"Stemmer i Mørket"
Fra : Christian Muus

Dato : 15-04-03 19:46

Så, nu viser TV2 "Stemmer i Mørket" på fredag. Eller var det "The Secret
Sense"? Eller var det "Stir of echoes"? *gg*

Christian

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 15-04-03 20:23

Christian Muus wrote:
> Så, nu viser TV2 "Stemmer i Mørket" på fredag. Eller var det "The
> Secret Sense"? Eller var det "Stir of echoes"? *gg*

Hah, 6 minutter hurtigere :)

--
Jacob

If you define cowardice as running away at the first sign of danger,
screaming and tripping and begging for mercy, then yes, Mr. Brave man,
I guess I'm a coward.

Fra : Ole Pedersen

Dato : 15-04-03 21:19

"Christian Muus" <christianmuus2@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Så, nu viser TV2 "Stemmer i Mørket" på fredag. Eller var det "The Secret
> Sense"? Eller var det "Stir of echoes"? *gg*
>
> Christian

Hejsa

Er den værd at se???

Mvh
Ole P.

Fra : Mr. Good Guy

Dato : 15-04-03 21:21

"Christian Muus" <christianmuus2@hotmail.com> wrote in news:3e9c5257$0$234
$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> Så, nu viser TV2 "Stemmer i Mørket" på fredag. Eller var det "The Secret
> Sense"? Eller var det "Stir of echoes"? *gg*

Er den værd at se?

Fra : Simon

Dato : 15-04-03 21:41

"Mr. Good Guy" <GoodGuy@invalid.hospice> skrev i en meddelelse
> "Christian Muus" <christianmuus2@hotmail.com> wrote in news:3e9c5257$0$234
> $edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> Er den værd at se?

Jeg synes personligt den var en god del bedre end "The Sixth Sense".....

/simon

Fra : Peter G

Dato : 16-04-03 07:52

Simon <caulfield@tiscali.dk> wrote:

> Jeg synes personligt den var en god del bedre end "The Sixth
> Sense".....

Enig. Kevin Bacon spiller forbandet godt i den og historien er lidt mere
intens.

--
Regards, Peter. Email address (as is) works.
Rule #0: Spam is theft.   Rule #1: Spammers lie.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 16-04-03 07:36

"Mr. Good Guy" <GoodGuy@invalid.hospice> escribió

> Er den værd at se?

Ja sgu, det er en ganske gardin thriller/gyser.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Jens Thomsen

Dato : 16-04-03 08:13

> Ja sgu, det er en ganske gardin thriller/gyser.

Efter populære ørehængere og modeord som 'husbåd', 'Tæppeland' og
supersuccessen 'sofavælger' kan vi nu stolt præsentere 'gardingyseren'. Se
den før den kigger ind til dig!

--
MVH/ regards
Jens Thomsen

"Every party has a winner and a loser"

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 16-04-03 08:22

"Jens Thomsen" <jens@groenjord.dk> escribió

> Efter populære ørehængere og modeord som 'husbåd', 'Tæppeland' og
> supersuccessen 'sofavælger' kan vi nu stolt præsentere
'gardingyseren'. Se
> den før den kigger ind til dig!

LOL, det er sgu ikke nemt at vñre udlandsdansker på usenet

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 16-04-03 13:21

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote in message

> "Jens Thomsen" <jens@groenjord.dk> escribió

> 'gardingyseren'. Se
>
> LOL, det er sgu ikke nemt at vñre udlandsdansker på usenet

Hehe.... ellers også keder han sig
Tror bare det er fordi det staves "gedin" og ikke "gardin".. jeg er heller
ikke sikker *gg*

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 16-04-03 13:23

"Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> escribió

> Hehe.... ellers også keder han sig

Ja, hul i det, nu tager jeg ned til poolen og suger et par margaritas
og holder påskeferie ;oP

Fra : Jens Thomsen

Dato : 16-04-03 14:01

> Ja, hul i det, nu tager jeg ned til poolen og suger et par margaritas
> og holder påskeferie ;oP

Åh, din laban. Så blev du alligevel den, der lo sidst. Pokkers.

--
MVH/ regards
Jens Thomsen

Fra : Emil Rune

Dato : 16-04-03 10:47

> [...]
>
> "Mr. Good Guy" <GoodGuy@invalid.hospice> escribió

> Ja sgu, det er en ganske gardin thriller/gyser.

Gardin thriller??! Hm.....Enlighten me please ;)

Hilsen Emil

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 16-04-03 10:56

"Emil Rune" <erune@tdcadsl.dk> escribió

> Gardin thriller??! Hm.....Enlighten me please ;)

Det er da meget sandsynligt at jeg er blevet så ringe til dansk at
jeg ikke kan udtrykke mig ordentligt, men "gardin" kan vel også
bruges som et tillægsord, synonym til "solid"?
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Emil Rune

Dato : 16-04-03 11:04

> [...]
> jeg ikke kan udtrykke mig ordentligt, men "gardin" kan vel også
> bruges som et tillægsord, synonym til "solid"?

Det er da absolut ikke for at pege fingre af dig, undrede mig bare over
udtrykket. Tror du mener "gedigen" ;)

Hilsen Emil

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 16-04-03 11:11

"Emil Rune" <erune@tdcadsl.dk> escribió
> Det er da absolut ikke for at pege fingre af dig, undrede mig bare
over
> udtrykket. Tror du mener "gedigen" ;)

Bingo Efter 5 år i Spanien, er det vel hvad man kan forvente

Fra : Per

Dato : 16-04-03 07:40

"Mr. Good Guy" <GoodGuy@invalid.hospice> skrev i en meddelelse
> "Christian Muus" <christianmuus2@hotmail.com> wrote in news:3e9c5257$0$234
> $edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> Er den værd at se?

Ja! Jeg har den på DVD og har ikke fortrudt købet. DVD har også fantastisk
fed 5.1 lyd.

Fra : -V-

Dato : 18-04-03 23:30

"Christian Muus" <christianmuus2@hotmail.com> skrev:
> Så, nu viser TV2 "Stemmer i Mørket" på fredag. Eller var det "The Secret
> Sense"? Eller var det "Stir of echoes"? *gg*

Lortefilm. Så er dét sagt. Og jeg havde endda glædet mig til at se den.

Som Jacob Skaaning skriver nedenunder: 'den film er meget andet end en 6th
Sense-lookalike' .
Jada, det er den da.
Den er en dårlig blanding af The Shining (Kubricks udgave), The Dead Zone og
The Sixth Sense. Plus lidt uafsluttede plottråde.

Ganske simpelt en lortefilm.

The Sixth Sense udmærkede sig ved at være rimeligt original, men det kan
denne altså ikke påberåbe sig. Hvad skulle den sorte politimand være godt
for? Hvorfor ville husværten slå Tom ihjel? Så han ikke afslørede liget og
ødelagde footballtalentets fremtid og kvarterets ry? Hvorfor hørte man et
skud fra kælderen, hvorefter den formodede døde far redder helten?
Inkonsekvent af helvede til.

-V-

Fra : Mr. Good Guy

Dato : 19-04-03 01:02

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote in

> [...]
> ry? Hvorfor hørte man et skud fra kælderen, hvorefter den formodede
> døde far redder helten? Inkonsekvent af helvede til.

Enig!

Fra : Jens Thomsen

Dato : 19-04-03 08:42

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse

> Den er en dårlig blanding af The Shining (Kubricks udgave), The Dead Zone
og
> The Sixth Sense.

Bortset fra at Stir of Echoes er en filmatisering af en roman fra 1958 og
derfor indholdsmæssigt væsentligt ældre end både ovennævnte film OG deres
litterære forlæg.

Hvad angår The Sixth Sense, så var de begge i produktion samtidigt og fik
premiere med kun en måneds mellemrum. Du kan i princippet lige så godt
beskylde The Sixth Sense for at være et rip-off af Matheson.

Fra : -V-

Dato : 19-04-03 09:50

Jens Thomsen wrote:

> Bortset fra at Stir of Echoes er en filmatisering af en roman fra
> 1958 og derfor indholdsmæssigt væsentligt ældre end både ovennævnte
> film OG deres litterære forlæg.

Ja, Jens, det vidste jeg faktisk godt efter at have læst pensum på imdb

> Hvad angår The Sixth Sense, så var de begge i produktion samtidigt og
> fik premiere med kun en måneds mellemrum. Du kan i princippet lige så
> godt beskylde The Sixth Sense for at være et rip-off af Matheson.

OK, det vil jeg så gøre.

Men jeg synes stadigvæk at det var en lortefilm, og mine anker går jo ikke
så meget på rip-off eller ej, som at den er et inkonsekvent mix af
forskellige idéer.
Hver for sig kunne de have været fine, men jeg kunne ikke lade være med at
se Christopher Walken for mig i et par af scenerne. Toms flashbacks have
været gjort mere elegant.
Deres kone/ex-kæreste (Kathryn Erbe/Brooke Adams) ligner ovenikøbet hinanden
på en prik!

Nå, nu har vi vist brugt tid nok på den film, donchathink?

-V-

Fra : Tim Christensen

Dato : 19-04-03 20:40

-V- wrote:

> The Sixth Sense udmærkede sig ved at være rimeligt original, men det kan
> denne altså ikke påberåbe sig. Hvad skulle den sorte politimand være godt
> for?

Ikke meget andet end at endeligt overbevise Maggie Witzky om at hendes
mand ikke var sindsyg.

> Hvorfor ville husværten slå Tom ihjel? Så han ikke afslørede liget og
> ødelagde footballtalentets fremtid og kvarterets ry?

Du fuldte vidst ikke helt med, den ene af drengene der myrdede Vanessa
var hans søn.

> Hvorfor hørte man et
> skud fra kælderen, hvorefter den formodede døde far redder helten?

Han ombestemte sig i sidste sekund, ramte forbi eller affyrede bare
pistolen i frustration.

Mvh

Tim

Fra : -V-

Dato : 19-04-03 23:05

Tim Christensen wrote:

> Ikke meget andet end at endeligt overbevise Maggie Witzky om at hendes
> mand ikke var sindsyg.

Et unødvendigt træk, IMHO.

> Du fuldte vidst ikke helt med, den ene af drengene der myrdede Vanessa
> var hans søn.

Ja, det havde jeg nok en formodning om. Jeg kunne dog overhovedet ikke
genkende knægten, efter at have set ham i 15 sekunder tidligt i filmen.
Går alle White Collar-teenagere i amerikanske film i blåternede
flannelsskjorter og har kommunefarvet grydeklip? Så tror sgudda pokker, at
man bliver forvirret.

> Han ombestemte sig i sidste sekund, ramte forbi eller affyrede bare
> pistolen i frustration.

Fortælleteknisk er det rent til grin. Jeg er klar over at det nok hører ind
under kategorien 'divine intervention', men jeg synes stadig at det stinker.

-V-