Java på Redhat 9?
Fra : Julie Huffman

Dato : 15-04-03 23:56

Kære læsere,

Jeg vil hører, om der er nogen, som kan hjælpe mig?

Jeg har brugt Java på min RH8, hvor det virkede fint. Nu har jeg skiftet til
RH9, og installeret samme pakker:

j2re-1_4_1_01-fcs-linux-i586.rpm
j2sdk-1_4_1_01-fcs-linux-i586.rpm

og lavet et symbolsk link:

ln -s /usr/java/j2sdk1.4.1_01/jre/plugin/i386/ns610/libjavaplugin_oji.so
/usr/lib/mozilla-1.3/plugins/

Når jeg starter Galeon eller Mozilla får jeg fejlen:

LoadPlugin: failed to initialize shared library
/usr/java/j2sdk1.4.1_01/jre/plugin/i386/ns610/libjavaplugin_oji.so
[/usr/java/j2sdk1.4.1_01/jre/plugin/i386/ns610/libjavaplugin_oji.so:
undefined symbol: GetGlobalServiceManager__16nsServiceManagerPP17nsIServiceManager]

Er der nogen kan kan hjælpe mig lidt på vej?=)

Kærlig hilsen,
Julie

Fra : Morten

Dato : 16-04-03 08:40

Din installation er rigtig nok, problemet er, at din mozilla er compilet
med gcc 3.2 mens Java er compilet med en tidligere version (sikkert 2.96).
Google kan sikker uddybe dette :)

Prøv at hente den seneste rpm fra Sun. Det er kun nødvendigt at hente
j2sdk, j2re er inkluderet i denne.

Vh Morten

Fra : Julie Huffman

Dato : 17-04-03 21:34

> Din installation er rigtig nok, problemet er, at din mozilla er compilet
> med gcc 3.2 mens Java er compilet med en tidligere version (sikkert 2.96).
> Google kan sikker uddybe dette :)

Okay, det tror jeg aldrig jeg selv ville have fundet ud af.

> Prøv at hente den seneste rpm fra Sun. Det er kun nødvendigt at hente
> j2sdk, j2re er inkluderet i denne.

Det er sjovt, det frem går ikke rigtig tydeligt på Suns hjemmeside, hvad
forskellen på j2sdk og j2re er, så det var faktisk rart, at få det
afklaret=)

Nu har jeg installeret
j2sdk-1_4_2-beta-linux-i586.rpm

og efter at lave lavet det symbolske link
ln -s /usr/java/j2sdk1.4.2/jre/plugin/i386/ns610/libjavaplugin_oji.so
/usr/lib/mozilla-1.3/plugins/

vil Galeon og Mozilla ikke starte. Mozilla skriver ikke noget til
terminalen, men Galeon skriver:

~$ galeon
INTERNAL ERROR on Browser End: No manager for initializing factory?

System error?:: Success
~$

Skal man gøre andet en det jeg har beskrevet?

Tusind kys,
Julie

Fra : Morten

Dato : 22-04-03 10:05

"Julie Huffman" <julie@linuxmail.org> wrote in message news:<pan.2003.04.17.20.34.25.915864@linuxmail.org>...

> [...]
>
> Det er sjovt, det frem går ikke rigtig tydeligt på Suns hjemmeside, hvad
> forskellen på j2sdk og j2re er, så det var faktisk rart, at få det

SDK: Software Development Kit, indeholder compiler og runtime miljø
JRE: Java Runtime Environment

> [...]
>
> System error?:: Success
> ~$
>

> Skal man gøre andet en det jeg har beskrevet?

Næh - det burde virke. Jeg kører selv Mozilla 1-4 alpha med Sun's 1.4.1
på min RedHat 9, det virker fint. Tror der er bedre hjælp at hente i
dk.edb.system.unix

Vh Morten