Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Max str. compact flash til A70
Fra : Carsten Larsen

Dato : 15-04-03 06:28

Er der en øvre grænse for hvor stort CF kort Canon A70 kan tage ? I manualen
er omtalt hvad der kan lagres på kort op til 256 MB, men er det muligt at
bruge et 512 MB eller mere ?

Mit behov kommer af at jeg er blevet glad for videofunktionen, men 14 sek i
højeste opløsning rækker ikke langt. Med 512 MB kommer jeg op på 8 min,
eller 24 min. i næsthøjeste.

mvh
Carsten

Fra : Dennis Vinther

Dato : 15-04-03 07:12

"Carsten Larsen" <ccmm@larsen.dk> wrote in

> [...]
>
> Mit behov kommer af at jeg er blevet glad for videofunktionen, men 14
> sek i højeste opløsning rækker ikke langt. Med 512 MB kommer jeg op på

Så vidt jeg har forstået kan du kun optage op til 30 sek i højeste
opløsning og 3 min i lavere opløsning. Jeg har selv tænkt mig at købe
dette kamera, så hvis du kan modbevise mig bliver jeg da en glad mand ;)

Klippet fra canons hjemmeside:

-start-
Men der er også mulighed for at optage videosekvenser på op til 3
minutters varighed og der kan oven i købet optages sekvenser på op til 30
sekunders varighed i fuld VGA kvalitet. Klippene er naturligvis med lyd
og kan editeres direkte på kameraernes LCD display.
-slut-

Mvh
Dennis

--
Aalborg
Erstat NOSPAM med dk i min e-mail

Fra : Streetteam

Dato : 15-04-03 07:58

Hej med jer

Det er korrekt med tiden for video klip, jeg har kørt dem på tv, og
midterste opløsning giver en god kvalitet når man ser på tv.

Jeg har spurgt Canon - Danmark om CF kort, og de har svaret man kan bruge
kort på både 512 og 1 mb og større , eneste krav er det er et cf1 kort.

Jeg bruger selv 256 mb.

mvh Per

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 15-04-03 10:15

--
M.v.h. Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: http://www.jve.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 15-04-03 10:23

"Carsten Larsen" skrev i en meddelelse
> Størrelse på CF kort i Canon A-70

De 256 mb er sikkert hvad Canon selv kan levere - derfor er det
angivet sådan - eller måske det største man kunne få, da man skrev
manualen......

A40 skulle ifølge manualen kun kunne klare 128 mb - men større kort
virker fint.

Men "kun" CF type 1 kort.

Fra : Morten

Dato : 15-04-03 18:32

"Carsten Larsen" <ccmm@larsen.dk> wrote in message
> Er der en øvre grænse for hvor stort CF kort Canon A70 kan tage ? I
manualen
> er omtalt hvad der kan lagres på kort op til 256 MB, men er det muligt at
> bruge et 512 MB eller mere ?

Har prøvet med mit 512 MB i min søs' A70. Kein problem

> Mit behov kommer af at jeg er blevet glad for videofunktionen, men 14 sek
> højeste opløsning rækker ikke langt. Med 512 MB kommer jeg op på 8 min,
> eller 24 min. i næsthøjeste.

Jeg er ikke sikker på man kan optage mere end det maximale ½ minut som
brugsforvirringen foreskriver. Dette har jeg dog ikke prøvet efter.

Mvh
Morten

Fra : Michael

Dato : 15-04-03 19:15

"Morten" <fjerndenneteksther_tilt_u@hotmail.com> wrote in message

> [...]
>
> Jeg er ikke sikker på man kan optage mere end det maximale ½ minut som
> brugsforvirringen foreskriver. Dette har jeg dog ikke prøvet efter.

ifoelge det tyske brugsforvirring kan du optage foelgende som max med 256 mb
640 249 sek.
320 735 sek.
160 1954 sek.
saa med 512 mb., maa det jo vaere rundt regnet det dobbelte....

Fra : Flare

Dato : 15-04-03 21:54

Med hvilken begrundelse skulle man også begrænse denne tid andet af kortet.
Jeg kan i hvert fald ikke komme i tank om noget teknoks der skulle kunne
forhindre det.

Kun at måske større modeler skulle "overstråle" det. Men igen. I doubt it.

Anders