MS Windows
briani 27239
Nyt grafikkort = ny aktivering??
Fra : Brian

Dato : 14-04-03 22:07

Jeg har hørt, at hvis man skifter sit grafikkort, så vil det betyde, at man
skal aktivere Win XP på ny. Kan det passe?

Mvh Brian

Fra : Jakob Baunsgaard

Dato : 14-04-03 22:28

"Brian" <Guess@djngsh.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har hørt, at hvis man skifter sit grafikkort, så vil det betyde, at
man
> skal aktivere Win XP på ny. Kan det passe?
>
> Mvh Brian

Det har jeg ikke været ude for.
Jeg har været ude for efter jeg skiftede bl.a. bundkort (og derfor format
c:) skulle aktivere XP igen. Da jeg ville det, sagde den at min nøgle var
brugt og skulle bruge en anden. Jeg har altså en original WinXP Pro DK. Så
jeg ringede til MS på det nummer som står i Windows. En flink dame hjalp mig
uden at virke mistænksom overfor om det var en pirat kopi jeg sad med. Så
kørte det igen.
Efter jeg var ude for det, var jeg ikke glad for at skulle lave format c:
her for nylig. Det gjorde jeg dog. Så var der ingen problemer. Jeg har ikke
helt forstået deres system der.
Så længe man sidder med en original Windows må man gå ud fra man kan være
fuldstændig rolig.

Jakob

Fra : Mike

Dato : 15-04-03 00:26

"Jakob Baunsgaard" <jakob.b@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> helt forstået deres system der.
> Så længe man sidder med en original Windows må man gå ud fra man kan være

Hej
Da jeg selv har lavet en del ændringer & samtidig har installeret min XP Pro
på flere HD'er i samme maskine har jeg "Opbrugt" mine automatiske
aktiveringer.
Dette gør at jeg MEGET tit skal turen omkring MS og deres (hjælpsomme)
supportere og aktiverer den "igen"

Havde lidt bøvl med mit Netkort og fjernede det i systemet , hvilket betød
at XP endnu engang ville aktiveres, selvom den VAR aktiveret og det var det
samme Netkort.

Hvis du bare er indehaver af en Original cd med XP på så har man intet at
frygte , samtidig er det dog MEGET irreterende da den nogle gange KUN giver
dig 3 dage til det.

Sammenlagt har jeg ringet og aktiveret den ca 5 gange inden for det sidste ½
år ( pr. telefon) og de har ikke virket mistenksomme , dog ville de lige
have min product key som vel er rimeligt nok.

mvh
Mike

Fra : Leony

Dato : 15-04-03 14:04

"Brian" <Guess@djngsh.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har hørt, at hvis man skifter sit grafikkort, så vil det betyde,
> at man skal aktivere Win XP på ny. Kan det passe?

Har just skiftet mit Geforce 2 MX ud med et ATi Sapphire 9100.
Jeg blev bedt om at aktivere min XP igen.
Jeg har ikke skiftet andet hardware i den tid min XP har været
aktiveret, så det passer.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/