MS Windows
briani 27239
Ny hardware fundet
Fra : Aksel

Dato : 14-04-03 20:11

Jeg har lige nyinstalleret Windows XP, min printer, Canon LBP-465 har ikke
nogen XP driver, men jeg har installeret den med en uoriginal driver og det
fungerer fint.
Hver gang jeg starter får jeg melding om at maskinen har fundet ny hardware
LBP-465, kan man disable søgning efter hardware eller på anden måde
overbevise Win Xp om at prinetern er installeret?

Hilsen Aksel

Fra : Jakob Baunsgaard

Dato : 14-04-03 22:05

"Aksel" <akselj-nospam@newmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> LBP-465, kan man disable søgning efter hardware eller på anden måde
> overbevise Win Xp om at prinetern er installeret?

Jeg har prøvet noget ligende. Så vidt jeg husker gennemgik jeg
installationsprocessen, hvorefter resultatet var at der ingen driver
fandtes. Så lå det (det var et pci kort) under enhedshåndtering med gult
udråbstegn som "ukendt enhed". Der blev det liggende uden at forstyrre mig.
Men hvis man afbryder installation kommer "fundet ny hardware" hver
gang....så vidt jeg husker da.

Jakob

Fra : Madsen

Dato : 14-04-03 22:28

Aksel skrev:

> Hver gang jeg starter får jeg melding om at maskinen har fundet ny
> hardware LBP-465, kan man disable søgning efter hardware eller på
> anden måde overbevise Win Xp om at prinetern er installeret?

Der skulle gerne være en knap som hedder 'Spørg mig ikke igen', eller
noget i den stil. Det var der i hvert tilfælde da min WinXP Pro ville
finde min gamle scanner under opstarten. Efter et klik på knappen blev
jeg ikke spurgt igen. Knappen kommer efter et par klik på 'Næste' hvis
du fortsætter installationen af den hardware som den finder, og den så
opdager at der ingen driver er at installere, som Jakob skriver.

Madsen.

Fra : Ernst Andreasen

Dato : 15-04-03 11:41

> [...]
> LBP-465, kan man disable søgning efter hardware eller på anden måde
> overbevise Win Xp om at prinetern er installeret?

vedligeholdelse_System_Hardware_Driversignering_Sæt mærke i Ignorer.

Fra : Madsen

Dato : 15-04-03 11:54

Ernst Andreasen skrev:

> Start_Kontrolpanel_Ydelse og
> vedligeholdelse_System_Hardware_Driversignering_Sæt mærke i
> Ignorer.

Er det ikke bare den funktion som sørger for at tjekke om drivere er
digitalt signerede og kompatible med WinXP?. Har det noget at gøre
med om Windows finder et stykke hardware under opstarten eller ej?
Det troede jeg ikke.

PS. Det er lidt forvirrende at du indsætter >-tegnet foran den tekst
som du selv skriver. Det gør det ret svært at gennemskue hvad der er
citeret tekst og hvad der er ny tekst. Læs evt. følgende link:
<http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.

Madsen.

Fra : Ernst Andreasen

Dato : 15-04-03 14:49

> [...]
> som du selv skriver. Det gør det ret svært at gennemskue hvad der er
> citeret tekst og hvad der er ny tekst. Læs evt. følgende link:

Nu er jeg godt nok i tvivl om den er til det, det kan nok være du har ret,
ellers er det under alle omstændigheder nemmere med højreklik på denne
komputer, det giver samme dialogbox,
har jeg lige fundet ud af.
jeg lærer nok nyt hver dag.
Tak for ovenstående oplysning.m.v.h.