Vis antal filer i dir
Fra : Brian Emilius

Dato : 16-04-03 16:29

Hej NG

Som jeg har fortalt før er jeg lidt newbie, så bær venligst over med mig.
Hvordan kan jeg vise hvor mange bestemte filer (fx alle doc-filer) der er i
et dir? Jeg har kun brug for at vide antal ikke type, størrelse og dato (el.
lign.).

Venlig hilsen
Brian Emilius

Fra : Thomas More

Dato : 16-04-03 16:42

Kan sikkert laves smartere, og faktisk har jeg ikke testet det :

<?php
$numberoffiles=0;
$mydir = dir('/path/to/your/dir/');
while(($file = $mydir->read()) !== false) {
if (ereg("\.doc$", $file))
$numberoffiles=$numberoffiles+1;
}
$mydir->close();
echo"Number og files : $numberoffiles";
?>

/Kasper

Fra : Stefan McKinnon Edwa~

Dato : 16-04-03 21:25

Opdagede lige den her i php-manualen:
http://www.php.net/manual/en/language.types.array.php

Tjek det her...
<?// fill an array with all items from a directory
$handle = opendir('.');
while ($file = readdir($handle)) {
$files[] = $file;
}closedir($handle);
$antalfiler = count($files); // Udvider den selv lidt, så den viser
antallet.?>