Skærme
Fijala 3554
Rengøring af skærm på bærbar
Fra : mj

Dato : 16-04-03 20:37

Hej NG.

Kan det lade sig gøre at rengøre skærmen på en bærbar pc?

Min thinkpad t21 har efterhånden forskellige småpletter. De stammer fra
støv, dråber eller lignende og skyldes ikke tryk eller beskadigelse. Det
ville være fedt at fjerne dem.

Hilsen Mathias

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 16-04-03 22:21

mj wrote:

> [...]
>
> Min thinkpad t21 har efterhånden forskellige småpletter. De stammer fra
> støv, dråber eller lignende og skyldes ikke tryk eller beskadigelse. Det

Det har været diskuteret før.
Diskussionen endte med at man skal starte blidt, først en fugtig klud.
Hvis det ikke hjælper, så en klud fugtet med vand der er blandet lidt
opvaskemiddel i.
Hvis det heller ikke duer, så bland noget husholdningssprit med vand og
prøv med det.
Ren sprit er sidste mulighed - det burde ikke kunne skade skærmen, men
ingen garanti herfra.

Fra : mj

Dato : 17-04-03 19:30

> Det har været diskuteret før.
> Diskussionen endte med...

Er der nogle skrækhistorier der kan få mig til at ryste i bukserne?

Hvorfor egentlig ikke starte med sprit, det fordamper jo?

Venlig hilsen Mathias

Fra : Jørgen Linde Sørense~

Dato : 17-04-03 22:39

mj skrev:

>Hvorfor egentlig ikke starte med sprit, det fordamper jo?
>
>Venlig hilsen Mathias

Med mindre du har adgang til ren hospitalssprit er der også andre ting
i produktet - og noget af det kan måske skade skærmen.

Uanset hvad der bruges: Sprøjt det på kluden - ikke på skærmen. Så
mindsker du risikoen for at der render væske ind ved kanter/samlinger.

Jørgen Linde Sørensen
(den anførte mail-adresse er gyldig - - -
- - - i hvert fald da dette indlæg blev postet

Fra : mj

Dato : 19-04-03 13:34

Jeg brugte lidt vand og alt skidt forsvandt som dug for solen. Herligt!

-Mathias