MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
installation af win 2k på bærbar
Fra : TW

Dato : 16-04-03 10:18

Hej gruppe.

Når jeg prøver at installere win 2k (clean install) på min bærbare løber jeg
ind i problemer. Installationen har tidligere forløbet fint på min
stationære pc. Bios er opdateret til 2k.
Jeg vil gerne installere gennem DOS da det ikke lader til at maskinen kan
boote fra installationscd'en. Her opstår så problemet: Jeg kan ikke have
både diskettedrev og cdromdrev i maskinen samtidigt. Når jeg booter fra
startdiskette vil den ikke indlæse cdromdriveren da den ikke kan finde en
cdromenhed, derfor kan jeg ikke starte installationen den vej. Prøver jeg
med de 4 win2000 setupdisketter går det fint med at starte setup programmet,
men når de 4 disketter er indlæst skal der læses videre fra cd'en. Jeg
skifter diskdrevet ud med cdromdrevet, men computeren kan ikke læse fra det
og installationen afbrydes.

Er der nogen der kender en løsning på ovenstående? Evt. til hvordan jeg kan
starte fra en startdiskette og så isætte cdromdrevet og få den til at
indlæse driver?

På forhånd tak
Mange hilsener
Thomas

Fra : Leif Pedersen

Dato : 17-04-03 15:03

"TW" <kvidenstinderREMOVEME@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
kan
> starte fra en startdiskette og så isætte cdromdrevet og få den til at

Ta en start diskettetil windows 98 med cdrom på og lægger over på en skive
her efter over på den bærbare og booter fra cdrom drevet.
Så skifter du skiven ud med den til windows 2000
På skiven skal du ind i en mappe der hedder (i386)og filen (winnt.exe)
Være opmærksom på det kan tage 2 timer at kopire filerne til installetinen.
Du kan også boote fra hardisk det skal gøres sådan her
sys d: c: d: er så cd romdrev.
copy *.* c:

Håber du får det til lykkedes
Hilsen
Anders

Fra : TW

Dato : 17-04-03 15:37

"Leif Pedersen" <leif-pedersen@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> [...]
installetinen.
> Du kan også boote fra hardisk det skal gøres sådan her

Hej Anders. Tak for svaret. Det var i mellemtiden lykkedes, via en bekendt
der foreslog nøjagtig det du skriver med boot fra harddisken.
Men 1000 tak fordi du tog dig tid til at svare.

Venligst
Thomas