Newbie igen - privat netværks problem
Fra : kim

Dato : 16-04-03 22:01

Jeg har 2 pc'er min datters med win 98 og min XP Pro.
Min XP er koblet til nettet via onboard LAN fra MB, jeg
har købt et twistet kabel og sat mellem de to computere,
netværkskortet fra min datters og hen til min på et ekstra
PCI netværkskort. Jeg kan fra begge pc'er se den andens
mapper og filer, men når jeg åbner IE på min datters,
kommer "Guiden Internet Forbindelse" frem, hvor når jeg
vælger " Jeg har forbindelse til internettet via et Lokalnet"
og klikker Næste, så vil den bare ikke videre...
"TCP/IP" og "IPX/SPX" er installeret på win98.

Jeg har læst og læse i denne gruppe, men kan ikke finde
en løsning, så kan nogen her venligst hjælpe mig så min
datter kan komme på nettet fra sin egen maskine ?
Mvh Kim

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 17-04-03 00:29

On Wed, 16 Apr 2003 23:01:07 +0200, "kim" <no@spam.dk> wrote:

> [...]
>en løsning, så kan nogen her venligst hjælpe mig så min
>datter kan komme på nettet fra sin egen maskine ?

Du skal ind under egenskaber for dit indbyggede netkort og vælge at
forbindelsen på det netkort skal deles så at folk på PCI netkortet kan
komme på nettet. Så skal du bare være opmærksom på at din computer skal
være tændt for at din datter kan komme online.
Flemming Jacobsen

Fra : kim

Dato : 17-04-03 05:08

"Thunderbird[7100]" <praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> skrev
> Du skal ind under egenskaber for dit indbyggede netkort og vælge at
> forbindelsen på det netkort skal deles så at folk på PCI netkortet kan
> komme på nettet.

Ikke forstået...
Gider du skrive det mere præcist ?

> Så skal du bare være opmærksom på at din computer skal
> være tændt for at din datter kan komme online.

Jo, det er jeg skam klar over...men hvorfor kan jeg ikke åbne
IE på min datters maskine og være online, selvom jeg der kan
se mapper og filer på min maskine, i stifinder ?

Mvh Kim

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 17-04-03 12:07

On Thu, 17 Apr 2003 06:07:39 +0200, "kim" <no@spam.dk> wrote:

>"Thunderbird[7100]" <praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> skrev
>
>Ikke forstået...
>Gider du skrive det mere præcist ?

Kan jeg ihvertfald forsøge på. Nu har jeg så "kun" xp home på min
bærbare, men jeg vil tro at opsætningen er noget lig den samme.

Vælg Start - Indstillinger - Netværksforbindelser.

Så skulle der gerne komme et vindue frem der viser begge dine
netkort/netværksforbindelser.

Så højreklikker du på det netkort der er det indbyggede af de 2 og
vælger egenskaber. I det vindue der nu dukker op vælger du så avanceret.
Så skulle der et felt der hedder noget med "deling af
internetforbindelse" den sætter du et flueben i og vælger at det skal
være PCI netkortet der må benytte internetforbindelsen på det indbyggede
netkort.

Jeg håber at det gjorde det mere klart hvad der skal gøres
Flemming Jacobsen

Fra : Lars Hessellund

Dato : 18-04-03 15:36

"kim" <no@spam.dk> wrote in message news:%vjna.103$0r3.38@news.get2net.dk...
> [...]
> en løsning, så kan nogen her venligst hjælpe mig så min
> datter kan komme på nettet fra sin egen maskine ?

Spørgsmål... hvem er din internet-udbyder? Er det en ADSL-forbindelse, el.
ISDN/Analog-opkobling?
Det kunne jo være der var enklere metoder til at få din datters computer på
nettet.

--
Med Venlig Hilsen
---

Sgt. Hartman: There is no racial bigotry here. I do not look down on
niggers, kikes, wops or greasers. Here, you are all equally worthless.

Fra : kim

Dato : 19-04-03 08:01

"Lars Hessellund" <GONE@GONE.dk> skrev
> Spørgsmål... hvem er din internet-udbyder? Er det en ADSL-forbindelse, el.
> ISDN/Analog-opkobling?

Fastnet, bredbånd LAN1 tror jeg det hedder, med en (vist nok) 32Mbit
fællesforbindelse i vores ejendom, via kabelnettet.dk til 49,-kr pr. mdl.

> Det kunne jo være der var enklere metoder til at få din datters computer
> på nettet.

Nu har jeg fået den til at virke med et twistet kabel :) hvor den kører
gennem min XP for at være på nettet, men kom endlig med nogle
forslag, helst billige.

Mvh Kim

Fra : Lars Hessellund

Dato : 19-04-03 16:54

"kim" <no@spam.dk> wrote in message news:xt6oa.8$bF1.3@news.get2net.dk...
> [...]
>
> Nu har jeg fået den til at virke med et twistet kabel :) hvor den kører
> gennem min XP for at være på nettet, men kom endlig med nogle

Det var jo en utrolig billig forbindelse... lidt misundelig!
Du kunne evt. undersøge om hver beboer har mulighed for at modtage mere end
én ip-adresse. Hvis du kan det, skal du bare tilkoble en switch (koster
omkring kr. 100 - 300), ellers kan du købe en router (koster fra kr. 500+).
Ved begge muligheder kan din datter komme på nettet uden at din computer
skal stå tændt, hvilket jo kan være ret praktisk.
Hilsen
Lars