MS Windows
briani 27239
vedr. formattering
Fra : Peter

Dato : 15-04-03 15:26

Hej

Tilgiv, at jeg spørger, men :
hvis jeg formatterer drev c, bliver mine to andre partioner så også slettet
(det vil jeg gerne ha') - eller
er det sådan, at de 2 drev stadig findes efter formatteringen ?

håber meget på et svar og at I kloge hoveder ikke er ude og nyde solen...;)

Peter

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 15-04-03 15:30

"Peter" <kipe@os.dk> wrote in message
> [...]
> er det sådan, at de 2 drev stadig findes efter formatteringen ?
>
> håber meget på et svar og at I kloge hoveder ikke er ude og nyde

Hvis du vil have slette en partition skal du bruge Fdisk.

Den bruger jeg også hvis jeg ikke kan fjerne en virus. Så er man nemlig helt
sikker på at den ikke gemmer sig i MBR.

Jeg ved godt at format også indeholder en mbr kommando, men alligevel :-.)

Peter

Fra : Peter

Dato : 15-04-03 15:37

Hej

takker meget for det UTROLIGT hurtige svar - det, jeg er ude på, det er at
få slettet hele harddisken, der er delt op
i tre drev og så: hvis jeg formatterer c, forsvinder de 2 andre drev og har
jeg så mine 80 GB igen at lege md ?

Peter

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 15-04-03 15:45

> [...]
> få slettet hele harddisken, der er delt op
> i tre drev og så: hvis jeg formatterer c, forsvinder de 2 andre drev og

Nej det har du misforstået. Hvis du vil have slette partitioner så skal du
bruge komandoen FDISK og slette alle partitioner. Derefter lave du så en ny
partition der fylder hele hardisken. SÅ har du dine 80 GB

komandoen "format C:\ sletter kun data på drevet C

Peter

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 15-04-03 15:38

On Tue, 15 Apr 2003 16:26:00 +0200, "Peter" <kipe@os.dk> wrote:

> [...]
>er det sådan, at de 2 drev stadig findes efter formatteringen ?
>
>håber meget på et svar og at I kloge hoveder ikke er ude og nyde solen...;)

Format c: formatterer kun c:
de andre forbliver intakte
mvh Ebbe

Fra : Peter

Dato : 15-04-03 15:43

> Format c: formatterer kun c:
> de andre forbliver intakte
> mvh Ebbe

tak for svaret, Ebbe - rart med et kort, kontant (og hurtigt) svar...

Peter

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-03 15:59

Peter skrev:
> [...]

Hvorfor vil du ikke beholde de andre partitioner?

Det er da ikke særlig hensigtsmæssigt at kun
have et drev.
Et drev på mellem 4 og 10 GB til styresystem
og så et par drev mere vil øge sikkerheden når
dit system brækker ned (og tro mig det gør det).
Så behøver du som regel kun at genskabe dit
styresystem., og er du rigtig smart, så laver du
en Ghost af dit system så undgår du meget
besvær.

--
/Gevaldi
*Boykot de nye gebyrer som QXL indfører fra 1.

Fra : Rikke

Dato : 15-04-03 17:42

Hvis du vil lave 2 drev til ét igen skal du partitionere hele harddisken.
Hvis du bare f.eks. formaterer drev c, er det kun c der bliver formateret.
Du må altså i gang to gange, hvis du både vil slette c og d.

- Rikke =)

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 15-04-03 18:04

"Rikke" <RikkeBendlinNoSpam@mail.dk> wrote in message
> Hvis du vil lave 2 drev til ét igen skal du partitionere hele harddisken.
> Hvis du bare f.eks. formaterer drev c, er det kun c der bliver formateret.
> Du må altså i gang to gange, hvis du både vil slette c og d.

Nej på din måde må han igang 3 gange

format sletter kun indholdet af drevet - ikke selve drevet.

FDISK er løsningen

Peter

Fra : Rikke

Dato : 15-04-03 17:45

Hvis du bruger Windows Xp er det nemmest. Så kan du gøre hvad du vil med
dine 80 GB i selve installationen af Windows Xp

Fra : olefabricius

Dato : 15-04-03 21:23

"Rikke"
Boot diskette- f disk
Start bagfra med , format e: derefter format d: og så format c:
Mvh Ole

http://www.kandu.dk/

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-04-03 07:00

In dk.edb.system.ms-windows, olefabricius <olefabricius.news@kandu.dk>
says...
> Boot diskette- f disk
> Start bagfra med , format e: derefter format d: og så format c:

Sikke en gang sludder.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Peter

Dato : 16-04-03 08:02

> Sikke en gang sludder.
>

> --
> Med venlig hilsen/best regards
> Jesper G. Poulsen

Hej Jesper

Hvorfor sludder ?..

venligst
peter

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-04-03 12:50

In dk.edb.system.ms-windows, Peter <kipe@os.dk> says...
> Hvorfor sludder ?..

Fordi det han skriver ikke hænger sammen. Det er grebet ud af luften.