MS Windows
briani 27239
opdatering af MS Paint i windows 2000
Fra : Ejvind \"SoulWalker\~

Dato : 15-04-03 18:10

Er der nogen der kender nogen som helst metode til at opdatere den MS Paint
der er i windows 2000 så man også kan bruge png, jpg og lign i den ligesom
MS Paint i windows xp kan. Please sig der er en metode...

/SoulWalkeR

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 15-04-03 18:48

| Metode til at opdatere den MS Paint
| der er i windows 2000 så man også kan bruge png, jpg og lign i den ligesom
| MS Paint i windows xp kan.

Jeg har haft held til at 'træne' MS Paint i Windows 2000 til at kunne
gemme i formaterne .gif og .jpg, men IKKE png. 'Træningen' foregår ved at
åbne
en .jpg og en .gif fil ved at vælge alle filer, og browse frem og åbne, og
gemme i samme format.

Kan som workaround anbefale den simple http://www.irfanview.com/ som kan
åbne .png og gemme i et format som MS Paint kan åbne.

Mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : Ejvind \"SoulWalker\~

Dato : 15-04-03 19:15

"Thorkild Dalsgaard" <tdalsgaard@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> åbne
> en .jpg og en .gif fil ved at vælge alle filer, og browse frem og åbne, og

Det virker desværre ikke ved mig. Den siger bare at det er et ugyldigt
format :(

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 15-04-03 20:18

Ejvind "SoulWalker" Toft wrote:
> "Thorkild Dalsgaard" <tdalsgaard@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>>

> Det virker desværre ikke ved mig. Den siger bare at det er et ugyldigt
> format :(

Måske der er en sammenhæng med Office 2000. Sørg for at modificere Office
2000 installationen, således at Graphics Filters (Det allernederste punkt
som kan nås fra Kontrol Panel | tilføj fjern programmer | Microsoft Office |
'Ændre') inkluderer PNG File Format import og JPEG Interchange Format.

Mvh
Thorkild

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 15-04-03 20:26

Thorkild Dalsgaard wrote:

> [...]
> allernederste punkt som kan nås fra Kontrol Panel | tilføj fjern
> programmer | Microsoft Office | 'Ændre') inkluderer PNG File Format

Se også Microsoft Knowledge Base Article - 251351:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;Q251351

Fra : Ejvind \"SoulWalker\~

Dato : 16-04-03 01:51

> Se også Microsoft Knowledge Base Article - 251351:
> http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;Q251351

Great Det virkede. Bare lidt synd at man er afhængig af office pakken for at
det virker :(

---