MS Windows
briani 27239
windows medie player has encountered a pro~
Fra : Martin Jorgensen

Dato : 14-04-03 21:24

Hej alle.

Jeg har også ovenstående vildt irriterende problem, ved afspildning af nogle
filer (video).
En hurtig tur på google foreslog at jeg skulle checke system-datoen, men jeg
tror mere at problemet skyldes at jeg ikke har det (de) rigtige codecs
installeret.
Jeg har installeret Nimo codecs pack 5, da jeg har hørt at den skulle være
god og have de fleste codecs inkluderet. Skal jeg installere andre codecs?
Syntes at der er så mange at jeg ikke kan finde ud af hvad der er nødvendigt
og hvad der ikke er.... Kan mangel på codecs ikke give ovenstående
fejlmelding, eller???

På forhånd tak,
mvh.
Martin Jørgensen.

Fra : Madsen

Dato : 14-04-03 22:07

Martin Jorgensen skrev:

> Jeg har installeret Nimo codecs pack 5

Prøv at afinstallere den og se som om Media Player stadig kokser. Mit
gæt er at den ikke gør.

Madsen.

Fra : Martin Jorgensen

Dato : 14-04-03 22:32

> Prøv at afinstallere den og se som om Media Player stadig kokser. Mit
> gæt er at den ikke gør.
Jubii! Det virkede
Tusind tak for det, men hvilke codecs skal jeg så installere? Nogle gange er
det kun lyden der bliver afspillet og der er så mange der siger alt muligt
forskelligt (jeg har mange video-klip jeg gerne vil have til at virke).

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Madsen

Dato : 14-04-03 22:51

Martin Jorgensen skrev:

> Jubii! Det virkede

Ja, det tænkte jeg nok for jeg havde det samme problem en overgang
med Nimo.

> Tusind tak for det, men hvilke codecs skal jeg så installere?

Jeg kan anbefale dig at hente og installere DivXTotalPack. Den har jeg
liggende her: <http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/divxtotalpack.zip>
(1.33 MB). Den kører du bare en fuld installation af og så burde du kunne
afspille de fleste *.avi-filer kodet i DivX.

Derudover ville det måske være en god idé at få installeret diverse
Microsoft og Intel-drivere. Det oplevede jeg forleden at jeg blev nødt
til i hvert tilfælde. Det kan du gøre med Ace MegaCodecPack som kan
hentes her:
<ftp://ftp.vein.hu/pub/windows/utils/media/codecs/ACEMCP501PROXP.EXE>
Den fylder voldsomme 24 MB så den indeholder alle de codecs som hjertet
kan begære, men jeg kan ikke anbefale dig at installere en fuld version
af den. Det kan meget nemt gå i kage og jeg snakker af bitter erfaring.

Jeg kan dog råde dig til at køre installationen af Ace MegaCodecPack
først og så lade den muge ud i installerede codecs. Det spørger den
dig nemlig om inden du får lov til at installere de valgte codecs så
du ikke pludselig får konflikter med installerede codecs fra tidligere
codecspakker.

På min WinXP Pro SP1 og Win2000 SP3 har jeg kun sat et flueben i XviD,
Intel, Microsoft, ZoomPlayer da jeg er vild med den afspiller og Registry
Files. Andet har jeg ikke installeret fra Ace MegaCodecPack. Derefter
har jeg så installeret DivXTotalPack og har endnu ikke stødt på hverken
videoklip eller lydfiler som jeg ikke kan afspille, men derfor kan det
selvfølgelig godt tænkes at du skal have flere codecs installeret end
jeg har, afhængig af hvad du afspiller.

Jeg kan anbefale Gspot: <http://www.headbands.com/gspot/gspot21.zip>
I det program kan du åbne et videoklip og få fortalt hvilket codec
det bruger.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 14-04-03 22:54

Madsen skrev:

> Derudover ville det måske være en god idé at få installeret diverse
> Microsoft og Intel-drivere.

Ikke drivere, men codecs. :)

Madsen.