Nyt om farlige hunde
Fra : Hybrid

Dato : 22-03-01 22:16

Hej Alle

Efter al den snak om farlige hunde, så måtte jeg finde mit DCH-blad frem,
jeg kunne nemlig ikke huske at have læst de påstande, som "den anden" Carina
siger at der står. Jeg tror hun har misforstået noget, da overskriften på
Artiklen er:

SVÆRT AT VÆRE HUND I TYSKLAND!

Hele artiklen handler om hvilke regler man skal overholde, hvis man har
tænkt på at tage sin hund med til Tyskland, og særligt hvis man har en af de
hunde som i TYSKLAND bliver betegnet som farlige, i den nye tyske hundelov.

De tyske myndigheder ser meget strengt på overtrædelser, og det nytter ikke
noget at fortælle, at man er dansk, straffen er lige hård.

Dette var fundet i DCH Bladet, årgang 63, februar 2001.

Så burde "den fehler" vist være bragt ud af verdenen igen.

Mvh Carina og hendes to "farlige" Aussier

Fra : Don Harris

Dato : 23-03-01 08:01

Hej alle

Tusind tak for al responsen, det er rart at se, at der er så mange, der
læser de indlæg, vi skriver her i gruppen.

Jeg forstår godt, at så mange ikke har hørt om restriktionerne for ved en
ekstra gennemlæsning af siden hvor jeg fandt artiklen kunne jeg pludselig
se, at restriktionerne kun gælder i Tyskland....

Så stort undskyld til de folk der har en " farlig hund ".

Jeg synes dog stadig, at det bringer stof til eftertanke, at vores naboland
har valgt at have restriktionerne. Men racerne skal åbenbart have et tysk
pas for at være farlige..

Dernæst vil jeg gerne lige gøre opmærksom på, at jeg i indlægget "farlige
hunde" ikke på noget tidspunkt udtrykker min egen mening om emnet. Jeg har
kun gode erfaringer med de såkaldte "farlige hunde", men nogle folk her i
gruppen er åbenbart meget hurtige til at dømme andre folk.....

Mange hilsner fra Carina