Strøm og enheder
Fra : Gert Vest

Dato : 15-04-03 21:42

Hej alle !

Hvormange enheder kan man sætte på et bundkort med en 340 Watt
strømforsyning ?

Mit ser PT sådan ud:

Asus A7V333 Raid
XP 2400
2 Maxtor harddiske + 1 Barracuda hardisk
1 DVD drev
1 CD-rom drev
1 CD-brænder
1 diskdrev
4 blæsere
GF 4 grafik
1 Netkort

Hvordan viser symptomerne sig når strømforsyningen er ved at være
overbelastet ?

Gert

Fra : Kim Fritze Sillasen ~

Dato : 15-04-03 22:03

> Hvormange enheder kan man sætte på et bundkort med en 340 Watt
> strømforsyning ?

Uha, det er jo svært sådan lige at sige. Det kommer meget an på, hvordan
effekten er fordelt på hhv. 5V og 12V.

> Mit ser PT sådan ud:

[SNIP en masse hardware]

Umiddelbart vil jeg sige du er ved at have nået grænsen, men er
strømforsyningen af god kvalitet, så kan den nok trække det uden problemer.

> Hvordan viser symptomerne sig når strømforsyningen er ved at være
> overbelastet ?

Den vil som regel genstarte uden varsel under belastning eller kopiering af
filer. Kender ikke lige andre symptomer.

Fra : Klaus G.

Dato : 15-04-03 22:42

> Den vil som regel genstarte uden varsel under belastning eller kopiering
af
> filer. Kender ikke lige andre symptomer.

Min filserver med 6IDE Diske, den mangler strøm. Nogen gange "taber" den
diskene. Andre gange kommer der bare nogle klik/klonk-lyde fra den. Skal
vist have en anden PSU snart :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

Fra : Gert Vest

Dato : 15-04-03 23:26

"Kim Fritze Sillasen [9000]" <kimsillasenSPAM@hotmail.com> wrote in message

> Umiddelbart vil jeg sige du er ved at have nået grænsen, men er
> strømforsyningen af god kvalitet, så kan den nok trække det uden
problemer.

Jeg kan i hvert fald mærke at min strømforsyning ikke afgiver så meget
varme, efter jeg har skiftet fra Palomino til T-bred.
Så en Palomino må bruge en hulens bunke strøm.

GV