ASUS P4S533-X og usb
Fra : Moose

Dato : 15-04-03 17:11

Hej, jeg har et ASUS P4S533-X board, hvor der er et stik til usb 2.0 på. Jeg
har et Codegen 6013-1L G1 kabinet hvor er er usb stik i fronten. Der er to
stik med seperate ledninger. På stikkene står der: Ground, +D, -D og +5v.
Disse er løse så der kan byttes om på rækkefølgen.
På bundkortet er der 9 pins placeret således:

*****
****

USB+6v, USB_P6-, USB_P6+, GND, NC
USB+5v, USB_P5-. USB_P5+, GND

Mit spørgsmål er om at jeg kan montere kablerne fra kabinettet på disse stik
(uden at brænde noget af vel at mærke )
Og hvad er NC stikket til. Det vil jo i givet fald være det der ikke bliver
brugt.
Eller kræver det at jeg går ud og køber 2 usb 2.0 porte?

På forhånd tak

/Moose

Fra : Peter Jensen

Dato : 15-04-03 20:47

"Moose" <moose[remove_this]@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
bliver
> brugt.
> Eller kræver det at jeg går ud og køber 2 usb 2.0 porte?

Jeg kan i det mindste svare på at NC er en standard betegnelse for No
Connection. Altså et stikben som ikke har forbindelse til noget.

Peter Jensen

Fra : Kim Fritze Sillasen ~

Dato : 15-04-03 21:02

> [...]
> Disse er løse så der kan byttes om på rækkefølgen.
> På bundkortet er der 9 pins placeret således:

Det burde være rimelig simpelt.

+5V D- D+ Ground NC bruges ikke.
> USB+6v, USB_P6-, USB_P6+, GND, NC
> USB+5v, USB_P5-. USB_P5+, GND

+5V D- D+ Ground

> Mit spørgsmål er om at jeg kan montere kablerne fra kabinettet på disse
stik
> (uden at brænde noget af vel at mærke )

Selvfølgelig, bare du sørger for at stik, som hører sammen påsættes den
samme række connectorer.

Fra : Moose

Dato : 15-04-03 22:09

"Kim Fritze Sillasen [9000]" <kimsillasenSPAM@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:b7hoh2$215f$1@news.cybercity.dk...

> stik
>
> Selvfølgelig, bare du sørger for at stik, som hører sammen påsættes den
> samme række connectorer.

Tak for hjælpen. Jeg prøver.

/Moose