Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Film og lufthavns røntgen
Fra : Glenn [Odense]

Dato : 14-04-03 18:18

Den har sikkert være oppe og vende flere gange, men jeg spørger alligevel...

Hvordan har fotofilm det med at blive røntgenfotograferet, i lufthavnen?
Og er der forskel, om der er billeder på den eller ej?

Mvh. Glenn

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 14-04-03 18:34

der er ingen problemer med det, du skal ikke købe en såkaldt røngten tæt bly
pose (med bly) til dine film, de skruer bare op for strålingen og kommer
igennem alligevel...

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Lars [8210]

Dato : 14-04-03 19:58

Glenn [Odense] wrote:
> [...]
> lufthavnen?
> Og er der forskel, om der er billeder på den eller ej?

Hej Glenn

Der er en udemærket FAQ her:

http://www.drf-faq.de/roentgen.htm

--
Med venlig hilsen / Gruß

Lars

e-mail: lars9999@NOSPAMexcite.com Remove the obvious.
Besuchen Sie meine Foto-links / Visit my Photo-links /
Besøg min Foto-links:
http://www.fotolinks.dk or http://www.photolinks.dk

Fra : Peter Kjær

Dato : 14-04-03 20:10

Hej Glenn,

Ingen problemer der, dine fil tager ikke skade af det.

--
Ses,

Peter Kjær

www.dacor.dk - Min hjemmeside om dykning, med stort online billedgalleri.

Fra : Glenn [Odense]

Dato : 14-04-03 21:13

"Peter Kjær" <peterFJERNES@dacor.dk> wrote in message
> Hej Glenn,
>
> Ingen problemer der, dine fil tager ikke skade af det.

Okey, det er jeg glad for at høre. Jeg vil straks pakke kufferten, og tage
afsted.

Tak for svarene.

Glenn

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 15-04-03 08:35

> Okey, det er jeg glad for at høre. Jeg vil straks pakke kufferten, og
> tage afsted.

...god tur og husk at filmene skal i håndbagagen og ikke i kufferten! Det
blev vist ikke nævnt i nogle af svarene til dig..

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at TRAPdarling dot dk - REMOVE TRAP
http://www.darling.dk

Fra : jo

Dato : 15-04-03 12:11

"Peter Kjær" <peterFJERNES@dacor.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Glenn,
>
> Ingen problemer der, dine fil tager ikke skade af det.
jeg har lige læst i Aktuel fotografi fra sverige at man efter 1. januar 2003
har fået instaleret nye scannere til bagetjek, som er ret så kraftige. Så
derfor kun i håndbagagen og hvis det er iso 400 og derover så helst uden om
scanneren.
jesper

Fra : Irakli

Dato : 15-04-03 08:32

Hej,

saa länge du ikke har dit kamera med film i lige ved siden af blyposen er
der ingen problemer. operatören körer op med straalingen indtil han kan se
indholdet af posen. For kameraet som jo ikke beskytter paa samme maade er
det alt for meget og filmen ödelägges.

hilsen

--
Irakli
http://www.urbandetail.net

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 15-04-03 08:56

det var mest at det var et unødvendigt køb, da de bare skruer op for
strålingen, men man kan slevfølgelig få ødelagt en film hvis man gør som du
skriver

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : www.analogfoto.dk L ~

Dato : 15-04-03 09:13

"Glenn [Odense]" <corbin@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvordan har fotofilm det med at blive røntgenfotograferet, i lufthavnen?
> Og er der forskel, om der er billeder på den eller ej?

Hej

Er der nogen der har erfaring med Ram-kort og stråling ?

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : TL

Dato : 15-04-03 12:03

>Hej
>
>Er der nogen der har erfaring med Ram-kort og stråling ?

Hej

Jeg var på vej til USA november 2001 da et fly styrtede i New
York..sikkerhedstjek overalt
og så mange røntgentjek at ens bagage næsten var helt selvlysende , men der
skete intet med de medbragte Smartmediakort..eller film for den sags skyld.

vh TL

Fra : Peter Hansen

Dato : 15-04-03 21:58

"www.analogfoto.dk L Langgaard" <langgaard@klarupnet.dk> wrote in message news:<3e9bbdef$0$245$bc7fd3c@news.sonofon.dk>...
> "Glenn [Odense]" <corbin@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> alligevel...

> Hej
>
> Er der nogen der har erfaring med Ram-kort og stråling ?

Da dette er et digitalt lagringsmedie kan du fyre alt den stråling du
vil igennem, uden dataene tager skade.

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 15-04-03 22:34

Peter Hansen <pede@moonman.com> wrote:

> Da dette er et digitalt lagringsmedie kan du fyre alt den stråling du
> vil igennem, uden dataene tager skade.

Uhm. No? Du må gerne komme forbi det lokale hospital, så skal jeg stråle
dit ram-kort til det dør ;) Det kan nu nok sagtens klare en sjat
røntgen.

--
Rune B. Broberg
Feel free to GPG-encrypt email sent to me. Keyid: 0x87CD3DBD

Fra : Peter Hansen

Dato : 16-04-03 20:50

"Rune B. Broberg" <usenet@mihtjel.dk> wrote in message news:<b7htrs$6o0$1@news.mihtjel.dk>...
> alligevel...

> Uhm. No? Du må gerne komme forbi det lokale hospital, så skal jeg stråle
> dit ram-kort til det dør ;) Det kan nu nok sagtens klare en sjat
> røntgen.

Ok, alt med måde Undskyld min overdrivelse :)

God påske til alle!

Peter

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 15-04-03 13:05

Glenn [Odense] <corbin@ofir.dk> wrote:
> Den har sikkert v?re oppe og vende flere gange, men jeg sp?rger alligevel...
>
> Hvordan har fotofilm det med at blive r?ntgenfotograferet, i lufthavnen?
> Og er der forskel, om der er billeder p? den eller ej?

En løsning nogle steder - hav filmene i en lille pose, aka. håndbagage,
og giv dem til sikkerhedsvagterne, hvis de vil checke din bagage - og
sig at du helst ikke ser at de kører for meget stråling igennem din
film. Hvis de er flinke, hånd-checker de det bare - ellers kan det være
de skruer lidt ned for scanneren, når de skal checke filmene...