/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
Vedr. Telmore
Fra : Tine Andersen


Dato : 22-03-01 21:58

Tidligere har jeg læst indlægene om dette selskab. Jeg har lige læst i Mobil
at se har 8 % af den samlede internet (danske) salg. Sådan, så det er nok
derfor at de nu har kastet sig over reklamerne,

Jeg har hørt reklame på Radio 2

hvor har i ellers hørt den ?

Tine



 
 
Lasse Hedegaard (22-03-2001)
Kommentar
Fra : Lasse Hedegaard


Dato : 22-03-01 22:01

Tine Andersen skrev:

>hvor har i ellers hørt den ?

Jeg har set reklamer på Tv Danmark 2, og der var på et tidspunkt også
reklamer i S-togene.
--
venligst
/Lasse

Tjen penge på din hjemmeside: http://tjenpenge.com/

Jöinz (22-03-2001)
Kommentar
Fra : Jöinz


Dato : 22-03-01 22:38

Den kører på TV2 og TV Danmark 2

Citat fra reklamen: "Skid på dit telefonselskab, det betaler sig"

Jeg synes det er en total plat form for markedsføring, at udtale sig på den
måde. Men det er bare min mening.

Mvh. Jens Mariager


"Tine Andersen" <tine-andersen@mailme.dk> wrote in message
news:99dp3u$1qli$1@news.cybercity.dk...
> Tidligere har jeg læst indlægene om dette selskab. Jeg har lige læst i
Mobil
> at se har 8 % af den samlede internet (danske) salg. Sådan, så det er nok
> derfor at de nu har kastet sig over reklamerne,
>
> Jeg har hørt reklame på Radio 2
>
> hvor har i ellers hørt den ?
>
> Tine
>
>



Hauge (22-03-2001)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 22-03-01 22:43

Hejsa

"Jöinz" <mariager@superbruger.dk> wrote in message
news:pfuu6.612$yy6.26694@news.get2net.dk...
> Jeg synes det er en total plat form for markedsføring, at udtale sig på
den
> måde. Men det er bare min mening.

Det må vel bare sige en del om selve firmaet..

Mvh Hauge



N/A (22-03-2001)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 22-03-01 23:54



Nicolai (22-03-2001)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 22-03-01 23:54


"Japster" <Japster@mobilixnet.dk> wrote in message
news:DNuu6.72$jR2.67367989@news.mobilixnet.dk...

> At vise en popsmart "ung" der flavrer med armene og taler i slang, for
> derefter at få den lyse idé at bruge sit gamle taletidskort som, ja..
noget
> man skraber lort af med...
>
> Til grin!

Det havde måske ikke slået dig, at med denne specifikke reklame, henvender
de sig til de helt unge?? Det er jo netop meningen, at en reklame henvender
sig til en special aldersgruppe.
Prøv at tænke over det, alle sammen, før I bare kritiserer. Så slipper vi
andre for at læse jer skrive om noget, som måske ikke er henvendt til jer.

> Jeg kan på ingen måde blive fanget af den reklame, og kunne aldrig finde

> at købe et af Telmore dot dk's produkter. Når man skider på sit
teleselskab
> skider de vel også på én selv, eller hvad?

Og jeg tror nu mere det er hensigten at du "Skal skide på det selskab du har
nu, og så skifte udbyder". Så jeg kan ikke se din sammenligning med at hvis
du skider på dit selskab, så skider de på dig..??? Du har jo flyttet dit
nummer???

>
> -Japster

Men hey, lad være med at bruge deres services. Du har masser af andre at
vælge mellem.
Jeg ser det sådan her, sammenlign deres taletidskort med andre selskabers
taletidskort, så taler de for sig selv. Og jeg har et nummer hos Telmore, og
det virker perfekt. Jeg vil da ikke snydes af nogen. Og jeg har haft et utal
af abonnementer og selskaber. Det står heldigvis en frit for at vælge, hvad
man helst vil betale og til hvem.

Nicolai





Hauge (23-03-2001)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 23-03-01 00:11

Hejsa

"Nicolai" <g-l-a-d@sol.dk> wrote in message
news:Lmvu6.2507$Ov.105631@news010.worldonline.dk...
> Så slipper vi
> andre for at læse jer skrive om noget, som måske ikke er henvendt til jer.

Hvem har sagt at hans svar var henvendt til dig? Vi andre kunne vi jo slippe
for at høre det vås du skrev, hvis du svarede på indlæg skrevet til dig

Mvh Hauge



Nicolai (23-03-2001)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 23-03-01 18:29


"Hauge" <hauge@CUThrcnet.dk> wrote in message
news:99e4cj.7k.1@CUThrcnet.dk...

> Hvem har sagt at hans svar var henvendt til dig? Vi andre kunne vi jo
slippe
> for at høre det vås du skrev, hvis du svarede på indlæg skrevet til dig


Han's svar er vel henvendt til alle der læser det oprindelige indlæg, eller
er det kun forbeholdt dig??
Og så kan jeg jo igen sige, har jeg henvendt mig til dig??.. Du er for langt
ude, kan du ikke selv se det??

Men nok om det, så kan vi jo køre videre. Jeg siger ikke deres kampagne er
god. Jeg mener bare at indlæggeren til det jeg svarede på, ikke havde
overvejet at den måske er henvendt til en anden målgruppe, hvilket typisk er
brugt i reklame. Og som igen typisk lader andre blive fornærmede fordi de
føler sig trådt på, men reklamen er jo oprindelig ikke tiltænkt dem som
bliver fornærmet. Typisk.

>
> Mvh Hauge
>

Og skal vi ikke lade det ligge der, med mindre du vil tage nogle endnu
mindre sko på??

Nicolai..;)



Hauge (23-03-2001)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 23-03-01 21:39

Hejsa

"Nicolai" <g-l-a-d@sol.dk> wrote in message
news:LHLu6.3322$Ov.229555@news010.worldonline.dk...

> Og skal vi ikke lade det ligge der, med mindre du vil tage nogle endnu
> mindre sko på??

Hvis du så , så var det i sjov det jeg svarede, det troede jeg egentligt
at du kunne se.
Ha'et godt.

Mvh Hauge



Nicolai (25-03-2001)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 25-03-01 07:09


"Hauge" <hauge@CUThrcnet.dk> wrote in message
news:99gfqe.1h8.1@CUThrcnet.dk...

> Hvis du så , så var det i sjov det jeg svarede, det troede jeg
egentligt
> at du kunne se.
> Ha'et godt.

I lige måde.. Jeg skrev det bare efter mit navn.. Jeg svarede da også i
sjov..

>
> Mvh Hauge
>

Med endnu mere venlig hilsen..

Nicolai



Erland Stig Bredgaar~ (23-03-2001)
Kommentar
Fra : Erland Stig Bredgaar~


Dato : 23-03-01 02:40


"Nicolai" <g-l-a-d@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ser det sådan her, sammenlign deres taletidskort med andre
> selskabers taletidskort, så taler de for sig selv.

Præcis. Hvorfor i alverden de så vælger en så plat markedsføring, det
kan virkelig undre. De er i fuld gang med at undergrave i hvert fald
min tillid til selskabet med denne kampagne! Jeg har ellers været
kunde næsten fra starten.

Erland


Nicolai (23-03-2001)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 23-03-01 18:36

"Erland Stig Bredgaard" <nospam@bredgaard.net> wrote in message
news:99e9fk$f8g$1@sunsite.dk...

> Præcis. Hvorfor i alverden de så vælger en så plat markedsføring, det
> kan virkelig undre. De er i fuld gang med at undergrave i hvert fald
> min tillid til selskabet med denne kampagne! Jeg har ellers været
> kunde næsten fra starten.

Jo, jeg vil ikke diskutere det med dig. Fordi du sikkert har ret i, at den
målgruppe du tilhører bliver stødt over det. Og at Telmore så måske har
valgt forkert strategi er jo så en anden sag. Men jeg tror nu, at den
målgruppe de henvender sig til har masser af penge. Og de synes sikkert at
det er sjovt at gå i skolen og sige "Skid på dit telefonselskab" osv. Så de
har jo gjort det rigtige, men bare ikke hvis de vil have nogle som dig som
kunder. Nu kender jeg jo ikke dit forbrug, men garanterer at de unge's sms
forbrug er rimelig højt..;)

Og nej, jeg er ikke ham der har fundet på den reklame...*G*

>
> Erland
>

Men ellers er vi da enige. At sige ok for en holdning omkring at man skal
"skide" på andre, er måske ikke så smart, sådan helt generelt. Sådan kan man
ikke opbygge et samfund, som er baseret på gensidig respekt. Og det ene kan
føre til det andet, dog mener jeg at det er at gå for vidt at prædike at så
"skider" telefonselskabet også på os, som en tidligere indlægger gjorde..;)

Nicolai



SpaceFrog (24-03-2001)
Kommentar
Fra : SpaceFrog


Dato : 24-03-01 15:45


"Nicolai" <g-l-a-d@sol.dk> wrote in message
news:fOLu6.3335$Ov.230482@news010.worldonline.dk...

> Jo, jeg vil ikke diskutere det med dig. Fordi du sikkert har ret i, at den
> målgruppe du tilhører bliver stødt over det. Og at Telmore så måske har
> valgt forkert strategi er jo så en anden sag.

Jeg tilhører den aldersgruppe, som jeg mener Telmore prøver at ramme
(18-25), og bliver alligevel lidt "stødt" over den slags udtalelser, ikk
ment på den måde at jeg ikke kan tåle at høre det, men jeg forventede ikke
at høre det af et telefonselskab, som gerne vil tages bare en smule
alvorligt (man stoler jo på dem mht. Dankort-oplysninger osv.).

Prøv i øvrigt at læse mit indlæg skrevet for lidt siden, i en tidligere
tråd, hvor jeg forklarer at reklamen ville fungere langt langt bedre uden
den sidste sætning "Skid på dit teleselskab - det betaler sig" (så vidt jeg
husker den eneste gang sætningen bruges). Det er faktisk det eneste som jeg
mener er direkte dårligt ved reklamen. Når jeg tænker over det mener jeg
faktisk den også ville blive en anelse morsom af det, fremfor nu at være
plat.

Men jeg tror nu, at den
> målgruppe de henvender sig til har masser af penge. Og de synes sikkert at
> det er sjovt at gå i skolen og sige "Skid på dit telefonselskab" osv. Så
de
> har jo gjort det rigtige, men bare ikke hvis de vil have nogle som dig som
> kunder. Nu kender jeg jo ikke dit forbrug, men garanterer at de unge's sms
> forbrug er rimelig højt..;)

Hvis det er meningen, satser de vist på at fange kunderne i god tid Jeg
kan ikke forestille mig en person gammel nok til at have Dankort, som vil
synes at det bare er totaltsjovt. Den slags hører til i folkeskolens
mellemste klassetrin eller der omkring.

> Og nej, jeg er ikke ham der har fundet på den reklame...*G*

Vær du bare glad for det

> Men ellers er vi da enige. At sige ok for en holdning omkring at man skal
> "skide" på andre, er måske ikke så smart, sådan helt generelt. Sådan kan
man
> ikke opbygge et samfund, som er baseret på gensidig respekt.
KLIP

Helt enig.
--
///Mvh SpaceFrog
"So many assholes, so few bullets." - Dirty Harry



Nicolai (25-03-2001)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 25-03-01 07:18


"SpaceFrog" <spacefrog@nospam.dk> wrote in message
news:99ibro$116s$1@news.cybercity.dk...

> Prøv i øvrigt at læse mit indlæg skrevet for lidt siden, i en tidligere
> tråd, hvor jeg forklarer at reklamen ville fungere langt langt bedre uden
> den sidste sætning "Skid på dit teleselskab - det betaler sig" (så vidt
jeg
> husker den eneste gang sætningen bruges). Det er faktisk det eneste som
jeg
> mener er direkte dårligt ved reklamen. Når jeg tænker over det mener jeg
> faktisk den også ville blive en anelse morsom af det, fremfor nu at være
> plat.

Jeg har ikke læst dit tidligere indlæg, men jeg kan godt forstå hvad du
mener, og du har helt ret. Reklamen havde virket meget bedre, hvis "han"
ikke havde sagt det. Alle kan jo gætte sig til hvad der sker, når "han" gør
med kortet som "han" nu gør. Og så var der intet forkert sagt, men vil
stadig give samme mening..;)

> Hvis det er meningen, satser de vist på at fange kunderne i god tid
Jeg
> kan ikke forestille mig en person gammel nok til at have Dankort, som vil
> synes at det bare er totaltsjovt. Den slags hører til i folkeskolens
> mellemste klassetrin eller der omkring.

Indrømmet.. Jeg havde ikke lige tænkt over det med betalingsmetode og alder.
Er jo bare selv vant til at bruge det, så tænker jo ikke lige på at det er
forbundet med en vis alder. Jeg tænkte jo nemlig på den aldersgruppe som du
nævner. Men mon ikke det er muligt for dem, at betale gennem far og
mor??..;)

> --
> ///Mvh SpaceFrog
> "So many assholes, so few bullets." - Dirty Harry

Mvh
Nicolai




SpaceFrog (25-03-2001)
Kommentar
Fra : SpaceFrog


Dato : 25-03-01 13:57


"Nicolai" <g-l-a-d@sol.dk> wrote in message
news:K2gv6.8989$Ov.577392@news010.worldonline.dk...

> Jeg har ikke læst dit tidligere indlæg, men jeg kan godt forstå hvad du
> mener, og du har helt ret. Reklamen havde virket meget bedre, hvis "han"
> ikke havde sagt det. Alle kan jo gætte sig til hvad der sker, når "han"
gør
> med kortet som "han" nu gør. Og så var der intet forkert sagt, men vil
> stadig give samme mening..;)

Jeg skrev stort set det samme i mit tidligere indlæg, men det var skrevet
som et svar direkte til Frank fra Telmore.

Jeg er glad for at andre også kan se det sjove i forslaget til ændringen af
reklamen

> Indrømmet.. Jeg havde ikke lige tænkt over det med betalingsmetode og
alder.
> Er jo bare selv vant til at bruge det, så tænker jo ikke lige på at det er
> forbundet med en vis alder. Jeg tænkte jo nemlig på den aldersgruppe som
du
> nævner. Men mon ikke det er muligt for dem, at betale gennem far og
> mor??..;)

Hehe, det kunne man egentlig godt tænke sig.
--
///Mvh SpaceFrog
"Telling computer guys that they need to have permission to quote things is
like having to tell little children about Death." - Ted Nelson



Jane & Otto (24-03-2001)
Kommentar
Fra : Jane & Otto


Dato : 24-03-01 11:14



> Det havde måske ikke slået dig, at med denne specifikke reklame, henvender
> de sig til de helt unge?? Det er jo netop meningen, at en reklame
henvender
> sig til en special aldersgruppe.


> Og jeg tror nu mere det er hensigten at du "Skal skide på det selskab du
har
> nu, og så skifte udbyder". Så jeg kan ikke se din sammenligning med at
hvis
> du skider på dit selskab, så skider de på dig..??? Du har jo flyttet dit
> nummer???

Jo, men hvis de henvender sig direkte til kunder der er ligeglade med
telefonselskabet, så behøver de jo ikke have en ordentlig service?

>Det står heldigvis en frit for at vælge, hvad
> man helst vil betale og til hvem.

Enig. Men det står heldigvis også én frit for at ytre sig om, hvor tilfreds
man er med valget.

mvh otto




Tholo (24-03-2001)
Kommentar
Fra : Tholo


Dato : 24-03-01 16:17

"Jöinz" <mariager@superbruger.dk> skrev i en meddelelse
news:pfuu6.612$yy6.26694@news.get2net.dk...
> Citat fra reklamen: "Skid på dit telefonselskab, det betaler sig"
> Jeg synes det er en total plat form for markedsføring, at udtale sig på
den
> måde. Men det er bare min mening.

Hvad med teledk erhversreklamer for internet, der er en voksen mand der står
og sige at hans baller er forset til is..

Det er sgu da også plat så...

Med venlig hilsen
Thomas Lorentsen
E-mail: foto@tholofoto.dk
www.tholofoto.dk



Michael Haahr (24-03-2001)
Kommentar
Fra : Michael Haahr


Dato : 24-03-01 18:25

> Hvad med teledk erhversreklamer for internet, der er en voksen mand der
står
> og sige at hans baller er forset til is..
>
> Det er sgu da også plat så...
>

Han sviner på den måde jo ikke de andre internetudbydere til, gør han ?



Nicolai (25-03-2001)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 25-03-01 07:22


"Michael Haahr" <michael-h@email.dk> wrote in message
news:99il3m$1ekb$1@news.cybercity.dk...
> > Hvad med teledk erhversreklamer for internet, der er en voksen mand der
> står
> > og sige at hans baller er forset til is..
> >
> > Det er sgu da også plat så...
> >
>
> Han sviner på den måde jo ikke de andre internetudbydere til, gør han ?

Ej, du mener vel Telefonselskaber??...;)

Nicolai



Michael Haahr (25-03-2001)
Kommentar
Fra : Michael Haahr


Dato : 25-03-01 08:55

> > Han sviner på den måde jo ikke de andre internetudbydere til, gør han ?
>
> Ej, du mener vel Telefonselskaber??...;)
>

Nej, for ham med de frosne baller er med i TDC´s inertenet reklame, for
Zilion internetløsninger til virksomheder. Dermed er det en internet
reklame.... for TDC Internet Erhverv.... øhm.. ja..



Nicolai (25-03-2001)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 25-03-01 21:16


"Michael Haahr" <michael-h@email.dk> wrote in message
news:99k89r$3d3$1@news.cybercity.dk...

> Nej, for ham med de frosne baller er med i TDC´s inertenet reklame, for
> Zilion internetløsninger til virksomheder. Dermed er det en internet
> reklame.... for TDC Internet Erhverv.... øhm.. ja..

OK... Nu fangede jeg den... Bedre sent end aldrig..;)

Nicolai



Telmore - Frank Rasm~ (24-03-2001)
Kommentar
Fra : Telmore - Frank Rasm~


Dato : 24-03-01 00:04

In article <99dp3u$1qli$1@news.cybercity.dk>, tine-andersen@mailme.dk
says...


De 8% var i Januar, faktisk var tallet oppe på 15% i Februar, og tallene
for marts forventes endnu højere. Det er ud af ialt ca. 2200
virksomheder der tager dankort på nettet, og opnået på under 6 måneder.

> Tidligere har jeg læst indlægene om dette selskab. Jeg har lige læst i Mobil
> at se har 8 % af den samlede internet (danske) salg. Sådan, så det er nok
> derfor at de nu har kastet sig over reklamerne,
>
> Jeg har hørt reklame på Radio 2
>
> hvor har i ellers hørt den ?
>
> Tine

Tine Andersen (23-03-2001)
Kommentar
Fra : Tine Andersen


Dato : 23-03-01 00:42

Til Frank Rasmussen

Det var ikke negativt men at i kun havde 8 % af hele den samlede internet
handel i Dk, jeg syntes at det er positivt at i gør som i gør.

Nu når du svarer på disse indlæg må du også være ærlig at fortælle hvor stor
markedsføring i har regnet med. Jeg mener i Kr. øre ! Ellers syntes jeg at
det er dårligt hvis du ikke fortæller det.

Vi er jo her for at give hinanden info !

Tak

Tine




Tom A Jensen (23-03-2001)
Kommentar
Fra : Tom A Jensen


Dato : 23-03-01 04:31


Tine Andersen <tine-andersen@mailme.dk> skrev i en
news:99e2np$29qc$1@news.cybercity.dk...
> Til Frank Rasmussen
> Nu når du svarer på disse indlæg må du også være ærlig at fortælle hvor
stor
> markedsføring i har regnet med. Jeg mener i Kr. øre ! Ellers syntes jeg at
> det er dårligt hvis du ikke fortæller det.
> Vi er jo her for at give hinanden info !
> Tine


----

hej tine
og når du mener at frank skal fortælle dette så har du vel heller ikke
noget imod at fortælle frank og newsgruppen hvormeget du tjener om året og
hvor meget du betaler i skat
sagt på en anden måde det rager ingen anden end frank "telmore" hvor meget
de smider i reklamer om året
det eneste du skal kigge på er om du kan lide deres priser og deres service.
om de bruger 100.000kr eller 10 millioner om året i reklamer det vedrører
ikke sagen.
mvh
en sonofon kunde som har overvejet at få et telmore kort.
tom jensen
viborg






Nicolai (23-03-2001)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 23-03-01 18:41


"Tom A Jensen" <2fast4y@post5.tele.dk> wrote in message
news:99eg7d$7ec$1@news.inet.tele.dk...

> sagt på en anden måde det rager ingen anden end frank "telmore" hvor meget
> de smider i reklamer om året
> det eneste du skal kigge på er om du kan lide deres priser og deres
service.
> om de bruger 100.000kr eller 10 millioner om året i reklamer det vedrører
> ikke sagen.

Jeg må erkende at jeg er helt enig. Og medmindre hun har et helt specifikt
formål, kan jeg heller ikke se hvilken relevans det skulle have.

> mvh
> en sonofon kunde som har overvejet at få et telmore kort.
> tom jensen
> viborg

Nicolai..

Som sparer penge hos Telmore, i stedet for at hidse mig op over en reklame.



Tholo (24-03-2001)
Kommentar
Fra : Tholo


Dato : 24-03-01 16:19


Kære venner...

Se nu lige reklamen som det den er..

Teledanmark har mange gange sagt i deres egne reklamer at de var de bedste,
og hvor mange har brokket sig over det i denne gruppe.
Når de har sagt at de var de bedste. de hurtigste eller de billigste. Det er
en reklame kære venner, gør den ikke til noget stort..

Her er hvad jeg ser....

En kort og præsis reklame, der ikke pakker et budskab ind i en smart film.
De fortæller hvad det drejer sig om i løbet af meget kort tid.
En ung mand der i slutningen af reklamen siger " hvad skal jeg så bruge det
her gamle taletidskort til...??????"
Han bruger det til at skrabe lort af sine sko mens han siger " skid på dit
teleselskab"

Slap nu lige af.....
At dette kan få jer så meget op af stolene er ret skægt...

Med venlig hilsen
Thomas Lorentsen
E-mail: foto@tholofoto.dk
www.tholofoto.dk





Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177516
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408625
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste