MS Windows
briani 27239
Inst. ekstra HD
Fra : Kasper Ø.

Dato : 15-04-03 19:31

Hej

Jeg har købt en ekstra HD (nr. 3). Den skal fungere som c-drev m. XP. Men
når jeg vil formatere mv. starter jeg op med mit gl. c-drev (XP). Jeg kan
godt se den nye HD i BIOS'en, men den fremgår ikke i XP og efter ca. 30 sec
får jeg blå skærm med fejlmeddelse.

Hvis det har nogen betydning er HD'en "120 GB Hitachi DeskStar 180GXP" fra
http://www.bj-trading.dk

Jeg har prøvet at kigge på jumperne men opsætningen er den samme som mine 2
gl. HD.

Pt. med HD'ske kører begge master (pri/sec), den nye har jeg testet sammen
med det gl. c-drev og desuden alene som pri. master - med samme resultat.

Mvh

Kasper

Fra : Kasper Ø.

Dato : 15-04-03 21:09

> [...]
> når jeg vil formatere mv. starter jeg op med mit gl. c-drev (XP). Jeg kan
> godt se den nye HD i BIOS'en, men den fremgår ikke i XP og efter ca. 30

Hovsa, havde glemt at kører FDISK - sjovt at den brokker sig!!

--
Kasper Ø.
___________________

Få styr på din køreteknik for 100 kr om året - se www.ktklub.dk

Fra : webfactor

Dato : 16-04-03 00:05

Den fremkommer ikke i windows fordi du skal lave logisk drev det gør du i
computer administration\diskhåndtering
www.webfactor.dk

Fra : Klaus

Dato : 15-04-03 21:11

> [...]
> med det gl. c-drev og desuden alene som pri. master - med samme resultat.

Der er noget med, at XP ikke kan klare FAT32 over 32GB. Men du kører måske
NTFS?
Klaus

Fra : Madsen

Dato : 15-04-03 23:00

Klaus skrev:

> Der er noget med, at XP ikke kan klare FAT32 over 32GB.

Jo, det kan den sagtens. Du kan bare ikke formatere mere end 32 GB hvis
du bruger WinXP's indbyggede diskhåndtering til at formatere med, eller
hvis du bruger formateringsværktøjet under installation af WinXP. Det
samme gælder for Win2000.

<http://support.microsoft.com/?kbid=314463>

Madsen.

Fra : Claus