Skærme
Fijala 3554
Baglys på TFT skærm tænder ikke altid
Fra : Jaxe

Dato : 15-04-03 00:12

Hej,

Jeg har en Mitac laptop, men en 15" TFT skærm. Jeg oplever periodevis at
baglyset ikke tænder efter en warm boot. Der skal en "power off"/on før der
igen kommer lys. Der er hele tiden billede, det er bare umuligt at se uden
baglys.

Først troede jeg at det var et driver problem, men da ikke optræder
regelmæssigt tyder det mere på hardware. (Problemet opsår også når jeg kører
Debian)

Jeg har søgt lidt, og andre der har lign. problemer taler om en High voltage
inverter, som levere spænding til skærmen, som måske er årsagen.

Nogen der har haft ligende problemer, eller kender en løsning? Computeren er
desværre ikke længere under garranti, og jeg har hørt at man selv kan skifte
denne spændings inverter.

Mvh. Jakob

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 15-04-03 13:27

"Jaxe" <jaxedk@hotmail.com> skrev

> [...]
Computeren er
> desværre ikke længere under garranti, og jeg har hørt at man selv kan

Havde samme problem på en HP Omnibook - Problemet blev løst efter en
Bios-opdatering. Prøv evt. at se om noget lignende skulle være
tilgængeligt til din maskine.

mvh
Peter

Fra : Jaxe

Dato : 15-04-03 13:51

Hej,

Jeg har og holder altid min bios helt opdateret. Problemet opstår jo også
kun sjældent, men når det opstår sker det oftest flere gange i træk. Derfor
tyder det mere på rent hardware.