ASUS P4PE
Fra : Aragorn100%

Dato : 14-04-03 20:47

Jeg har lige købt ASUS P4PE, kanon godt kort, men der kommer støj ud af
højttaleren,

Hvordan får man det væk???

Fra : H3nrik V!

Dato : 15-04-03 07:15

"Aragorn100%" <aragorn23@mail.dk> wrote in message
> Jeg har lige købt ASUS P4PE, kanon godt kort, men der kommer støj ud
> af højttaleren,

> Hvordan får man det væk???

Prøv at slå mikrofonindgangen fra hvis der ikke sidder noget til den...!

--
/H3nrik!

If it ain't broken - break it... Then - fix it...

Fra : Aragorn100%

Dato : 15-04-03 08:23

Har prøvet, hjalp desværre ikke, det er ved at gøre mig sindsyg. er alle
P4PE sådan eller fik jeg et uheldig et? men jeg tror ikke at det har noget
med software i windows at gøre, fordi så snart computeren bliver tændt,
kommer bbz lyden med det samme...
Når jeg surfer på nettet, scroller op og ned på skærmen, ændre støjliden
sig, det bliver højere og lavere... Hmmm, er der nogen der kender til
problemmet???

"H3nrik V!" <vernerbo@NEJ_TAK_TIL_SPAMMAIL_hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:b7g7vv$cj9$1@sunsite.dk...

Fra : H3nrik V!

Dato : 15-04-03 08:50

> Har prøvet, hjalp desværre ikke, det er ved at gøre mig sindsyg. er

Så pørv at sætte en mikrofon til...?

Har du f.eks. en lampe med lysstofrør i nærheden? Den _kan_ stråle ind i
maskinen. Det samme kan eventuelle transforamtorer i nærheden...!

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 15-04-03 10:36

"Aragorn100%" <aragorn23@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Når jeg surfer på nettet, scroller op og ned på skærmen, ændre støjliden
> sig, det bliver højere og lavere... Hmmm, er der nogen der kender til

Mit kort gør det også, ved ikke hvorfor, men har haft 2 ASUS P4PE et v1.1 og
et v1.3, bagge med samme problemer.

Køber et andet lydkort, det må sku hjælpe...

VH
Peter

Fra : Aragorn100%

Dato : 15-04-03 11:02

Det er bare så ærligt, jeg har ellers altid synes godt om ASUS, men fra nu
af rør jeg det ik mer

Fra : [8270] Jeppe

Dato : 15-04-03 12:52

"Aragorn100%" <aragorn23@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har lige købt ASUS P4PE, kanon godt kort, men der kommer støj ud af
> højttaleren,

Mit P4PE-lydkort summer også. Lyden variere når jeg flytter på kabinettet,
men er der konstant.
Så satte jeg et Audigy 2 kort i, og der nu kun stilhed!

Mvh
Jeppe

Fra : Aragorn100%

Dato : 15-04-03 16:49

Jeg har lige sat et soundbladter lydkort i til små 300kr. stadig en
summen??? prøvede mine gamlehøjttalere, stadig summen... Damn!

Fra : Holger Danske

Dato : 15-04-03 17:36

> Jeg har lige sat et soundbladter lydkort i til små 300kr. stadig en
> summen??? prøvede mine gamlehøjttalere, stadig summen... Damn!

Har du husket at deaktiverer det indbygget lydkort, jeg havde selv samme
problem
men det er løst ved at jeg satte et Sound Blaster Lydkort i og deaktiverede
det andet

Holger Danske

Fra : [8270] Jeppe

Dato : 15-04-03 17:38

"Holger Danske" <no@mail.tome> skrev i en meddelelse
> [...]
> problem
> men det er løst ved at jeg satte et Sound Blaster Lydkort i og

Hvordan delaktiverede du det indbyggede?
Når jeg kikke i "device manegeren" kan jeg ikke finde det indbyggede, efter
jeg installerede et nyt...

Mvh
Jeppe

Fra : [8270] Jeppe

Dato : 15-04-03 17:41

"Aragorn100%" <aragorn23@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har lige sat et soundbladter lydkort i til små 300kr. stadig en
> summen??? prøvede mine gamlehøjttalere, stadig summen... Damn!

Prøve evt. at flytte rundt på kabinet, højtalere og hvad der står rundt
omkring pc'en.
Det kan være interferens fra en radiator eller lign., der skaber støjen.

Mvh
Jeppe

Fra : Aragorn100%

Dato : 15-04-03 18:12

Det er bare underligt. jeg har fjernet strømforsyningen/ deaktiveret
lydkortrt helt i bois/ men ligemeget hvad, så er lyden her inu
b... Jeg har ellers invisteret i lydløs kabinet/psu, papst 16dB
kølere, hele maskinen er lydløs, men højttaleren bzz...
Satansogså!!!

Fra : [8270] Jeppe

Dato : 15-04-03 18:37

> [...]
16dB
> kølere, hele maskinen er lydløs, men højttaleren bzz...

Måske er tiden inde til at prøve at sætte andre højtalere til...
Prøv med et par hovedtelefoner - hvis de ikke støjer må det være højtaler
eller forstærker, det er galt med.

Mvh
Jeppe

Fra : H3nrik V!

Dato : 15-04-03 19:05

> [...]
> b... Jeg har ellers invisteret i lydløs kabinet/psu,
> papst 16dB kølere, hele maskinen er lydløs, men højttaleren

Øhmm... Nu _er_ det det nye lydkort, du har sat dem til, ikke?

Hvis det er, så må det være højttalerne (eller forstærkeren i dem) der får
indstrålet noget...!

Fra : Bachelor®

Dato : 15-04-03 21:15

"Aragorn100%" <aragorn23@mail.dk> skrev i en meddelelse news:3e9b10a4$0$24623$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Jeg har lige købt ASUS P4PE, kanon godt kort, men der kommer støj ud af
> højttaleren

Tænk sig hvor god den må være hvis den ikke støjer

Fra : Aragorn100%

Dato : 15-04-03 22:50

Det må være et eller andet lille problem, håber der er en der kender til
problemmet, der snart kan gi mig et godt råd...

Fra : Mogens Olsen

Dato : 19-04-03 19:11

> Det må være et eller andet lille problem, håber der er en der kender til
> problemmet, der snart kan gi mig et godt råd...

Det kunne være manglende stelforbindelse af en eller anden slags
feks. en ledning hen til en radiator er det prøvet.

Hilsen Mogens.