Q: Forskelle på Palomino XP og Thoroughbre~
Fra : [4800]TaDaa

Dato : 15-04-03 21:03

Helt konkret går mit spørgsmål på hvad forskellene er på de 2 i subject
nævnte processore.
Jeg kan selv se at det nok har noget at gøre med hvor mange "micron"
processorene er på - og så selvfølgelig "garantiperioden"... Men hvad
betyder der med micron for mig som bruger? Jeg har en ide om at det
indirekte har noget med varmeudvikning at gøre, men er ikke sikker på hvad
der er bedst... De koster ca. det samme og jeg skal bare ha' en processor
til et "aflagt" ASUS A7V266-VM bundkort...

Athlon Thoroughbred XP 1700+ (1466MHz)
128KB L1 cache 1466MHz
256KB L2 cache 1466MHz
37,5 million transistors
0.13 micron processor
Socket: Socket A
FSB: 266MHz
Requires PSU: 300W
Warranty: 2 Years
Producent varekode: AXDA1700DLT3C

Athlon Palomino XP 1700+ (1466MHz)
128KB L1 cache 1466MHz
256KB L2 cache 1466MHz
37,5 million transistors
0,18 micron processor
Socket: Socket A
FSB: 266MHz
Requires PSU: 300W
Warranty: 1 Year

Venligst
TaDaa

- Mon Leony er den hurtigste til at svar på denne også - Ikke noget
negativt, men du er sgu' bare overalt... *G*

Fra : Kim Fritze Sillasen ~

Dato : 15-04-03 21:19

> [...]
> der er bedst... De koster ca. det samme og jeg skal bare ha' en processor
> til et "aflagt" ASUS A7V266-VM bundkort...

0,13 betyder netop, som du selv er inde på, mindre varmeudvikling og mindre
strømforbrug og i mange tilfælde betyder den nye kerne også at cpu'en kan
overclockes ret ekstremt. Hvis du bare vil have den kørende i det board, så
er der frit valg og din eneste begrundelse for at tage den nyere og dyrere
er strømbesparelsen.

Fra : [4800]TaDaa

Dato : 15-04-03 21:35

> [...]

> er der frit valg og din eneste begrundelse for at tage den nyere og dyrere

Tak for det hurtige svar - Det bliver til en Athlon Thoroughbred XP 1700+
så, da den åbentbart er bedre end Palimino'en - Og så er den i øvrigt lidt
billigere i anskaffelse (også i strømforbrug) + der er et år længere
"garanti" på!

/Regards
TaDaa

Fra : Uffe Pedersen

Dato : 27-12-03 22:03

Hej TaDaa,

Thoroughbred er klart mest interessant! Du vil ikke kunne mærke
ydelsesforskel, men Thoroughbred afgiver mindre varme pga. de
tyndere baner (0.13) dvs. mindre køler og dermed mindre støj...
også hvis du skulle have lyst til at lege med overclocking.

Anand eller Tom's har tidligere haft en liste over varmeafgivelse for
forskellige cpu'er...

Venlig hilsen
Uffe
u_d_p@kabelnettet.dk (fjern underscore fra email.adr.)