ZoneAlarm igen!
Fra : Erik Graversen

Dato : 22-03-01 22:04

Jeg ved godt at der lidt længere nede er et indlæg om emnet. Men det er
mere "langhåret" end jeg kan forstå det

Så mit spørgsmål er:

Hvis man får følgende alert fra ZA skal man så tage det alvorligt?:

*The firewall has blocked Internet access to your computer (TCP Port 111) *from 62.122.13.129 (TCP Port 2400).
*
*Time: 22-03-01 21:12:46

Jeg er koblet til stofanet. De sidste par dage har jeg fået flere lignende alerts.
Det har jeg ikke før været udsat for!

Mvh,

--
Erik Graversen.

e-mail: erikgr@mail1.stofanet.dk

Pitstop VG-8: http://www.vg-8.subnet.dk

Fra : Peter Brodersen

Dato : 23-03-01 02:33

On Thu, 22 Mar 2001 22:04:29 +0100, "Erik Graversen"
<erikgr@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Hvis man får følgende alert fra ZA skal man så tage det alvorligt?:

Det er da op til dig selv, om du vil tage det alvorligt.

Personligt ville jeg ikke sove mere uroligt om natten, pga. den
besked. Måske snarere undre sig over, at folk bruger så meget tid på
at blive bekymret over logbeskeder, de ikke forstår?

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Martin Schultz

Dato : 23-03-01 12:04

> [...]

>*The firewall has blocked Internet access to your computer (TCP Port 111) *from 62.122.13.129 (TCP Port 2400).

Generelt kan man sige at så længe den blocker noget kan du være
ligeglad. Det er først når tingende slipper igennem der er noget at
være bange for...

-----------------------------
www.crunzh.com
Get quality freeware programs

Fra : Gert Philipsen

Dato : 24-03-01 08:44

"Martin Schultz" <doctor_m@REMOVE.THIS.cryogen.com> skrev i en meddelelse
> Generelt kan man sige at så længe den blocker noget kan du være
> ligeglad. Det er først når tingende slipper igennem der er noget at
> være bange for...

Det er præcis sådan jeg har det med min ZA. Det den stopper er mig
ligegyldigt, fordi det er stoppet. Det, den måtte slippe igennem, bekymrer
mig heller ikke. Jeg opdager det jo ikke!

Gert Philipsen
Brug ikke din tid nu, til at fortryde hvad du brugte din tid i går til.

Fra : Erik Graversen

Dato : 23-03-01 15:25

I må meget undskylde at mit spørgsmål kom til at forstyrre jeres "nørde verden"
*G*
I andre NG'er kan man da i det mindste forvente lidt hjælp.

Jeg skal ikke Forstyrre jer en anden gang!

Fra : Alex Holst

Dato : 23-03-01 16:36

Erik Graversen <erikgr@mail1.stofanet.dk> wrote:
>I andre NG'er kan man da i det mindste forvente lidt hjælp.

Her ser vi gerne, at folk taenker lidt inden de poster.

Fra : Erik Graversen

Dato : 23-03-01 17:46

"Alex Holst" <a@area51.dk> skrev i en meddelelse news:slrn9bmrbm.28kg.a@F-Control.Area51.DK...

> Her ser vi gerne, at folk taenker lidt inden de poster.

Men det gælder tilsyneladene ikke at man tænker før man svare!!

Vi kan sku da ikke alle gå rundt og være eksperter på al ting. Siden hvornår
er det blevet uset at spørge når der er noget man ikke ved?

Well! Hvad ved såen en dødelig som jeg om den slags. Oh store Alex. Guru
over alle Guruer. Jeg vil straks finde mig en stejl klippe og kaste mig ud for
at jeg i mit næste liv kan leve op til din visdom.

> I prefer the dark of the night, after midnight and before four-thirty,
> when it's more bare, more hollow. http://a.area51.dk/

Hvor Herrebevares! En fra "out of space"

Fra : Peter B. Juul

Dato : 23-03-01 18:34

"Erik Graversen" <erikgr@mail1.stofanet.dk> writes:

> Well! Hvad ved såen en dødelig som jeg om den slags. Oh store Alex. Guru
> over alle Guruer. Jeg vil straks finde mig en stejl klippe og kaste mig ud for
> at jeg i mit næste liv kan leve op til din visdom.

Hvis du absolut vil have svar formuleret, så de hjælper dig mest
muligt, så kender jeg et firma, der leger sikkerhedskonsulenter ud for
3600 kr/timen.

Hvis du prøver at få den hjælp du skal bruge på Usenet, så er det helt
fint, men ingen kan garantere dig, at du får mere end du betaler for.

Så drop dit klynkeri, gider du?
--
Peter B. Juul, o.-.o "I don't see much sense in that," said Rabbit.
The RockBear. ((^)) "No," said Pooh humbly, "there isn't. But there

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 23-03-01 23:34

On Fri, 23 Mar 2001 17:46:17 +0100, "Erik Graversen"

Tak.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Alex Holst

Dato : 25-03-01 01:44

Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

>Tak.

Velbekomme.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 23-03-01 17:15

On Fri, 23 Mar 2001 15:25:26 +0100, "Erik Graversen"
<erikgr@mail1.stofanet.dk> wrote:

>I andre NG'er kan man da i det mindste forvente lidt hjælp.

I sagens natur er det ganske enkelt et sikkerhedsmæssigt problem, at
man i første omgang kører ting, uden at vide hvad, de gør. Det gælder
både for operativsystemer, vira, trojanske heste, og
firewall-programmer.

Hele problemet er, at det kan let blive en bjørnetjeneste, samt falsk
tryghed. "Jeg kan se at mit program har fanget en masse, så det virker
jo" - men man kan jo netop ikke se det, som firewall-programmet ikke
fanger (eller det, som det ikke er firewall-programmets opgave at
fange).

Desuden kan jeg ikke se hvad, du er utilfreds med, fx med følgende
svar: <news:3bbmbtoukb0hn3h07si2h2ecfuj19gqf0k@4ax.com>

Man kan dog vende den om og spørge, om hvad det er, du vil have hjælp
til? Vi kan godt svare "Verden er god, og dit firewall-program er
godt, og du bliver aldrig hacked", men det har intet med hjælp at
gøre.

Det om du vil tage det alvorligt eller ej, må være en personlig sag.
Jeg ville være ligeglad, men nogle folk går meget op i den slags, og
vil kontakte politi og militær.

Men da ZoneAlarm som oftest ikke kan oplyse så mange informationer, er
det ikke ligefrem ligetil at konkludere noget.

Sekundært: Din firewall afviste at oprette en TCP-forbindelse. Hvad
årsagen til at personen i den anden ende ville lave en
netværksforbindelse (som ikke uden videre er lig med at "han bare kan
gå ind på ens computer"), er der ingen, der ved. Det kunne for den
sags skyld være en tastefejl et sted.

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Erik Graversen

Dato : 23-03-01 20:36

Hej Peter!

Tak for dit svar.

Se det var et svar som jeg kan forholde mig til.

Mvh,