Vielse før 1885 Nykøbing mors
Fra : Bente Jørgensen

Dato : 17-04-03 02:53

Kan nogen hjælpe??

Jeg har hvis påtaget mig en opgave der umiddelbart ser værre ud end jeg
regnede med.
En fjern slægtning har kaldt til familietræf midt i maj, og da de i denne
linie/sidelinie af mine slægtninge overhovedet ikke kender noget til deres
aner, kendte faktisk dårlig deres bedstemors navn, tilbød jeg at finde lidt
navne og data til dem, men jeg er allerede kørt fast og har brug for hjælp
for at komme videre.

Jeg har:

Jens Peter Christensen f. 20 august 1885 i Nykøbing Købstad Mors

Forældrene er Jens Peter Christensen og Ottine Marie Larsen af Nykøbing.

Jeg har søgt efter forældrenes vielse og kan ikke finde den, det ser ikke ud
som om de er viet i Nykøbing.

Har brug for hjælp til: Forældrenes vielse, alder, fødested.

Da jeg tager til Viborg ugen efter Påske, har jeg god tid til at finde mere,
hvis bare jeg kan få "hul" på problemet.

Jeg vil blive meget glad for en håndsrækning hvis nogen har mulighed for
det.

God Påske

Bente Jørgensen

Fra : Bente Jørgensen

Dato : 18-04-03 16:13

Jeg har fået hjælp med vielsen i Nykøbing M., så jeg nu kan komme videre med
Jens Peter Christensen.

Hvis nogen skulle ligge inde med oplysninger om hvor Ottine Marie Larsen er
født vil jeg være glad for hjælp med hende hun er født omkring 1854, men
hvor??

Mange hilsner

Bente Jørgensen

Fra : Hugh Watkins

Dato : 18-04-03 17:11

"Bente Jørgensen" <juli@esenet.dk> wrote in message news:b7p4ii$5cg$1@sunsite.dk...

> [...]
> født vil jeg være glad for hjælp med hende hun er født omkring 1854, men

playing around

http://ddd.dda.dk/asp/husstand.asp?amt=Thisted&herred=Mors%F8+S%F8nder&enhed=Nyk%F8bing+Mors+K%F8bstad&stednavn=&matr_nr_adresse=Kir
kegyden+-+fattighuset+-+forhuset&matrikel=&kilde=FT-1850&indtastningsnr=B1251&husstands_familienr=37

Marie Larsen, 49, Enke, , Husmoder - lever af at gøre Dagleie - understøttelse, Nykøbing

a possible grandmother

http://www.arkivalieronline.dk/Folketaelling/folketalling.asp

I am reading the whole of Morsø lFT 1860 today looking for Nørgard so I will look out for a circa 6 year old

Hugh W

Fra : Bente Jørgensen

Dato : 19-04-03 21:47

Tak Hugh.

Det kunne være en bedstemor, men det tør jeg endnu ikke tro, Ottine findes
ikke født i kirkebogen for Nykøbing omkring 1854, så derfor er jeg nød til
at søge andre sogne, det har jeg endnu ikke haft mulighed for da jeg op til
Påske var sikker på at hun skulle findes i Nykøbing Mors.

Det vil glæde mig hvis jeg er så heldig at du finder hende i 1860 FT. , så
får jeg et fødested for hende - Tak!

Venlig hilsen
Bente Jørgensen

Fra : Hugh Watkins

Dato : 20-04-03 01:31

"Bente Jørgensen" <juli@esenet.dk> wrote in message news:b7scg9$13b$1@sunsite.dk...
> [...]
> Påske var sikker på at hun skulle findes i Nykøbing Mors.
>
> Det vil glæde mig hvis jeg er så heldig at du finder hende i 1860 FT. , så

Ikke i Søndre herred og Nørre endnu til tif http://www.arkivalieronline.dk/Data/folketælling/FT1860/00032/01294.tif
hvis der ikke nogte her imorgen
har jeg ej fundet hended Ottinia circa 6 aar

Hugh W

Fra : Kurt Hansen

Dato : 19-04-03 22:43

Fri, 18 Apr 2003 17:12:47 +0200, skrev Bente Jørgensen:

>Jeg har fået hjælp med vielsen i Nykøbing M., så jeg nu kan komme videre med
>Jens Peter Christensen.

Øhhh, hvilken hjælp? Har du vielsen? I givet fald: hvor og hvornår?
Ved vielser plejer brudefolkenes fødesteder (og forældre) at være
angivet - i hvert fald når vi er så langt oppe i tid.

Venlig hilsen
Kurt Hansen