MS Windows
briani 27239
Tilføje bruger med ADSI
Fra : Kenneth Johansen

Dato : 15-04-03 01:09

Hey NG,

Er der nogle af jer kloge hoveder der kender nogle af de andre "properties"
(fornavn, efternavn, afdeling osv. osv. ) man kan sætte på en bruger når
man opretter dem på denne måde ?

Og hvis i lige skulle have et sekund i overskud, så en løsning / henvisning
til et sted hvor jeg kan finde info om oprettelse af en Exchange 6.0 mailbox
til den nye bruger..

Jeg har klistret mit script ind så i kan se hvad jeg mener

Mvh

Kjo

code:
dim strNTDomain

strNTDomain = "mitdomain"

dim oDomain, oUser

on error resume next

err.clear

strUserId = "Rasmus"
strPassword = "buur"
strUserFullName ="rasmus Buur"
strFirstName = "Rasmus"

set oDomain = GetObject("WinNT://" & strNTDomain )

if err.number <> 0 or oDomain is nothing then
wscript.echo " error when getting the domain"
wscript.quit(1)
end if

wscript.echo "The WinNT domain name is:" & oDomain.name

'''create the new user account
set oUser = oDomain.Create("user",strUserId)

if err.number<>0 or oUser is nothing then
set oDomain = nothing
wscript.echo "Cannot create the new user [" & strUserId & "]"
end if

'''set properties in the new user account
oUser.SetPassword strPassword
oUser.FullName = strUserFullName
ouser.Description = strUserFullName
oUser.SetInfo