Virker-virker ikke.
Fra : Helle

Dato : 22-03-01 21:44

Jeg er ny i frontspage 2000, men det går rimelig godt, men nu vil jeg lige
have luft for nogen spørgsmål, som jeg håber nogen kan hjælpe med.
1. På en forside har jeg en overskrift lavet som lysavis, en tæller og
baggrundlyd.
Men nu har jeg så hørt at det måske ikke virker, når jeg får dem lagt ud
på nettet .
Passer det, og hvorfor er funktionerne der så ? Jeg kører med Internet
Explorer 5.
2. Jeg kan få en hjemmeside på 10 mb lagt ind hos tele Danmark, vil det
virke der ?
3. Og er der ellers nogle begrænsninger hos dem ?
4.. Og ellers vil jeg blive enorm glad for forslag, hvor jeg kan lægge min
hjemmeside, den må også gerne værre større end 10 mb, men det er nødt til at
være et sted på dansk, da jeg ikke har været heldig, at have haft engelsk i
skolen.

Jeg håber ikke at det var for meget på en gang, men jeg er jo interesseret i
at lære så meget om de forskellige problemer, som man kan komme ud for, når
man er uerfaren på det område.

--
Hilsen Helle
Helles@privat.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-03-01 22:27

Thu, 22 Mar 2001 21:43:37 +0100, skrev "Helle" <Helles@privat.dk>:

>1. På en forside har jeg en overskrift lavet som lysavis, en tæller og
>baggrundlyd.
> Men nu har jeg så hørt at det måske ikke virker, når jeg får dem lagt ud
>på nettet .

Hvis, det er den tæller, som FP laver, så kræver det Frontpage
Extensions på serveren.

WOL understøtter dette, der er ikke andre netudbydere, som
understøtter det.

>2. Jeg kan få en hjemmeside på 10 mb lagt ind hos tele Danmark, vil det
>virke der ?

Se ovenstående. Du kan hos TeleDanmark benytte deres cgiscript, som
bl.a. omfatter en tæller eller benytte en af utallige gartis tællere,
som fås på nettet.
De giver ogå flere oplysninger.
>3. Og er der ellers nogle begrænsninger hos dem ?

Se nedenstående.

> [...]
>være et sted på dansk, da jeg ikke har været heldig, at have haft engelsk i

Hvis du har brug for så meget plads til din hjemmeside (10 MB er
faktisk meget), vil du muligvis løbe ind i trafikbegrænsninger.

Get2net og Mobilix/Wanadoo er vist dem af netudbyderne, som tilbyder
mest plads og trafik.

20 MB plads og 100 MB trafik om dagen.

Et rigtigt webhotel ville muligvis være en god ide.
Her får du mulighed for en rigtig adresse, www.etellerandet.dk + fri
trafik.

Det er dog ikke gratis, kr. 100 - 500,- i oprettelse og op til kr.
200,-/mdr.

Kig på http://www.mint.dk under webhoteller.
http://azero.dk skulle være et godt og billigt sted.

med venlig hilsen
Knud
--
som er dødtræt af hjemmesider med SMS-sendere...
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 18. marts 2001.

Fra : Gunnar Pedersen

Dato : 23-03-01 14:26

- nå ikke- prøv www.viborgnet.dk
-

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-03-01 23:38

Fri, 23 Mar 2001 14:25:58 +0100, skrev "Gunnar Pedersen"
<megu@worldonline.dk>:

>- nå ikke- prøv www.viborgnet.dk

Aldrig i livet om jeg ville anbefale jer/dem.

Det er jo heller ikke gratis, som det er hos de »normale« isp'ere.

Du må gerne lære at quote korrekt.

med venlig hilsen
Knud
http://smedeparken.mobilixnet.dk opdateret 18.03.2001

Fra : Ann Mette Heindorff

Dato : 23-03-01 16:06

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message
> Thu, 22 Mar 2001 21:43:37 +0100, skrev "Helle" <Helles@privat.dk>:
>

> Get2net og Mobilix/Wanadoo er vist dem af netudbyderne, som tilbyder
> mest plads og trafik.
>
> 20 MB plads og 100 MB trafik om dagen.

Hos Telia kan man få 25 MB plads og 100 MB trafik om dagen.
Og man kan få lige så mange gratis abonnementer à 25 MB plads,
som man ønsker og/eller har brug for til sin hjemmeside. Det eneste
krav er, at man er Telia-abonnent. Telias gratis-abonnementer
understøtter ikke FP-extensions, men hvor meget af den slags
har man brug for til en "normal" hjemmeside hvor man præsenterer
sig selv og/eller sin hobby?

mvh
Ann Mette Heindorff

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 25-03-01 15:51

> Hvis, det er den tæller, som FP laver, så kræver det Frontpage
> Extensions på serveren.
>
> WOL understøtter dette, der er ikke andre netudbydere, som
> understøtter det.

Ikke korrekt- DanBBS understøtter det ligesom også TDC gør /hvis man
opretter webhotel. Man kan f.eks. hos MINT få oplyst nogle steder, hvor FP
understøttes. WOL er ikke den eneste udbyder, men sikkert nok den billigste.

> [...]
> trafik.
>
> Det er dog ikke gratis, kr. 100 - 500,- i oprettelse og op til kr.

WOLs webhotel koster 500 (excl. moms) kr. om året inklusive domænenavn,
FrontPage extensione til FP 2000- opkræves med 250 plus moms hvert halve år.

Derudover skal man betale 50 kr. (inkl. moms) til dk.hostmaster om året.

--
ahw

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-03-01 19:30

Sun, 25 Mar 2001 16:50:34 +0200, skrev "Arne H. Wilstrup"
<ahw@ahw.dk>:

>WOL er ikke den eneste udbyder, men sikkert nok den billigste.

Det er den eneste, hvor det er gratis (inkluderet i
standardabonnement, som ikke koster noget).

med venlig hilsen
Knud
--
som er dødtræt af hjemmesider med SMS-sendere...
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 24. marts 2001.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 25-03-01 22:07

> Det er den eneste, hvor det er gratis (inkluderet i
> standardabonnement, som ikke koster noget).

Jovist, men det var jo heller ikke det, du skrev - du skrev blot at WOL var
den eneste udbyder, der tilbød FP-ext.
Det var såmænd blot det, jeg svarede på.

--
ahw

Fra : Camilla Scharff

Dato : 25-03-01 22:37

Arne H. Wilstrup <ahw@ahw.dk> skrev...
> Jovist, men det var jo heller ikke det, du skrev - du skrev blot at WOL
var
> den eneste udbyder, der tilbød FP-ext.
> Det var såmænd blot det, jeg svarede på.

Jo, det gjorde han faktisk, for længere nede blev der skrevet:
[...]
Og det havde du endda selv snippet med i dit svar...

Camilla

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 25-03-01 22:40

"Camilla Scharff" <camischa@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 200,-/mdr."
> Og det havde du endda selv snippet med i dit svar...

Han skrev at WOL var den eneste udbyder, der tilbød FP - det forholdt jeg
mig til. At han så længere nede kom i tanke om at man godt kunne få det via
et webhotel, svarede jeg også på og anførte at hans priser ikke nødvendigvis
var de billigste.

Så jo -jeg har svaret helt korrekt.

--
ahw

Fra : N/A

Dato : 26-03-01 11:03

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-03-01 11:03

Mon, 26 Mar 2001 10:27:38 +0200, skrev "Pelle Haleløs"
<bst@bstnordvestfyn.dk>:

>På det seneste vist også TeleDanmark.......

Ikke på den plads, som følger med et internetabonnement.

Men muligvis på deres webhoteller.

med venlig hilsen
Knud

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 25-03-01 15:50

"Helle" <Helles@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ud
> på nettet .
> Passer det, og hvorfor er funktionerne der så ? Jeg kører med Internet

Visse features virker kun i Explorer, andre kun i Netscape. Baggrundslyd
virker kun i Explorer - NS understøtter det ikke, men man kan generere en
mulighed for at få musik på ved noget html-kodning til NS.
Lysavis understøttes kun i Explorer. Tæller kan kun ses, hvis der er
FrontPage Extensions hos udbyderen. Det kan hos flere udbydere tilbydes,
evt. mod merbetaling.

Domænenavne kan frit flyttes mellem webhotel-udbydere, man er derfor ikke
forpligtiget til at oprette sit webhotel hos den udbyder, der har
registreret ens domænenavn.

Hos TDC kræves det at man køber et webhotel og betaler en blodig sum, også
for oprettelse af FP - hos World Online koster det 500 kr. ekskl. moms om
året, inklusive FrontPage, stjernealias m.v. plus 50 kr. inkl. moms
dk.hostmaster.
Ved registrering af et domænenavn til ibrugtagning under .dk-domænet betaler
Registrator på Registrantens vegne et gebyr på p.t. kr. 40,- excl. moms til
DK Hostmaster A/S. Gebyret dækker tillige Registrantens ret til at bruge
domænet i henhold til nærværende regelsæt for en periode, der strækker sig
fra registreringstidspunktet og kvartalet ud samt næstfølgende hele år
(registreringsperioden).

se: http://www.dk-hostmaster.dk samt http://business.worldonline.dk/ - og
klik på Hosting/mail

> 2. Jeg kan få en hjemmeside på 10 mb lagt ind hos tele Danmark, vil det
> virke der ?

Ja. Og det vil naturligvis virke - bortset fra, at hvis man ikke har købt
webhotel med FrontPage Extensions, vil kun de funktioner, der ikke kræver
disse extensions, virke.

se f.eks. www.opasia.dk

> [...]
at
> være et sted på dansk, da jeg ikke har været heldig, at have haft engelsk

De fleste steder kan man købe mere plads -men 10 MB (ikke mb, der står for
"milli-bits") er endog rigtig meget.

> [...]
> at lære så meget om de forskellige problemer, som man kan komme ud for,

Smil til verden, og den skrupgriner ad dig.

--
ahw