Foto
IBM760 5420
Teil 3020
USB2 - lidt OT og alligevel
Fra : JH

Dato : 15-04-03 13:42

Jeg har lige installeret et USB 2.0 kort i min pc,
primært til scanner og kortlæser.
Har desuden købt en USB 2.0 kortlæser (PQI)
Hold da helt op, jeg nåede slet ikke at opdage,
at de ca. 30 billeder (ca. 1 mb pr.stk) fra cf-kortet blev overført.
Sad og ventede på, at overførslen gik igang
- Og scanning, der er virkelig forskel.

Hvorfor i alverden har jeg ikke fået dem ide før?
Bare lige det jeg ville sige

JH

Fra : emj

Dato : 15-04-03 13:59

On Tue, 15 Apr 2003 14:42:01 +0200, "JH" <jh@no.spam> wrote:

>Hvorfor i alverden har jeg ikke fået dem ide før?

Tja, du er vel bare lidt bag efter )
Hilsen emj
--
http://www.enterpol.1go.dk/guest.php
Prøv et gæstelogin gratis i 14 dage

Fra : Kurt Hansen

Dato : 15-04-03 19:50

Tue, 15 Apr 2003 14:42:01 +0200, skrev JH:

> [...]
>Sad og ventede på, at overførslen gik igang
>- Og scanning, der er virkelig forskel.
>
>Hvorfor i alverden har jeg ikke fået dem ide før?

Nu er vi jo lidt ude i OT, så du kan vel lige så godt fortsætte med at
fortælle hvad sådan et USB2-kort koster og hvor man køber det

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : emj

Dato : 15-04-03 21:35

Fra : Klaus Madsen

Dato : 16-04-03 00:33

">
> Nu er vi jo lidt ude i OT, så du kan vel lige så godt fortsætte med at
> fortælle hvad sådan et USB2-kort koster og hvor man køber det
>
> Venlig hilsen
> Kurt Hansen

USB-2 skulle være ca. 40 gange hurtigere end USB-1

Mvh. Klaus

Fra : JH

Dato : 16-04-03 09:21

Klaus Madsen wrote:

> USB-2 skulle være ca. 40 gange hurtigere end USB-1

Nemlig - helt præcist 480 mbits/sek i forhold til USB-1.1's 12 mbits.
For kortlæserens vedkommende kommer overførslen dog
ikke op på de 480 mbits, da hastigheden jo afhænger CF-kortets
læsehastighed.
Men det er stadig 4-5 gange hurtigere end USB1.1.
Jeg kan ihvertfald tydeligt mærke forskel fra 1.1 til 2.0.
Jeg skal lige have afprøvet om der er nogen mærkbar forskel
på mit Highspeed PQI CF-kort og det kort,
der blev leveret med mit Canon S45.
For min USB-2 scanners vedkommende er der derimod fuld bonus
for pengene

Så nu er det med at komme ud at fotografere i det
fine Påskevejr
Og indscanne og "afbrune" alle mine gamle fotografier
fra en Englandstur, når det bliver indendørsvejr.

JH

Fra : Kenneth

Dato : 16-04-03 07:47

> Nu er vi jo lidt ude i OT, så du kan vel lige så godt fortsætte med at
> fortælle hvad sådan et USB2-kort koster og hvor man køber det

Prøv at tjekke www.edbpriser.dk under Flash RAM, så finder du PQI's 6in1
reader til 279,-

Kenneth
www.ziax.dk

Fra : JH

Dato : 16-04-03 09:10

Kurt Hansen wrote:

> Nu er vi jo lidt ude i OT, så du kan vel lige så godt fortsætte med at
> fortælle hvad sådan et USB2-kort koster og hvor man køber det

Det er et ASUS USB2-kortet med 4 porte købt hos
www.midtdata.dk for kr. 220,-, kr 287 incl porto.
Gå ind under Hardware -> I/O Contr. -> IO-kort,
så er det den øverste på listen.

USB2-kortlæseren ¨som sgat en PQI købt hos
SHG for kr. 279,-, kr 336,- incl porto.
Den kan læse 6 forskellige korttyper. Se beskrivelse her:
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=520108

Begge varer kom dagen efter jeg havde bestilt dem,
og der er track-and-trace til Postdanmark fra begge formaer.
Det er første gang, jeg har handlet hos disse firmaer og
det eneste jeg synes er lidt utilfredsstillende er deres høje porto.

Vh JH

Fra : JH

Dato : 16-04-03 10:15

JH wrote:

> [...]
> Det er første gang, jeg har handlet hos disse firmaer og
> det eneste jeg synes er lidt utilfredsstillende er deres høje porto.

Og - nej - diverse slåfjel skyldes *ikke* Påskebryg.
Min motorik er vist bare ikke rigtig på dupperne i dag.

JH