Kan man skjule/låse sin kode?
Fra : Gitte Brinck

Dato : 16-04-03 08:29

Er det muligt at skjule sin kode eller på nogen måde udelukke
brugeren at se "kilde"?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 16-04-03 08:34

Gitte Brinck <g_brinck@hotmail.com> wrote in news:b7j0n5$54d$1@sunsite.dk:

> Er det muligt at skjule sin kode eller på nogen måde udelukke
> brugeren at se "kilde"?

Du kan lade være med at ligge siden online.

--
Andreas
<http://www.solitude.dk>

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 16-04-03 08:37

"Gitte" == Gitte Brinck <g_brinck@hotmail.com> writes:

> Er det muligt at skjule sin kode eller på nogen måde udelukke
> brugeren at se "kilde"?

Ja -- du kan lade være med at gøre din kode offentligt
tilgængelig. Dette spørgsmål kommer jævnligt op at vende i denne
gruppe, så du kan med stor fordel læse nogle gamle indlæg, evt. via
<http://groups.google.com>

--
/Wegge <http://outside.bakkelygaard.dk/~wegge/>

Fra : Jens Tønnesen

Dato : 16-04-03 08:42

Gitte Brinck <g_brinck@hotmail.com> skrev i
dk.edb.internet.webdesign.html:

Læs: http://www.vortex-webdesign.com/help/hidesource.htm

--
Jens Tønnesen - http://www.pressefoto.dk

Fra : Henrik Hejbøl Jensen

Dato : 16-04-03 09:37

"Jens Tønnesen" <01-2003nospam@pressefoto.dk> wrote in message
> Gitte Brinck <g_brinck@hotmail.com> skrev i
> dk.edb.internet.webdesign.html:

> Læs: http://www.vortex-webdesign.com/help/hidesource.htm

Den med at lægge siden på disketter, i en sort pose med dem og smid dem i
huller i græsplænen, virker fortræffeligt...
har selv brugt den meget til at beskytte mine sider mod at koden bliver
stjålet :p

Nej, der er intet du kan gøre for at din HTML kode ikke bliver stjålet. det
samme er der ( stort set ) med billeder. Det hele bliver jo downloaded før
du ser det i browseren, så i sidste ende ( hvis man ikke gider
"view->source") kan du finde dem på din hdd i din temporary internet files.

Ellers: lav din hjemmeside i din fortrukne HTMLeditor (notepad?) bank den
ind i en browser, tag et screenshot og læg billedet på nettet i stedet for
htmlhjemmesiden :p

\Henrik

Fra : Lasse Jensen

Dato : 16-04-03 10:35

Henrik Hejbøl Jensen skrev:

> Ellers: lav din hjemmeside i din fortrukne HTMLeditor (notepad?) bank den
> ind i en browser, tag et screenshot og læg billedet på nettet i stedet for
> htmlhjemmesiden :p

Hej Henrik.

Nu kan det godt være jeg spørger dumt, men hvordan laver man egentlig et
screenshot? Jeg har gået og spekuleret over det i lang tid, men det er måske
bare almen viden?

Med venlig hilsen Lasse Jensen...

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 16-04-03 10:56

Lasse Jensen wrote:
> Nu kan det godt være jeg spørger dumt, men hvordan laver man egentlig et
> screenshot? Jeg har gået og spekuleret over det i lang tid, men det er måske
> bare almen viden?

(Det er vi en del der naivt går rundt og tror at det er)

Du trykker på Print Scrn (til højre for F12), går ind i et grafikprogram
og vælger opret ny (den foreslår sikkert selv din skærmstørrelse) - indsæt.

Det virker på de (windows-)maskiner og grafikprogrammer jeg har set

mvh

Jesper Brunholm

--
H.C. Andersen-Centret med nyt design: <http://www.andersen.sdu.dk/>
Phønix - dansk folk-musik fra unge musikere - <http://www.phonixfolk.dk/>

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 16-04-03 11:59

Jesper Brunholm <nospam@brunholm-scharff.dk> writes:

[hvordan lave screenshot]
> (Det er vi en del der naivt går rundt og tror at det er)

Jeg glemmer ellers altid den måde at gøre det på :)

> Du trykker på Print Scrn (til højre for F12), går ind i et
> grafikprogram og vælger opret ny (den foreslår sikkert selv din
> skærmstørrelse) - indsæt.

Man kan bruge Alt+Prt Sc til kun at kopiere det vindue der er aktivt.
Man kan nøjes med at paste (Shift+Insert) i fx. MS Paint for at indsætte
det kopierede. (Billedet bliver lagt i clipboardet).

Hvis man vil lave lidt mere subtil udskæring end bare hele vinduer eller
skærme, så bruger jeg et lille freeware-program ved navn MWSnap.
<URL:http://www.mirekw.com/winfreeware/mwsnap.html>

/L

Fra : fh

Dato : 16-04-03 09:54

lol lol lol
Flemming

Fra : jopa

Dato : 16-04-03 09:32

Davs du
Gitte Brinck <g_brinck@hotmail.com> skrev bla:
> Er det muligt at skjule sin kode eller på nogen måde udelukke
> brugeren at se "kilde"?

Som de andre siger = nej. Uden kode ingen side at kigge på.
Du kan skjule en masse funktionalitet for de besøgende.

Hvorfor i øvrigt ??

--
Mvh. John
www.johns-web.dk / www.jp-web.dk

Fra : Cocktail-Henning ;-)

Dato : 16-04-03 10:38

Gitte Brinck wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Er det muligt at skjule sin kode eller på nogen måde udelukke
brugeren at se "kilde"?

Hmmm - ja
det er jo godt og rigtigt, at brugeren kan se, om man så må sige
det, som man viser brugeren (sic!)
Og selvom en bruger er nok så ihærdig
(se fx
http://home13.inet.tele.dk/Pelo/index.htm
- som er en vin-avler site under http://www.vinavl.dk/ -
hvor manden VIRKELIG kæmper med at skjule de snedige javascripts
etc han omhyggeligt har hentet fra andre sites, så er det
egentlig ikke så svært at plukke...
Bemærk dog, at han er forberedt på at man slå javascript fra...
under biblioteker findes kun via js-filer - men alt ialt et
eksempel på skønne spildte kræfter!!!)

-------------
Men - men - men!!!!

Visse ting kan du faktisk gemme,
fx hvis du har en flot citat-samling, eller dagens joke eller
dagesn foto... og du så vil udelukke, at brugeren downloader hele
moletjavsen til SIT brug...

Læg det i en tabel på server-siden - i stedet for i javascript...

fx en lille access-file med noget simpel asp...

God påske!
Cocktail-Henning
(Ryster kyllingen - så fjerene ryger af...)