Stort country-show i Skive-Hallerne
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-04-03 16:10

Overskrift sakset fra Skive Folkeblad:

COUNTRYMUSIK VINDER STØRRE OG STØRRE INDPAS I DANSK KULTUR
_________

Ja. denne konstatering kender vi alle vist. Den traditionelle musik vælter
frem i bølger i disse år. Behøver jeg nævne dansktopmusikken, nej vel. Men
nok om det.

Skive Hallerne byder på et ægte country-show med de store navne fra USA, New
Zealand og Canada. De bakkes op af kendte danske navne. Der kommer f.eks. de
meget kendte "Misfit Cowboys". Der bliver både traditionel country, new
country og linedance. Der byder også på amerikansk kristen country. Der vil
være salgsboder med cowboytøj, såsom støvler, hatte o.s.v.

Arangementet finder sted skærtorsdag den 17. april
__________

COUNTRYSHOWET FORTSÆTTER PÅ "SKIBONITTEN"

....som jo efterhånden er ret kendt i området for sin folkelige musik. Der er
tit dansktopmusik på dette spisested. I forbindelse med det store
countryshov i Skive Hallerne torsdag, fortsætter det på "Skibenitten"
langfredag. Nogle af deltagerne fra dette show lægger nemlig turen forbi
"Skibonitten".
"The Misfit Cowboys" kommer f.eks. og spiller lidt. Men der kommer også
en duo som vi kender lidt til her i ng-gruppen. I har nok set at der nogen
gange kommer et indlæg fra nogen som kalder sig "The Flying Hotdogs". Det er
en duo. I Skive Folkeblad står der at læse at de spiller glad rock`n`roll -
numre fra bl.a. Elvis og Chuck Berry. Det lyder jo godt. "Ikke så meget
snak - bare god musik" står der at duoens motto er.
Om de så kan spille ordentlig musik ved jeg ikke. Duoen er stort set
totalt ukendt på den danske musikscene. Det er heller ikke noget plus at det
kun er en duo, der står nemlig at "hun klarer sang - han klarer guitar -
computeren klarer bas og trommer". Hvis det er ordentlig musik burde man
have mindst 4 mand i gruppen ellers synes jeg at det signalerer at folk er
for lidt interesseret i musikken og at der derfor kun er penge til at lønne
2 personer.
Som i ved kan dansktopeksperten ikke lide sådan noget duo-værk. Hvis man
spiller ordentligt burde der være kapital til at have 4 mand i gruppen. Der
må jo være en grund til at noget kun er en "duo". Men lad os nu se. Jeg
kender ikke "The Flying Hotdogs" og jeg kender ingen som kender dem.

Hilsen Åge

Fra : -V-

Dato : 15-04-03 16:27

Åge Halldorsson wrote:
> [...]
> i gruppen. Der må jo være en grund til at noget kun er en "duo". Men
> lad os nu se. Jeg kender ikke "The Flying Hotdogs" og jeg kender

Rigtigt smart move dér, Åge.

De mest hjælpsomme og tolerante mennesker i hele nyhedgruppen, og så bliver
du stærkt personlig overfor dem.
Skdiegidt gået, nu er du da endelig *helt* alene med dine mere og mere langt
ude posts.

-V-

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-04-03 17:29

-V- <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e9c244a$0$145$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> De mest hjælpsomme og tolerante mennesker i hele nyhedgruppen,
SVAR. Helt enig - Men vi er nu også mange som forsøger at hjælpe med
spørgsmål

og så bliver du stærkt personlig overfor dem.
SVAR: Jeg ved ikke hvornår det skulle have været? - Jeg har tværtimod talt
om musikkalske duoer. Jeg har også i mange tidligere indlæg været betænkelig
ved sådan nogle og påpeget at hvis det var musik af høj klasse, ja så ser
det underligt ud at man kun er to.
Jeg har endda, sikker til din åbenlyse begejstring, nedvurderet Lis og
Pers / Kisser og Sørens musik som noget andenrang-musik af ringe kvalitet.
Her er det musik det drejer sig om Hr. V

Hilsen Åge

Fra : S. Sørensen

Dato : 15-04-03 18:13

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> wrote in message
> [...]
> Pers / Kisser og Sørens musik som noget andenrang-musik af ringe kvalitet.
> Her er det musik det drejer sig om Hr. V

Det er der til stadighed en hvis tvivl om..

Fra : Erik Graversen

Dato : 15-04-03 19:33

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> skrev i en meddelelse news:3e9c3316$0$24638$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Her er det musik det drejer sig om Hr. V
>
> Hilsen Åge

Du har ikke en skid forstand på musik!!

Og der er ingen kan sige at der er noget fornærmende i den sætning!!

Det er noget du tydeligt selv har bevist i deinne indlæg.

--

RYGESTOP UDEN STRESS:
http://home1.stofanet.dk/erikgr/

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-04-03 19:38

Erik Graversen <erikgr@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e9c4fc7$0$7635$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Du har ikke en skid forstand på musik!! - Og der er ingen kan sige at der
er noget fornærmende i den sætning!! - Det er noget du tydeligt selv har
bevist i deinne indlæg -og en masse masse mere.......
____
Pwadr!

Fra : Peter G

Dato : 15-04-03 18:39

-V- <Diplomaten@snotmail.com> wrote:

> De mest hjælpsomme og tolerante mennesker i hele nyhedgruppen, og så
> bliver du stærkt personlig overfor dem.
> Skdiegidt gået, nu er du da endelig *helt* alene med dine mere og mere
> langt ude posts.

Så må vi håbe at Søren og Anette ikke lader sig mærke af det og bare smider
ham i filteret. Det ville være en skam at miste dem og deres hjælpsomme
indlæg her i gruppen.

--
M.v.h. / Kind regards, Peter. Email adresse (som den er) er gyldig.
Gruppen har en OSS (Ofte Spurgte Spørgsmål).

Fra : MS

Dato : 15-04-03 16:54

> [...]
man
> spiller ordentligt burde der være kapital til at have 4 mand i gruppen.

Jeg var tvangsindlagt til et bryllup,hvor Richard
Ragnwald skulle optræde.
Det var sådan set ret enkelt.
Han gik hen og tændte en båndoptager med forindspillet musik,og sang så
selv.
Det mindste man kan forlange er da at han har et
band med.
Vi næserings-folk kan ikke lide så noget one-man show, uden synligt
talent.
Ib Grønbech spiller orgel til en rytmebox.
Det mindste man kan forlange er da at han
har et band.
Vi ring i næsen-folk kan ikke lide sådan noget
one man show.

Der
> må jo være en grund til at noget kun er en "duo". Men lad os nu se. Jeg
> kender ikke "The Flying Hotdogs" og jeg kender ingen som kender dem.

Lyder som om du har dømt det på forhånd.

Her på Usenet er Flying Hotdogs særldeles hjælpsomme og søde.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-04-03 17:22

MS <tul@nospamtdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b7h9up$lp2$1@sunsite.dk...
> [...]
> selv.
> Det mindste man kan forlange er da at han har et
SVAR: Helt enig

> Der må jo være en grund til at noget kun er en "duo". Men lad os nu se.
Jeg
> Lyder som om du har dømt det på forhånd.
SVAR: Som jeg skriver har jeg aldrig hørt dem, da de er ret ukendte

> Her på Usenet er Flying Hotdogs særldeles hjælpsomme og søde.
SVAR: Helt enig.

Fra : MS

Dato : 15-04-03 18:19

> MS <tul@nospamtdcadsl.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:b7h9up$lp2$1@sunsite.dk...

> SVAR: Helt enig

Siger du dermed at Richard Ragnwald og Flying Hotdogs er dårlige af
lige nøjagtig den grund?
Er det ikke en ret overfladisk måde at dømme en
kunstner på?
Tag dig selv en på opleveren og se Flying Hotdogs
og lyt til musikken,ikke omstændighederne.
Det er musikken der tæller.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-04-03 18:34

MS <tul@nospamtdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b7hev5$t18$1@sunsite.dk...

> Siger du dermed at Richard Ragnwald og Flying Hotdogs er dårlige af
> lige nøjagtig den grund?
SV: Hvis du læser ordenstlig efter vil du se at jeg har skrevet jeg jeg ikke
har hørt "Flying Hotdags". Jeg aner ikke hvem de er. Jeg har hørt Richard
med sin spillemaskine. Folk var selvfølgelig vildt begejstrede, men det var
nok mere på grund af navnet. Det lød ikke super-godt, da der slet ikke var
styr på lydneveau mellem sang og musik.

> Er det ikke en ret overfladisk måde at dømme en kunstner på?
SV: Næh. Jeg bryder mig generelt ikke om discount-dansktop og det signalerer
det langt væk af, når der ikke er råd til mere end to mand i gruppen.

> Tag dig selv en på opleveren og se Flying Hotdogs
> og lyt til musikken,ikke omstændighederne.
> Det er musikken der tæller.
SV: ...og den skal der mere end to til, for at kunne lave.

Hilsen Åge

Fra : S. Sørensen

Dato : 15-04-03 22:40

> [...]
> SV: Næh. Jeg bryder mig generelt ikke om discount-dansktop og det
> det langt væk af, når der ikke er råd til mere end to mand i gruppen.

Er dansktop ikke sådan lidt discount generelt? Jeg har da ihvertfald min
første
kvalitets dansktop oplevelse til gode endnu (ikke at jeg sådan går og leder
efter en)

Steinbjørn

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-04-03 05:33

S. Sørensen <steinb[removethistogetavalidemail]@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b7hubs$10l4$1@news.net.uni-c.dk...

> [...]
> første
> kvalitets dansktop oplevelse til gode endnu (ikke at jeg sådan går og
____________

.... men du kan da prøve at lede. Der findes masser af gode dansktopgrupper.
Men det er klart at hvis du lytter til Dansktoppen vil du få kendskab til
megen dårlig dansktopmusik, men det er jo fordi man tester 4 plader og der
vil selvfølgelig være nogle dårligt lavede plader imellem. Man kan så håbbe
at de ikke kommer ind på listen. Jeg erfarer dog at der også smutter
dansktop af dårlig kvalitet ind på listen. Men så`n er det jo,
dansktopfolkets smag er jo forskellig.
Og inden nogle evt. skulle få den ide at godte sig over det jeg her har
skrevet her, vil jeg lige pointere at det ikke er en kritik af Dansktoppen.
Den er som den skal være. Sådan!
Kvalitetsdansktop forstår jeg på den måde at det skalspilles af grupper,
med så mange medlemmer som muligt. Det som jeg forstår som kvalitetsdansktop
er grupper som:

Bjørn Og Okay - Kandis - Kim Og Hallo - Blue Hawai - Tonight - Jan Og Sunny
Boys - Klaus Og Servants.
Solister der har samarbejde med en gruppe ser jeg også med velvilje på,
f.eks. Birthe Kjær og Gemalerne.

Hilsen Åge

Fra : Theis Duelund Jensen

Dato : 16-04-03 09:22

"Åge Halldorsson"

> SV: Næh. Jeg bryder mig generelt ikke om discount-dansktop og det
> det langt væk af, når der ikke er råd til mere end to mand i gruppen.

Åge for pokker! Musikken har virkelig ikke ret meget at gøre med hvor mange
medlemmer der er i bandet. Det er en total mærkelig holdning du har på det
område. Jeg tror grunden til, at du ikke kan lide duoer er at du aldrig har
hørt en god dansktop duo. Det er der en simpel forklaring på: Den slags
findes nemlig overhovedet ikke. Jeg er ked af at skulle fortælle dig det er,
men dansktop er nok noget af det mest talentløse musik der findes, derfor
har du aldrig hørt en god dansktop duo, kun en masse "store" bands der
gemmer sig bag en lyd mur.
Der findes utroligt mange geniale duo'er i verdenen, hvis man lige bevæger
sig ud over dansktop scenen. Tag fx amerikanske "The white stripes", som du
nok ikke kender. Disse er ganske originale og pioneere indenfor
undergrunds-alternativ-ring i næsen musikken.

-TDJ

Fra : Dopedog

Dato : 15-04-03 18:09

> [...]
> må jo være en grund til at noget kun er en "duo". Men lad os nu se. Jeg
> kender ikke "The Flying Hotdogs" og jeg kender ingen som kender dem.

Åge .. fat det her ... du har INGEN musiksmag ! Det er ikke musik det du
hører. Det er det værste lort !

Fra : Mr. Good Guy

Dato : 15-04-03 21:26

"Dopedog" <dopedog@privat.dk> wrote in

> Åge .. fat det her ... du har INGEN musiksmag ! Det er ikke musik det
> du hører. Det er det værste lort !

Idiot!

Fra : Dopedog

Dato : 15-04-03 23:35

> Idiot!

Så er vi 2

Fra : Mr. Good Guy

Dato : 15-04-03 23:47

"Dopedog" <dopedog@privat.dk> wrote in news:3e9c896a$0$123
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Så er vi 2

Du mener dig og Åge?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-04-03 05:34

Mr. Good Guy <GoodGuy@invalid.hospice> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e9c8bd0$0$42645$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Du mener dig og Åge?
_____

Hallo

Hilsen Åge

Fra : Dopedog

Dato : 16-04-03 10:08

> Du mener dig og Åge?

Nej Åge er ikke idiot. Så pæne ord bruger jeg ikke om ham

Fra : Pulven

Dato : 16-04-03 00:09

On 15 Apr 2003 20:25:48 GMT, "Mr. Good Guy" <GoodGuy@invalid.hospice>
wrote:

>Idiot!

spade!
mvh mads
www.borchersen.dk

Fra : Dopedog

Dato : 16-04-03 10:08

> spade!
> mvh mads
> www.borchersen.dk

Skovl

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-04-03 17:47

Dopedog <dopedog@privat.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e9d1d6c$0$138$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Fra : Jesper Barrit

Dato : 15-04-03 18:09

Jeg forstår ikke du skriver så nedladende om nogle af de mest hjælpsomme
folk her i gruppen. De har fx svaret positivt på mange af dine indlæg.

Mvh Jesper Barrit

Fra : Pulven

Dato : 15-04-03 21:10

On Tue, 15 Apr 2003 17:09:57 +0200, "Åge Halldorsson"
> [...]

>må jo være en grund til at noget kun er en "duo". Men lad os nu se. Jeg
>kender ikke "The Flying Hotdogs" og jeg kender ingen som kender dem.

nu er det sku' nok, nu overskrider du fuldstændig.
som andre også skriver: du har ingen smag overhovedet. du er dum at
høre på. og at du kalder noget får "ring i næsen musik" forklare hvor
ensidig din måde er at tænke på. at du så samtidig begynder at svine
nogen til uden grund er fuldstændig uforklarligt.

jeg synes egentlig det synd for dig, at du har så snæver en horisont.
jeg kan lide meget musik. jeg tror faktisk at det eneste jeg virklig
ikke kan holde ud at høre på, er dansktop. jeg har ikke noet imod folk
der høre dansk top, men jeg kan ikke lide at høre på hvis nogen af dem
siger der ikke findes andet rigtig musik.

smut ud i det gode vejr og signer dine naboer med din musik, og lad os
andre være i fred.

mvh mads
www.borchersen.dk

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 15-04-03 21:25

Hej NG

Tak for søde ord og support ))

Vore største bekymring lige nu er at Åge måske dukker op på Skibonitten,
(hvor vi faktisk har været flere gange)
og..tænk nu hvis han kan lide vores version af den gamle rock'n'roll? Tænk
nu hvis han skriver her i NG'en at han synes det var VIRKELIG
GODT.............hvad siger det så om os ? *LOL*
Hvis det skulle være tilfældet er der en sanger og en guitarist ledig for
opstart af jazzfusionsband fra på søndag
henvendelse www.flyinghotdogs.dk

Hej Åge

Undskyld Åge - Vi håber oprigtigt at du kommer hen og siger hej hvis du
kommer på Skibonitten på fredag
Ja, - vi har computeren med på duo jobs...
De har ikke så mange penge at rutte med i Himmerland så der er råd til et
helt band
Så ligesom mange andre sologuitarister og duo'er har vi computer/Miditemp'en
med, til bas og trommer.
( det har duo'er som fesk Countryekspressen, Blue Heaven, Devito og mange
andre også

Heads down an' boogie!!!

Flying Hotdogs
Fåes også både som trio og kvartet - men mest som duo

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-04-03 05:47

Flying Hotdogs <info@[NOSPAM]flyinghotdogs.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b7hppl$p98$1@sunsite.dk...

> [...]
> Ja, - vi har computeren med på duo jobs...
> De har ikke så mange penge at rutte med i Himmerland så der er råd til et
SVAR: Arhh, bliver der ikke afholdt temmelig mange dansktopkoncerter i det
nordlige Jylland og med store grupper med op til 5 medlemmer, Kim Og Hallo +
Tonight.

> [...]
> med, til bas og trommer.
> ( det har duo'er som fesk Countryekspressen, Blue Heaven, Devito og mange
SVAR: Det var da også det værste bundskab du nævner der. Ingen af de duoer
bryder jeg mig om, heller ikke Lis og per eller Kisser og Søren eller Winni
Og Ander. "Min mand kører lastbil" og hvad ved jeg. Nej nej nej. Jeg er
blevet så skuffet over alt det der duo-halløj, at jeg pr. automatik ikke har
meget tiltro til det.
At jeg kom kom ind på at i var en duo var sådan set bare fordi jeg
ville behandle jeres duo på lige fod med andre duoer, som jeg ville have
skrevet det samme om. Det har intet med "personlig" at gøre. Jeg hader duoer
og ligesådan en solist der sidder mishandler et hammondorgel. Nej, giv mig
et stort orkester med mange medlemmer og instrumenter. levende musik.
Men selvfølgelig, nogle kan vel gøre det godt. Det vil jeg ikke afvise.
Har i udgivet en cd?. Det lyder jo tiltalende at i spiller rullende rock.
Hvor spiller i på Mors eller i Salling ? - Har i en spilleliste?

Hilsen Åge

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 16-04-03 15:38

> [...]
> SVAR: Arhh, bliver der ikke afholdt temmelig mange dansktopkoncerter
> i det nordlige Jylland og med store grupper med op til 5 medlemmer,

Det er kun Idrætsforeninger og andre med tilskud fra tipsmidlerne eller
Statens kunstfond der har råd til de store bands, samt de ganske få steder
der kan tiltrække større antal publikum...almindelige værtshuse har kun
sjældent. Hvis alle mindre spillesteder havde råd til 4-5-6mands bands var
der Pkt 1 flere bandmusikere der kunne leve af deres musik og pkt 2. ikke
ret mange solister og duo'er der gad spille sammen med en computer

> . Hvor spiller i på Mors eller i Salling ? - Har i en spilleliste?

Vi er ret hyppigt på de kanter..
Mors..Nykøbing M...spillet på Cafe Ingenting, Toldboden og Blue Corner
Salling...har vi spillet i Lem og i Spøttrup
og lidt længere ovre
Løgstør..Hotellet og Blue Corner
Ranum...postkassen, kroen og til byfester

og så videre og så videre......læs evt. mere på vores
hjemmeside...www.flyinghotdogs.dk
hvor der også er spillekalender

/ Flying Hotdogs