MS Windows
briani 27239
Master boot record er blevet væk :(
Fra : Ukendt

Dato : 16-04-03 17:35

Hej gruppe.

Lige kort resumé;

Jeg har haft WinXP og Debian Linux på samme harddisk uden problemer før i
dag. Jeg bruge LILO til at vælge, Linux eller WinXP.

Idag slettede jeg så Linux partionerne (også boot partitionen), da jeg
manglede plads på min andet Fat32 drev.
Det gik også fint, og alt var ved det gamle; En lille partition til Winxp og
programmer, og en større til musik og spil osv.

Her idag skulle jeg så håndtere en fil på over 4GB og det kan Fat32 jo ikke.
Så jeg lavede en ny partition ud af mit store Fat32 drev.

Det gik også fint.
Så ville jeg så slette NFTS partitionen og give resten af pladsen på mit
store Fat32 drev.

Men her gik det galt. Da Partition Magic 7 rebooted computeren, og efter
optælling af ram osv, skriver den noget ligende;

No master boot record on IDE-0;

Og så skriver den eller "99" 50 gange med mellemrum som om den søger efter
MBR i den tid. Og den har skrevet 99, 50 gange søger den så efter Cd-rom.

Jeg har prøvet at starte op på Cd-rom og formateret den lille Fat32
partition, den til WinXP og programmer, og ville så bare installere WinXP
igen.

Efter første genstart af WinXP gjorde den det samme igen, ved at skrive 99,
50 gange.

Hvordan får jeg MBR til at virke igen?

Hvis I har brug for yderlige info, så skriv endelig.

Mvh
Stig

Fra : Ukendt

Dato : 16-04-03 17:55

Undskyld. Jeg var jo lidt hurtigt.
Jeg havde selvfølgelig glemt at slette LILO fra MBR.

fdisk /mbr virkede.

Mvh
Stig