Kølrn rusten, malingen af, hvordan?
Fra : ThomasT

Dato : 15-04-03 17:45

Jeg har en Maxi 77.
Jeg skal have klatgjort kølen helt fra bunden af, men først skal at det
gamle rust, maling og primer af. Jeg har kigget på alle mulige forskellige
rundeller og div., men hvad er efter jere erfaringer det nemmeste? Jeg har
det meste el-værktøj til rådighed.

Thomas Thomsen
Fredericia

Fra : sailor99

Dato : 15-04-03 19:28

Vinkelsliber. - God fornøjelse!

Mvh
Georg

Fra : ThomasT

Dato : 15-04-03 20:27

Med Slibeskive?

MVH Thomas

Fra : sailor99

Dato : 15-04-03 21:22

Hej Thomas!

Ja, med slibeskive, men vær opmærksom på, at gnister ikke kommer på din
gelcoat, de brænder hurtigt fast - og så brug beskyttelsesbriller.
Du skal ind til blankt metal, som hurtigst muligt skal primes, ellers er du
lige vidt.

Mvh
Georg

Fra : Troels Hansen

Dato : 16-04-03 08:12

sailor99 wrote:
> [...]
> gelcoat, de brænder hurtigt fast - og så brug beskyttelsesbriller.
> Du skal ind til blankt metal, som hurtigst muligt skal primes, ellers er du

Det vil dog nok være en fordel at købe en pudse slive til din
vinkelsliber. Den er 2-3 gange så tyk som en skære skive og holder
derfor meget længere. Alternativt kan man købe skiver hvor der er limet
nogle smergellærred lameller på. De er enorme effektive.....

mvh Troels

Fra : jens skov

Dato : 16-04-03 09:45

"Troels Hansen" <idle@idle-ifuckinghatespam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> derfor meget længere. Alternativt kan man købe skiver hvor der er limet
> nogle smergellærred lameller på. De er enorme effektive.....

Og en kraftig stålbørste (kopskive), og høreværn, og briller, og støvmaske,
og så er det alligevel ad h. til at arbejde med!
og du skal helt ind i de små kratere.

med venlig hilsen
jens skov

Fra : Claus Tersgov

Dato : 17-04-03 19:30

> [...]
> derfor meget længere. Alternativt kan man købe skiver hvor der er limet
> nogle smergellærred lameller på. De er enorme effektive.....

Den vil blive slidt ned for hurtigt, og så er de for dyre i drift. En ganske almindelig papslibeskive, korn 40
eller evt. mindre afhængigt af arbejdets karrakter. En papskive koster kun 5-6 kr. og holder meget længere...

Claus

Fra : A Björlingh

Dato : 17-04-03 09:34

Prova en sån här http://www.perago.nu/ , fungerar fint

Mvh/AB

Fra : Svend Brandt Jensen

Dato : 22-04-03 09:23

> [...]
> rundeller og div., men hvad er efter jere erfaringer det nemmeste? Jeg har

....jeg har lige sandblæst min køl (Maxi 77), det tog kun 20
minutter.....og derefter behandlet med 6 lag (400my) Hempels Light
Primer (Epoxylak), for derefter 2 lag bundmaling.

/Svend