/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 76474
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
Hjælp med Microsoft VM
Fra : Ukendt


Dato : 14-04-03 18:28

Hej!

Jeg har tidligere beskrevet mine kvaler omkring
Windows Messenger og problemer med at logge
på. Problemet opstod ca. samtidig med at jeg
installerede den anbefalede sikkerhedsopdatering
til Microsoft VM, men indtil i dag, har jeg ikke kunne
finde sammenhængen. Jeg er heller ikke 100% sikker
på at det er korrekt det jeg har fundet ud af, men
håber på jeres hjælp.

Går jeg via Kontrolpanel->tilføj/fjern prog->Angiv
programadgang og -standard->brugerdefineret,
står der nederst: Vælg en standard virtual-machine
for Java, og flere valgmuligheder.
P.t. er "Brug min nuværende" afmærket, og forsøger
jeg at flytte den, sker der intet.
Der er ikke hak i "aktiver adgang til dette program",
hvilket fik mig til at tænke, at AHA... det er sgu nok
her synderen ligger begravet.

Spørgsmålet er, hvorfor jeg ikke kan få lov til at
aktivere adgangen. Gør jeg det, og genstarter maskinen,
er den blevet deaktiveret igen. Jeg kan heller ikke vælge
"Microsoft Virtual Machine", der sker blot det samme.
Hvorfor, og hvad kan jeg gøre ved det?

Maskinen kører XP pro SP1

Ser frem til at høre fra jer

/Jakob Færch-Jensen


--
"Og hvis det er OT, så giv en venlig
henvisning til rette sted, istedet for
at svinge det hellige sværd og starte
en laaaang tråd om ingenting..."
citat: Onkel Ond



 
 
Madsen (14-04-2003)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 14-04-03 21:13

Onkel Ond skrev:

> Spørgsmålet er, hvorfor jeg ikke kan få lov til at
> aktivere adgangen. Gør jeg det, og genstarter maskinen,
> er den blevet deaktiveret igen. Jeg kan heller ikke vælge
> "Microsoft Virtual Machine", der sker blot det samme.
> Hvorfor, og hvad kan jeg gøre ved det?

Jeg tør ikke sige om jeg vil have det samme problem i Messenger for
jeg har den ikke installeret, men jeg kan da fortælle at jeg også har
installeret den samme opdatering til VM og har også WinXP Pro SP1.
Hvis jeg går ind i det her 'Angiv programadgang og standarder' så ser
jeg følgende: <http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/sp1/vm.png>

I det hele taget så forstår jeg ikke ret meget af 'Angiv programadgang
og standarder'. For mig at se så ser det ud til at alt hvad jeg har
valgt som standard viser det stik modsatte inde i 'Angiv programadgang
og standarder'. IE er min standardbrowser. Det er den ikke ifølge 'Angiv
programadgang og standarder'. Windows MediaPlayer er stillet som standard
afspiller for alt hvad der har med multimedia at gøre men ifølge 'Angiv
programadgang og standarder', så er den ikke valgt som standard, men da
jeg ikke har oplevet nogle problemer har jeg valgt at glemme alt om det
her 'Angiv programadgang og standarder'-halløj. Måske er det bare mig
der ikke forstår det, men jeg synes det virker meget ulogisk.

Hvis jeg går i en kommandoprompt og skriver: jview, så ser jeg følgende:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/sp1/jview.png>. Der er bevis
nok til mig om at VM er installeret og fungerer.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Ukendt (14-04-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-04-03 21:38

Madsen wrote:

> Jeg tør ikke sige om jeg vil have det samme problem i Messenger for
> jeg har den ikke installeret, men jeg kan da fortælle at jeg også har
> installeret den samme opdatering til VM og har også WinXP Pro SP1.
> Hvis jeg går ind i det her 'Angiv programadgang og standarder' så ser
> jeg følgende: <http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/sp1/vm.png>

Yep -og mit billede er magen til, bortset fra at der altså er hak i
"enable acces to this", under Windows Messenger.
Problemet er, at hvis jeg forsøger at sætte hak i "enable access to
this",
under Microsoft VM, så kan jeg ikke få lov. Uanset hvad, så forsvinder
hakket igen, og det skal det, så vidt jeg har forstået, ikke.
Derfor: Hvad gør jeg for at få det til at du?


> I det hele taget så forstår jeg ikke ret meget af 'Angiv programadgang
> og standarder'. For mig at se så ser det ud til at alt hvad jeg har
> valgt som standard viser det stik modsatte inde i 'Angiv programadgang
> og standarder'. IE er min standardbrowser. Det er den ikke ifølge
> 'Angiv programadgang og standarder'.

Tror du ikke det er fordi at du ikke HAR andre browsere installeret, og
hvis
du så kigger under User define (eller hvad den nu hedder), så er der hak
i
"use my current browser" -hvilket jo er IE, da det, i mit tænkte
ekspempel,
er den du bruger og har. Altså er den også standard, men vi er enige om,
at
MS har været lidt kryptiske der -man burde kunne sætte et hak ved IE,
uden
at det forsvinder op i "Use my current" igen.

> Hvis jeg går i en kommandoprompt og skriver: jview, så ser jeg
> følgende: <http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/sp1/jview.png>.
> Der er bevis nok til mig om at VM er installeret og fungerer.

Ja, det kan jeg også godt gøre, men svarer det ikke lidt til at sige at
så længe
man kan åbne IE, så fungerer det hele fint? Hvad nu hvis man ikke kan
åbne
eller få adgang til nogetsomhelst fordi en eller anden tåbelig
indstilling blokerer
det hele, så er der jo alligevel noget galt...?
Hvad jeg mener, er bare, at en kørsel af jview i en kommandoprompt,
viser kun
at jview virker efter hensigten. Der står intet om hvorvidt resten af MS
VM virker
som det skal, og det kunne være spændende at se om det var tilfældet.

Mange hilsner
/Jakob Færch-Jensen




Madsen (14-04-2003)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 14-04-03 22:20

Onkel Ond skrev:

> Derfor: Hvad gør jeg for at få det til at du?

Det tør jeg desværre ikke sige.

> Tror du ikke det er fordi at du ikke HAR andre browsere
> installeret

Det ved jeg at det ikke er.

>> <http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/sp1/jview.png>. Der er
>> bevis nok til mig om at VM er installeret og fungerer.
>
> Ja, det kan jeg også godt gøre, men svarer det ikke lidt til at
> sige at så længe man kan åbne IE, så fungerer det hele fint?

Når jeg aldrig har mødt en hjemmeside som siger at jeg ikke har
installeret en javafortolker så siger det mig at den må være
installeret og fungere fint, medmindre at jeg aldrig er ramlet
ind i en side som kræver Java forstås. Det ved jeg faktisk ikke
om jeg har.

PS. Din OE har en ret uheldig linieombrydning. Jeg kan anbefale
Quotefixet <http://jump.to/oe-quoteFix>.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Ukendt (14-04-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-04-03 23:02

> Når jeg aldrig har mødt en hjemmeside som siger at jeg ikke har
> installeret en javafortolker så siger det mig at den må være
> installeret og fungere fint, medmindre at jeg aldrig er ramlet
> ind i en side som kræver Java forstås. Det ved jeg faktisk ikke
> om jeg har.

Det kan jeg også godt følge dig i. Jeg kunne bare godt tænke mig
en metode til at verificere det. Så kan jeg aflive DEN mistanke, hvis
du forstår

> PS. Din OE har en ret uheldig linieombrydning. Jeg kan anbefale
> Quotefixet <http://jump.to/oe-quoteFix>.

Jeg bruger quotefixet, men gør tilsyneladende noget galt, så.
Hvad kan det være?

/Jakob



Madsen (14-04-2003)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 14-04-03 23:08

Onkel Ond skrev:

> Det kan jeg også godt følge dig i. Jeg kunne bare godt tænke mig
> en metode til at verificere det. Så kan jeg aflive DEN mistanke, hvis
> du forstår

Jo, det forstår jeg godt, men jeg kender desværre ikke andre metoder,
men der kommer sikkert en anden forbi som ved hvordan. :)

> Jeg bruger quotefixet, men gør tilsyneladende noget galt, så.
> Hvad kan det være?

Måske er den linielængde som du har stillet i Quotefixet og den som
du har stillet i OE inde under Funktioner > Indstillinger > Send ikke
den samme.

Det er svært at læse linier som ser sådan her ud, efter min mening:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/oe/ombrydning.png>

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Ukendt (14-04-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-04-03 23:40


"Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns935E16F113C8.thomas@madsen.tdcadsl.dk...

> Jo, det forstår jeg godt, men jeg kender desværre ikke andre metoder,
> men der kommer sikkert en anden forbi som ved hvordan. :)

Ja, lad os håbe det :)

> Måske er den linielængde som du har stillet i Quotefixet og den som
> du har stillet i OE inde under Funktioner > Indstillinger > Send ikke
> den samme.

De er begge sat til 72

> Det er svært at læse linier som ser sådan her ud, efter min mening:
> <http://home18.inet.tele.dk/madsen/oe/ombrydning.png>

Enig!
Men når nu de begge har samme værdi, hvad kan jeg så gøre?

/Jakob



Edmund (15-04-2003)
Kommentar
Fra : Edmund


Dato : 15-04-03 17:19

Onkel Ond wrote:
> "Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:Xns935E16F113C8.thomas@madsen.tdcadsl.dk...
>
>> Jo, det forstår jeg godt, men jeg kender desværre ikke andre metoder,
>> men der kommer sikkert en anden forbi som ved hvordan. :)
>
> Ja, lad os håbe det :)

Man kunne godt få den tanke at der var noget galt med den nye version
3810 af Microsoft Virtual Machine, for installerer jeg den i min XP som
ikke har MVM i forvejen, kommer denne lille fejlbox.
http://home20.inet.tele.dk/edworks/vm.PNG
Installerer jeg MVM 3805 først kommer der ingen fejlmeddelelser.

Sydbanks Netbank virker dog fint med MVM 3810

3810 versionen hentede jeg ikke fra den normale update, men fra update
kataloget.

Du har prøvet jview og fået samme oversigt som Madsen ikk?

Hvad med systemrestore
--
Mvh Edmund


Ukendt (15-04-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 15-04-03 18:59

Edmund wrote:

> Du har prøvet jview og fået samme oversigt som Madsen ikk?

Jo.

> Hvad med systemrestore

Ja, det er jo der problemet ligger -det har jeg slået fra for at spare
pladsen på min i forvejen trængte harddisk, og det er dermed ikke en
mulighed jeg kan benytte mig af. Desværre... æv!
Men når det så er sagt, er der så nogen muligheder overhovedet, for at
fjerne opdateringen? Det må gerne være obskurt, bare det virker!

Mange hilsner
Jakob Færch-Jensen



Madsen (14-04-2003)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 14-04-03 23:54

Onkel Ond skrev:

> "Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:Xns935E16F113C8.thomas@madsen.tdcadsl.dk...
>
>> Måske er den linielængde som du har stillet i Quotefixet og den
>> som du har stillet i OE inde under Funktioner > Indstillinger >
>> Send ikke den samme.
>
> De er begge sat til 72

Ok. Så kan det jo ikke være det.

>> Det er svært at læse linier som ser sådan her ud, efter min
>> mening: <http://home18.inet.tele.dk/madsen/oe/ombrydning.png>
>
> Enig!
> Men når nu de begge har samme værdi, hvad kan jeg så gøre?

Hmm, sidder du og laver tvungen linieskifte med Enter-tasten, eller?
Jeg tillader mig at flytte snakken til Outlook Express-gruppen hvor
der sikkert sidder nogen som ved hvad der sker med dit quotefix.

XPostet til 2 grupper. FUT til:
<news:dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express>.
FUT?, se: <http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut>.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Madsen (15-04-2003)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 15-04-03 17:40

Edmund skrev:

> Sydbanks Netbank virker dog fint med MVM 3810

Og jeg er kommet på BG Netbank så sent som i dag og har ingen problemer
med den heller, så det må da være endnu et bevis på at min VM virker fint,
skulle man tro.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408622
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste