Forhindre reload
Fra : Stefan McKinnon Edwa~

Dato : 16-04-03 19:13

Jeg sidder og er i gang med et eksamensprojekt i IT, hvor jeg laver en
mail-newsletter-hurlumhej, hvor der bl.a. er nogle sider som sender en mail
ud.
Jeg vil så gerne, at man ikke bare sender flere mails ud, ved at reloade
siden - for så får man eddername meget spam hvis nogen opdager, man kan det!

Det jeg tænker på, er et par linier øverst i de pågældende scripts der
spørger lidt alá:
"Er den her side blevet reloadet?"
Hvis ja, så sendes der altså ikke en mail ud.
Og nej, så er det jo lidt iorden at den sendes ud.

På forhånd tak!
Stefan McKinnon Edwards

Fra : Michael

Dato : 16-04-03 20:55

Hej...

Du kunne lave det med en session:

<?PHP
if ($_GET['Action'] == "Send") {
mail();
session_start();
$_SESSION['sendtMail'] = "Ja";
}
?>

<?PHP if ($_SESSION['sendtMail'] == "Ja") { ?>

<?PHP } else { ?>

<?PHP } ?>

--
Mvh.
Michael Bested

Fra : Stefan McKinnon Edwa~

Dato : 16-04-03 21:17

Ja, det overvejede jeg, men pga. min tilsyneladende komplicerede opbygning,
bliver der lavet output før jeg er nået så langt, så jeg skal bruge et svar
der ikke inkluderer noget der skal sendes før output.
Men ellers tak!

- Stefan

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 16-04-03 23:45

Stefan McKinnon Edwards wrote:
> [...]
> "Er den her side blevet reloadet?"
> Hvis ja, så sendes der altså ikke en mail ud.
> Og nej, så er det jo lidt iorden at den sendes ud.

Den måde jeg plejer at bruge er at lægge selve dataprocesseringen i en
fil for sig. For eksemepel:

-----indtast.php-----
<form action="dataProc.php" method="post" >
<input ... name="foobar" />
</form

og så:

-----dataProc.php-----
<?php
mail(..., $_POST['foobar'], ...);
header("location: whereever.php");
?>
----------------------

På den måde kan folk ikke reloade siden og udføre mail() flere gange.

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Fra : Stefan McKinnon Edwa~

Dato : 17-04-03 11:13

Ok, min design-konstruktion er blevet lidt indviklet og benytter en include
midt i siden, lidt alá:
Index.php:
bla bla
<?
include("sidenderskalvises.php");
?>

Og det er i sidenderskalvises.php at mailen sendes fra, så derfor kan jeg
ikke benytte cookies, headers etc. Rigtig nederen.
Så kender I en anden måde at sende brugeren videre til en anden side??

Igen, på forhånd tak.