MS Windows
briani 27239
To operativsystemer på samme maskiner
Fra : Jørgen

Dato : 16-04-03 21:47

Min PC er udstyret med to harddiske med hvert sit operativsystem
installeret: På masterdrevet er det Windows XP Pro, og på slavedrevet drejer
det sig om Windows 98 SE.

Som tingene er lige nu, starter maskinen altid op med Win XP (- medmindre
masterdrevets fladkabel ikke er tilsluttet, hvilket forårsager WIn 98
opstart). Men jeg ville gerne have muligheden for at kunne vælge mellem
hvilket operativsystem, som jeg ønsker at anvende på det pågældende
tidspunkt. Hvordan gør jeg det?

Venlig hilsen J.

Fra : Jens Kloster

Dato : 16-04-03 22:30

Du kan prøve dette gratis program. Så kan du have mange flere OS på din pc.
Jeg har selv et andet program, som jeg har købt, men det skulle være lige så
godt. Det er en god mulighed at have.

Hilsen fra Jens

Fra : Jens Kloster

Dato : 16-04-03 22:34

Glemte link'et, undskyld:
http://www.osloader.com/

--
Hilsen fra Jens

Fra : Jørgen

Dato : 16-04-03 23:10

Tak for tippet. Det vil jeg prøve at downloade.

Vh. Jørgen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-04-03 00:12

In dk.edb.system.ms-windows, Jens Kloster <mrjens@mail.tele.dk> says...
> Du kan prøve dette gratis program. Så kan du have mange flere OS på din pc.

Win XP Pro kan selv finde ud af det. Søg på boot.ini i hjælpefunktionen.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen