:42

> A70 afløser A40!

Ja, det er der jo nogen der hårdnakket bliver ved at påstå det er det eneste
rigtige:
A60 og A70 er stortset identiske og forskellen ligger da også kun i
opløsningen. A60 har samme opløsning som A40 nemlig 2 megapix. A70 har 3
megapix.

Hvad for en der er afløseren kan man jo diskutere til uendelighed. Se f.eks.
på S30/S40 - så kom S45. Er den så afløseren for S40 eller begge eller kun
S30, da den er den eneste af de to, der har mindre opløsning end S45?

MEN det ændrer ikke på at A60 er bedre end A40 - på alle områder - dog
undtaget opløsningen, som er den samme. Derfor stadig ingen grund til at
vælge A40 - specielt når den nu ovenikøbet på gældende tidspunkt er endda
billigere....

Men nogen ærgrer sig måske man fik købt et A40 i stedet for at vente et par
uger og købe et A60???

Mvh
Morten

Fra : Hjalte

Dato : 21-04-03 21:29

On Thu, 17 Apr 2003 12:28:24 +0200, "Peter" <p@p.pp> wrote:

>A70 afløser A40!

Men A60 og A70 er jo identiske, bortset fra at A70 har 3 megapixel,
mod A60's 2 megapixel.

Så er det ikke A60 der afløser A40, og A70 er en "storebroder" til