ECS K7S5A Bios opdatering
Fra : NJ H

Dato : 15-04-03 20:33

-- Jeg har læst at mange problemer med dette bundkort kan klares med
en bios opdatering, men hvordan gør man når man har hentet den på
nettet.
ps: Kan man se hvad version man har ?
Smed55

Fra : jk

Dato : 15-04-03 21:22

On 15 Apr 2003 19:33:01 GMT, NJ H <njhesbjerg@OSOD3esenet.dk> (slet
OSOD3) wrote:

>-- Jeg har læst at mange problemer med dette bundkort kan klares med
>en bios opdatering, men hvordan gør man når man har hentet den på
> [...]

Man kan se hvilken version ved: det står på skærmen som en dato, når
man booter, f.eks. 102902 for den bios fra oktober 29., 2002.

Så går du ind på:

http://www.ecs.com.tw/download/bios_m.htm?submenu_id=23&function_id=1

dit bundkort har et versions nummer. Det står på bundkortet, f.eks.
1.0 eller 3.0

http://www.ecs.com.tw/download/k7s5a.htm

download flash utility, som der en link til samme sted. Det er jo en
ami bios, og ikke award.

Flash fra dos, efter dos boot.

Hvis ikke du har prøvet at lægge bios på før, så må jeg sige, at
mislykkes det, er det fatalt.

Hvilke problemer er det ?

Et godt forum:
http://pub65.ezboard.com/bk7s5amotherboardforum

mvh

John

Fra : NJ H

Dato : 15-04-03 21:32

Et af mine problemer er at når min datter spiller The Sims eller
SimCity 4 fryser den efter nogen tids brug.
Min nuværende bios er version 040201
Processor Thunderbird 1200
Ram: 512 mb Kingston

--
Smed55

Fra : harald bluetooth

Dato : 16-04-03 23:00

On 15 Apr 2003 20:31:55 GMT, NJ H <njhesbjerg@M6UB4esenet.dk> (slet
M6UB4) wrote:

>Et af mine problemer er at når min datter spiller The Sims eller
>SimCity 4 fryser den efter nogen tids brug.
>Min nuværende bios er version 040201
>Processor Thunderbird 1200
>Ram: 512 mb Kingston

Spilproblemer må andre tage sig af. Basalt set skyldes de driver
inkompatibiliteter. Altså software. Evt. kan bios spille ind, f.eks.
er fastwrite af det onde. Det kan disables i bios.

Men sis agp drivere og directx version må være det primære, sammen med
grafikkort drivere. Evt. kan lydkortets directx version support spille
ind.
Det er sgu meget vanskeligt. Kyl spillene ud !

sis agp drivere: www.ecs.com.tw
directx: www.microsoft.com
lydkort ? hvilket lydkort

Logitech musedrivere er også gift. Bedre er standard musedrivere.

mvh

John

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 17-04-03 09:11

NJ H (slet M6UB4) wrote:
> Et af mine problemer er at når min datter spiller The Sims eller
> SimCity 4 fryser den efter nogen tids brug.
> Min nuværende bios er version 040201
> Processor Thunderbird 1200
> Ram: 512 mb Kingston

Er rammene SD-Ram (ikke DDR-Ram)?
- Og er det to klodser?

Tjek rammene med www.memtest86.com, jeg har selv
haft samme problem og det skyldtes at jeg ikke kunne
bruge 2 SD-Ram i mit board samtidig!
Jeg skiftede til en enkelt klods 512MB og det spillede
bare, nu bruger jeg DDR Ram.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.