hvilken fladskærm bruger du?
Fra : Jannik Nisted

Dato : 14-04-03 17:23

Jeg er på udkigt efter en fladskærm der er god til at spille på.

hvilken fladskærm bruger du og hvilke spil spiller du?

gode råd er meget velkomne.

Fra : // Overby

Dato : 14-04-03 17:53

> hvilken fladskærm bruger du og hvilke spil spiller du?
> gode råd er meget velkomne.

Jeg har ingen praktisk erfaring, men udfra tests og andres erfaringer ville
jeg få efter Samsung 172t eller en Hitachi skærm, der endnu ikke sælges i
DK.

Det er i hvert fald dem jeg står og vælger imellem. En bekendt sig dog at
der snart sker noget revolutionerende på markedet for fladskærm. Hitachi
skulle bl.a. bruge denne nye forbedring. Men helt ærligt - hvornår sker der
ikke noget revolutionerende i PC-branchen

Daniel

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 14-04-03 18:37

> Jeg er på udkigt efter en fladskærm der er god til at spille på.
>
> hvilken fladskærm bruger du og hvilke spil spiller du?
>
> gode råd er meget velkomne.

Jeg bruger en 17" Neovo F-217, og jeg synes den er helt perferkt, gode
farver godt skarpt billeder, gode indstillingsmuligheder, god lysstyrke.

Et godt råd er at se skærmen i aktion, ikke kun i windows, men forlang at se
den vise noget 3d grafik, det gjorde jeg (og jeg synes godt man kan tillade
sig det når man står og overvejer om man skal lægge 5000 - 8000 kr.) og tag
evt. et MEGET højtopløst 32 bit farvefoto med på en cd-rom og forlang at se
det på skærmen, det jeg synes der tit skiller de billige og lidt dyere
fladskærme er at farverne er dårlige / det kniber med høj opløste billeder
på de billige, f.eks. har vi på min skole 17" samtron fladskærme, i alm,
windows ser det ok ud, men så med et rigtigt godt farvefoto i højopløsning
ser man tydeligt forskellen... og det er sådan nogen ting man bare bliver
træt af i længden... Derfor er mit råd, giv de 1000 - 1500 kr. ekstra for en
lidt bedre skærm.... det bliver man altså gladere for i længden
og nu håber jeg ikke at jeg har stødt nogen der har samtron skærme

Fra : Klaus G.

Dato : 14-04-03 22:51

"Jannik Nisted" <janniknisted@get2net.dk> wrote in message
> Jeg er på udkigt efter en fladskærm der er god til at spille på.
>
> hvilken fladskærm bruger du og hvilke spil spiller du?
>
> gode råd er meget velkomne.

Ikke fordi jeg ikke vil svare, men du kan få meget bedre svar i
dk.edb.hardware.skaerm

Ang. emnet, så er jeg selv på udkig efter en LCD skærm, og jeg kan forstå at
man IKKE skal købe Sony, og Eizo når vi snakker LCD. De kan kun lave gode
CRT skærm. Selv har meget kig på en 19" Samsung, det er model 191T.

Men prøv at hoppe ind i dk.edb.hardware.skaerm de vil sikkert kunne hjælpe
dig meget mere.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

Fra : Jannik Nisted

Dato : 15-04-03 10:02

> Men pr?v at hoppe ind i dk.edb.hardware.skaerm de vil sikkert kunne hj?lpe
> dig meget mere.

Hej Claus, derinde har jeg ogs? lavet et topic, min erfaring er dog at
de er meget tekniske n?rder, mens herinde er vi meget praktiske gamere
(n?rder)

derfor jeg gerne vil se og h?re fra begge sider.

hilsen Jannik

Fra : Klaus G.

Dato : 15-04-03 16:49

> [...]
> (n?rder)
>
> derfor jeg gerne vil se og h?re fra begge sider.

Mkay.

Mit navn staves med "K", ikke "C". Og sa findes bogstavet "o" altsa, ser max
lame ud du skriver "?".

Men hvis du vil have en LCD som primart skal bruges til FPS spil, sa snakker
vi max 25ms, 16ms er nok at fortrakke. 16ms er svjv max i 17" skarm. Skal du
op i 19", sa har de 25ms. Ms er hvor lang tid en pixel tager om at skifte
farven helt. Tager det for lang tid, sa kan grafikken foles underlig, som om
de gamle billeder hanger der lidt efter. Hvis du forstar.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

Fra : Jannik Nisted

Dato : 15-04-03 22:57

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in message news:<wRVma.17889$y3.1626036@news010.worldonline.dk>...

> Mkay.
>
> Mit navn staves med "K", ikke "C". Og sa findes bogstavet "o" altsa, ser max
> lame ud du skriver "?".

Hej Klaus, undskyld med C-et.

? aner jeg ikke hvor kom fra, måske fordi jeg skrev fra en computer
med engelsk software (ingen dansk)

jeg har flere i kiggerten:

LG Flatron 1710 eller 1810

Samsung 171S
Samsung 172W (widescreen!)

Acer AL732

Hitachi CML174SXV

men intet er besluttet endnu.

Fra : Klaus G.

Dato : 16-04-03 18:23

> Hej Klaus, undskyld med C-et.
Nå, ja. Du er tilgivet :)

> ? aner jeg ikke hvor kom fra, måske fordi jeg skrev fra en computer
> med engelsk software (ingen dansk)
Læser du aldrig din tekst igennem inden du poster? Plejer jeg altid at
gøre, plejer at fjerne de fleste fejl nemlig.

> jeg har flere i kiggerten:

> LG Flatron 1710 eller 1810
>
> Samsung 171S
> Samsung 172W (widescreen!)
>
> Acer AL732
>
> Hitachi CML174SXV

Jeg har set på samme skærme, og har besluttet, på baggrund af tests, og råd
fra andre, at det skal være en Acer AL732. Så har jeg en Sony F520 til
hjemmebrug, og så en Acer AL732 til LAN, samt hjemmebrug også. Bliver alt
for nice! :)

> men intet er besluttet endnu.
Kommer jo nok engang, mon ikk?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

Fra : Jan Storgaard Freder~

Dato : 15-04-03 22:25

Hej J

Hvis prisen også spille en hvis rolle vil jeg anbefale en 17" ORION
navnet på skærmen snyder lidt da det er Samsung der laver TFT skærmen
og den virker fint for mig (jeg spiller mest AA og GR)

MVH

--
Jan S Frederiksen
9530 Støvring

....Man bør undlade at accelerere geologisk opståede fragmenter i ballistiske
baner såfremt man residerer i et domicil af transparent karakter.

Fra : steen

Dato : 18-04-03 12:35

Jeg har kbt en 17" AOC LM-700, til en pris af 4200, den er jeg meget
tilfreds med