Skærme
Fijala 3554
Uskiftning af 21" Sony F520, til LCD?
Fra : Klaus G.

Dato : 14-04-03 21:41

Hej.

Jeg sidder med 9-10mdr. gammel Sony F520 (CRT) skærm. Men har overvejet at
skifte den ud med en LCD skærm. Er tit til LAN, og så er det træls at slæbe
rundt på en 21", og tror heller ikke at den har godt af det i længden
nemlig. Køre dog meget meget forsigtigt.

Men er der nogen LCD skærme som har lige så godt billede som min F520. Skal
siges at eneste LCD skærme jeg har set, er 15" eller sådan noget. Altså ikke
noget at råbe hurra for. Regner med at købe den over nettet, da der ikke
forhandles de store modeller her hvor jeg bor. Så jeg har ikke mulighed for
at tjekke de forskellige modeller ud.

Jeg har dog et nogle krav, nemlig at det skal være muligt at spille CS på
den, og andre FPS(First Person Shooter) spil. Altså spil med gang i. Self
skal der være god kontrast, og så skal der ikke være nogen døde pixels. Og
knivskarpt billede. En USB Hub ville heller ikke være dårligt, har keyboard,
mus, og hovedtelefoner som er USB, og det kniber med at ledningerne kan nå.

Er jeg bims, når jeg vil udskifte min nuværende skærm, eller? Skal jeg evt.
vente til der kommer andre/flere modeller på markedet. Og hvor meget kan man
sælge sådane en brugt Sony F520 for ca.?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

Fra : Erik W.

Dato : 14-04-03 23:43

"Klaus G." skrev ...
> Skal jeg evt. vente til der kommer andre/flere modeller på markedet.

Vent et halvt års tid så kommer der nok nogle store hurtige TFT'er på
markedet, der kan konkurere med din Sony CRT.

> Og hvor meget kan man sælge sådane en brugt Sony F520 for ca.?

Det er jo en meget dyr skærm, men det er nok desværre et dårligt tidspunkt
at sælge CRT skærm på. Stort set alle virksomheder er i disse år ved at
skifte deres gamle (ofte meget lækre) CRT skærme ud med TFT'er. Det presser
naturligvis brugtpriserne i det dyre segment, at det vælter ud på
brugtmarkedet med 21" Eizoer.

> Er jeg bims, når jeg vil udskifte min nuværende skærm, eller?

Du kunne jo også overveje at beholde din Sony CRT til hjemmebrug, og så købe
en Acer AL732 til at tage med ud til LAN- Det lyder måske som en dyr løsning
men jeg tror såmænd det er billigere end at sælge din dyre Sony for en slik
og købe en allerhelvedes dyr TFT til 10 kilo.

Mvh Erik

Fra : Klaus G.

Dato : 15-04-03 16:37

> [...]
slik
> og købe en allerhelvedes dyr TFT til 10 kilo.

Det var faktisk en rigtig god idé. Er det en af de bedre/bedste 17" LCD som
er på markedet, eller skal jeg kigge på andre producenter?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

Fra : Erik W.

Dato : 15-04-03 17:26

"Klaus G." skrev...
> Det var faktisk en rigtig god idé. Er det en af de bedre/bedste 17" LCD
som
> er på markedet, eller skal jeg kigge på andre producenter?

Jeg har en Acer AL732 selv. Det er den bedste skærm til dine behov IMHO. Den
er solidt og lækkert designet i letmetal, og har som noget usædvanligt
foruden VGA og DVI også videoindgang, så du kan bruge den som TV i
forbindelse med en VHS video, eller som skærm for Playstation eller lignende
konsoller. Den har 16ms som responstid, og hører derfor til de
allerhurtigste og mest spilegnede TFT skærme. Hitachi CML174SXWB er også en
god skærm, men har ikke indbyggede højtalere eller videoindgang, til gengæld
har den indbygget strømforsyning hvilket nogen sætter stor pris på.

Mvh Erik

http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=610235&ref=edbpriser
http://www.oneshop.dk/prodSearch.asp?IT=99923&urlAction=details

Fra : TBC

Dato : 19-04-03 20:50

> [...]
som
> er på markedet, eller skal jeg kigge på andre producenter?

En MEGET god ide, det ville være helt bims at skille sig af med den lækre
skærm til hjemmebrug, det ville du blive træt af i længen, hvis du spiller,
og i særdeleshed hvis du også bruger din PC til film/video.

Det gode ved AL 712 & 732 er at de er billige, *og* at de har DVI som er
noget af det aller vigtiste for en fladskærm at have mht den kvalitet
skærmen kan opnå. (dit grafikkort skal selvfølgelig også have det for at du
kan udnytte det). Med DVI er fladskærme faktisk fortræffelige og måske
ligefrem at fortrække til skrivebords miljø, men der er lang lang vej hvad
angår spil og særligt video før man det kan tåle sammenligning med CRT mht
kvalitet.

TBC

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 15-04-03 00:15

Klaus G. wrote:
> Er jeg bims, når jeg vil udskifte min nuværende skærm, eller? Skal jeg evt.
> vente til der kommer andre/flere modeller på markedet. Og hvor meget kan man
> sælge sådane en brugt Sony F520 for ca.?

Jeg synes du er bims hvis du gør det, men hvis du alligevel gør det så
giv mig et praj for jeg kunne godt dyrke at havde t

Mhv

Bruno

PS. Har dog ingen anelse om hvad den er værd i brugtpris.

Fra : Klaus G.

Dato : 15-04-03 16:39

> Jeg synes du er bims hvis du gør det, men hvis du alligevel gør det så
> giv mig et praj for jeg kunne godt dyrke at havde t

Er du nu sikker på dit skrivebord kan holde til det? :) Og du kommer til at
sidde i sauna til sommer. Men ja, kunne være max blær at have sådan to ved
siden af hinanden, så kan man satme fedte rundt i 3DStudie til den store
guldmedalje!

--
Klaus G. / Seth-Enoch