To i én - Ny hjmmeside (åh nej - nu igen)
Fra : Jens Raunkjaer Graun~

Dato : 17-04-03 01:34

Jeg præsenterer hermed min nye hjemmeside, der i høj grad
henvender sig til udlændinge, der søger deres danske rødder.

Danish Surname Database
based on mormons
International Genealogical Index

Udtræk vedrørende godt 1.300 danske efternavne.

My Family History Book
Based on GED4WEB

Mere end 223.000 individer.

www.jensg-family.dk

Fra : Lisbet Sortkjær

Dato : 20-04-03 14:09

Fint med din hjemme siden, men når man download filer fra den, oprettes de
som *.igi
Hvilke program kan læse dem ???

MVH Lisbet Sortkjær

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 20-04-03 23:03

"Lisbet Sortkjær" <ole.lisbet@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Fint med din hjemme siden, men når man download filer fra den,
> oprettes de som *.igi
> Hvilke program kan læse dem ???

Jens tilbyder jo programmet list.com på sin side, som (antagelig) kan vise
disse filer - men efter at være pakket ud (unzipped) kan man såmænd læse dem
med ethvert simpelt tekstbehandlingsprogram. Notepad eller hvad der nu
findes og foretrækkes af utallige varianter til at vise almindelige
tekstfiler.

Det samme gælder generelt for en del andre tekst-baserede filer med
specielle extentions som f.eks: .me .ged .ini .cfg og mange andre. Er man i
tvivl kan man ALTID uden nogen risiko se på en fil med en simpel
teksteditor, der alene vil vise de skrivbare tegn der er i filen uden at
gøre forsøg på at tolke disse som eksekverbare programkoder - uanset om de
er hamløse eller farlige.
--
Poul Erik Jensen - jep@genealog.dk
www.genealog.dk - www.genealog.dk/genlink

Fra : Jens Raunkjaer Graun~

Dato : 23-04-03 15:41

Kære Lisbet!

IGI-filerne er almindelige tekstfiler, som f.eks. lader sig læse og
udskrive med notesblokken

Med venlig hilsen
JensG