Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Begynderkamera: Nikon eller Canon
Fra : Morten Frederiksen

Dato : 16-04-03 20:09

Jeg har besluttet at købe mit første SLR kamera, og jeg har set på Nikon
F-55 og Canon EOS 3000N. Jeg synes Canon EOS 3000N virker lidt plastikagtig,
mens Nikon F-55 virker mere robust. Hvad er meningerne om disse kameraer? Er
der andre kameraer jeg bør overveje? Hvad med brugt?

mvh
Morten Frederiksen

Fra : pan2

Dato : 17-04-03 08:00

"Morten Frederiksen" skrev d. 16-04-03 20:09 dette indlæg :
> [...]
>
> mvh
> Morten Frederiksen
> jeg ville vælge f65 istedet for da den køre både automatisk og
manuelt, hvis du ikke når du vil investere vil gå digitalt, sæt dig ned
og skriv på et stykke papir hvad det skal bruges til og ud fra de
overvejelser
per

http://www.kandu.dk/

Fra : Morten Frederiksen

Dato : 17-04-03 17:51

"pan2" <pan2.news@kandu.dk> wrote in message
> [...]
> manuelt, hvis du ikke når du vil investere vil gå digitalt, sæt dig ned
> og skriv på et stykke papir hvad det skal bruges til og ud fra de

Jamen, ifølge specifikationerne kan både F-55 og EOS 3000N køre manuel.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-04-03 19:24

"Morten Frederiksen" <mortenf@no.more.spam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Er
> der andre kameraer jeg bør overveje? Hvad med brugt?

Hej Morten

Jeg ville vælge Nikon, men jeg er også en af dem, der siger Aldrig mere
Canon. Så for mig ville valget være nemt.

M.V.H.....Benny..

Fra : Pico

Dato : 17-04-03 23:07

Benny Mortensen wrote:
> "Morten Frederiksen" <mortenf@no.more.spam.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Morten
>
> Jeg ville vælge Nikon, men jeg er også en af dem, der siger Aldrig
> mere Canon. Så for mig ville valget være nemt.

Gider du give en begrundelse. Vi vil jo gerne lære noget
Pico

Fra : Benny Mortensen

Dato : 18-04-03 08:17

"Pico" <IPdata@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Gider du give en begrundelse. Vi vil jo gerne lære noget
> --
> Med venlig hilsen
> Pico

Hej Pico

Nemt, og hvad endnu værre er, gør det med glæde.

Send noget Canon til reparation, når det kommer det hjem igen, har de godt
nok repareret fejlen, men til gengæld har det fået nye fejl. Selvfølgelig
som Canon benægter at de har lavet, for så til sidst at fortælle, at
garantien er bortfaldet, på grund af dit og dat. Men jeg kunne da dårligt
nå at have misligholdt, eller mishandlet varen, eftersom de nærmest boede
hos Canon. Derfor, " Aldrig mere Canon " Jeg kan i hvert fald ikke
anbefale det til nogen. Nikon har jeg kun gode erfaringer med, dog har jeg
ikke haft brug for deres værksted, siden 1981, men det de lavede dengang,
fungerer stadig aldeles tilfredsstillende. Men til råd og vejledning, har de
fungeret aldeles fortræffeligt, selvom der var tale om køb af brugt udstyr,
og vel at mærke, ikke noget jeg skulle købe hos dem, men det var
imponerende, den indsats de gjorde for at jeg fik den rette vejledning. Når
jeg skriver, at jeg ikke har haft brug for deres værksted siden 1981, så
skal der da lige siges, at jeg hele tiden i den mellemliggende tid, har haft
Nikon, lige for tiden 5 Stk, så det er altså ikke fordi jeg ikke har haft
Nikon. Så set i det lys, Nikon i små 30 år, og godt tilfreds, Canon i ca 6
mdr, og jeg tror ikke lige de skal søge deres anbefalinger hos mig.

M.V.H.....Benny..

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 18-04-03 13:42

> Send noget Canon til reparation, når det kommer det
> hjem igen, har de godt nok repareret fejlen, men
> til gengæld har det fået nye fejl.

Jeg har selv en helt anden opfattelse af Canon. Et måned efter jeg købte
mit PowerShot A40 tabte jeg det, og skærmen blev helt hvid. Jeg sendte
det til reperation, og det blev lavet uden beregning. Super service

--
Jakob Møbjerg Nielsen | "Nine-tenths of the universe is the
jakob@dataloger.dk | knowledge of the position and direction

Fra : Pico

Dato : 18-04-03 17:20

Benny Mortensen wrote:
> "Pico" <IPdata@mail.dk> skrev i en meddelelse
KLIP
> [...]
> ikke har haft Nikon. Så set i det lys, Nikon i små 30 år, og godt
> tilfreds, Canon i ca 6 mdr, og jeg tror ikke lige de skal søge deres

Nå ja, det er selvfølgelig en forklaring der er til at forstå. Grunden til at jeg
spurgte var at da jeg for et par år siden skiftede mit udstyr ud, bortset
fra det ene Contax hus og nogle objektiver valgte jed Canon som det
nye hus, og der har ikke været nogen problem overhovedet, men jeg
har heller ikke haft behov for rep., heldigvis
Pico

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 18-04-03 19:54

Benny Mortensen wrote:
[snip - dårlige erfaringer med Canon service]

Du er desværre ikke den første jeg hører sige dette.
Retfærdigvis skal det så siges at jeg har hørt nøjagtig det samme sagt i
forbindelse med en Nikon-servicering og en meget værre historie ved en
Minolta-servicering.

I vores familie har vi fotograferet i en del år, vi har altid kørt med
Canon, og vi har som følge deraf haft lidt kontakt med
reparationsservice et par gange. Jeg må sige at mine erfaringer fra
dette er helt anderledes positive.

Ikke dermed være sagt jeg ikke forstår dig - hvis man har fået dårlig
service så holder man sig jo typisk fra det sted fremover hvis det er
muligt.

mvh

Jesper Brunholm

Fra : lars bo hansen

Dato : 19-04-03 00:59

Hej Morten
Jeg har selv som nybegynder for ca. 3 mdr. siden købt et Nikon F55 og kan
kun rose det, endda kraftigt.
Naturligvist har jeg ikke haft det til reparation endnu, så servicen hos
Nikon kan jeg selvfølgelig ikke udtale mig om, men mon der er den store
forskel? min erfaring fra Edb-verdenen siger mig at det er et fedt.
Det er rimeligt nemt at gå til, og alligevel er der muligheder nok til at
man kan udfolde sig efterhånden som man lære mere.
Canon kender jeg ikke, så hertil ingen kommentarer. Men Nikon ikke noget
dårligt køb, jeg fik endda 2 rimelig linser med i et godt tilbud.

hilsen
lars bo