MS Windows
briani 27239
harddisk kører hele tiden under Win XP
Fra : IceCube

Dato : 14-04-03 21:03

Hej

Min harddisk står hele tiden og og laver nogle små-tikkerier, som den
læser/skriver.
Det er noget den er begyndt med efter at jeg for nylig skiftede til Win XP
professionel. Da jeg før kørte med Win 98 var der ikke samme aktivitet. Der
kunne harddisken gå i dvale, det sker ikke længere.

Det er de samme programmer der kører i baggrunden, som før: Messenger, Mcfee
antivirus og Epson Smart Panel (scanner).

Jeg har før haft Win XP Pro på samme maskine, og dengang var der samme
problem. Da jeg så skiftede tilbage til Win 98 ophørte problemet.

Hvad kan det være, som skaber det aktivitet på disken. Det er irriterende at
høre på i længden...

Mhv IceCube

Fra : Ukendt

Dato : 14-04-03 21:12

IceCube wrote:

> Hvad kan det være, som skaber det aktivitet på disken. Det er
> irriterende at høre på i længden...

Det kunne godt være XP's indekserings feature.
Højreklik på dit c-drev i stifinder, vælg egenskaber, og se efter
om der er krydset af i den boks hvor der står "Indekser dette drev,
så der søges hurtigere"
Prøv at slå det fra, og se om det gør nogen forskel.

Det kan også være et antivirus program, der scanner al fil-aktivitet
på disken, dvs. hver gang en fil bliver åbnet, scanner virusprogrammet,
den, og det kan også være det.

Det var lige hvad jeg kunne komme på.

Mvh.
/Jakob Færch-Jensen

Fra : Asle Bjerva

Dato : 14-04-03 21:36

"Onkel Ond" <jafj_usenetSNABEL_AhotmailPUNKTUMcom> skrev i melding

> [...]
>
> Det kan også være et antivirus program, der scanner al fil-aktivitet
> på disken, dvs. hver gang en fil bliver åbnet, scanner virusprogrammet,

I tillegg kan det jo tenkes at du har for lite minne i din maskin og det du
hører er windows som bruker sin swapfil på disken.
Hvor mye minne er det i maskinen ?
--
Asle Bjerva,Oslo
For Epost: fornavn_dot_etternavn_at_oslo_dot_online_dot_no

Fra : IceCube

Dato : 14-04-03 22:00

> I tillegg kan det jo tenkes at du har for lite minne i din maskin og det
du
> hører er windows som bruker sin swapfil på disken.
> Hvor mye minne er det i maskinen ?

Der er 512 MB Corsair PC3200

Fra : Asle Bjerva

Dato : 15-04-03 09:12

"IceCube" <ingenspam@ellersmangetak.com> skrev i melding
> du
>
> Der er 512 MB Corsair PC3200

Da bør jo det holde.
XP gjør en optimalisering av filplassering i henhold til de mest brukte
filer, og det gjør den etter noen tid, når den har funnet ut av
bruksmønsteret. (Brukes av defragmenteringsprogrammet) Det kan være denne
du registrerer. Jeg hadde samme på min IBM Thinkpad, men det stoppet etter
et par uker. (har 768 MB minne)