9.1 install. fra MacBruger-CD
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 22-03-01 20:46

Hvordan installerer jeg MacOS 9.1, som ligger på MacBrugers CD til
medlemmerne, når denne CD ikke kan bruges som startdisk?
Skærmen frøs, da bare gik igang med at installere på den aktive
harddisk. (Jeg har 9.04 på grå G3)
--
Ove Steen Smidt

Fra : Malene Haaber Gyllin~

Dato : 22-03-01 22:22

Ove Steen Smidt <ossmidt@post11.tele.dk> wrote:

> [...]
> medlemmerne, når denne CD ikke kan bruges som startdisk?
> Skærmen frøs, da bare gik igang med at installere på den aktive

Du skal kopiere den ud på dit skrivebord først.

--
Mange hilsner fra

Malene Haaber Gylling

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 23-03-01 15:26

Malene Haaber Gylling <malene@gylling.net> wrote:

> Du skal kopiere den ud på dit skrivebord først.

Jeg er MacBruger medlem - hvordan får jeg CD'en?

venlig hilsen

Martin

Fra : Hammerhead

Dato : 23-03-01 16:54

Martin Ammentorp <ammentorp@get2net.dk> wrote:

> Jeg er MacBruger medlem - hvordan får jeg CD'en?
>
> venlig hilsen
>
> Martin

Du skulel gerne have fået CD'en så fremt du har oplyst korrekt adresse
til medlemsservice.

Kontakt evt. MacBruger's kasserer:

www.macbruger.dk

--
- Peter - titancity.com

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 23-03-01 16:10

ossmidt@post11.tele.dk,Ny-Internet writes:
> [...]
>medlemmerne, når denne CD ikke kan bruges som startdisk?
>Skærmen frøs, da bare gik igang med at installere på den aktive
Det er ikke system 9.1 der ligger på CD'en, det må vi ikke. Det skal
købes, men det er opdatteringen og den er gratis.Vi har bare sparet jer
for at downloade den

Venligste hilsener Hanne

Skal du sejre, skal du slås med dig selv

Fra : Peter Gersmann

Dato : 23-03-01 17:43

In article <fc.0073fb6b03010c6b3b9aca001c15dbaa.3010cfc@net.dialog.dk>,
"Hanne Hertzog" <hanne@enterpol.dk> wrote:

> Det er ikke system 9.1 der ligger på CD'en, det må vi ikke. Det skal
> købes, men det er opdatteringen og den er gratis.Vi har bare sparet jer
> for at downloade den

Interessant at I har fået lov til at bringe opdateringen på cd.
Andre er blankt blevet afvist.

//Peter

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 23-03-01 20:15

moof.immerfreundlich@mail.tele.dk,Ny-Internet writes:

>Interessant at I har fået lov til at bringe opdateringen på cd.
>Andre er blankt blevet afvist.
>
>//Peter

Det forstår jeg ikke, når den er til fri download. Men vores Cd er altså
gratis. Sagt med andre ord, vi sælger ikke noget, der kan downloades
gratis.

Så det er vel Ok.

bedste hilsen Hanne

Skal du sejre, skal du slås med dig selv

Fra : Peter Gersmann

Dato : 23-03-01 20:41

In article <fc.0073fb6b03012adf3b9aca001c15dbaa.3012b67@net.dialog.dk>,
> [...]

> Det forstår jeg ikke, når den er til fri download. Men vores Cd er altså
> gratis. Sagt med andre ord, vi sælger ikke noget, der kan downloades

Nej.

[http://developer.apple.com/mkt/swl/pdf/UserGroupSDA.pdf]
Helt tydeligt - brugergrupper må ikke distribuere opdateringer til Mac
OS.

Men det er et godt initiativ.

//Peter

Fra : Hammerhead

Dato : 23-03-01 23:45

Peter Gersmann <moof.immerfreundlich@mail.tele.dk> wrote:

> Nej.

Klag til vores fagforening.

--
- Peter - titancity.com

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 23-03-01 21:03

> [...]

> Det forstår jeg ikke, når den er til fri download. Men vores Cd er altså
> gratis. Sagt med andre ord, vi sælger ikke noget, der kan downloades

Ikke nødvendigvis. Flere firmaer (inklusiv Apple) vil gerne registrere
hvor mange, og hvem som bruger og henter deres opdateringer. Flere
steder (ikke Apple) skal du indtaste en stribe oplysninger for at få lov
til at hente simple ting som demo'er og shareware. I sin tid med vist OS
8.1 opdateringen og QuickTime et-eller-andet _skulle_ disse hentes fra
Apples side, end ikke et alderen blad som MacFormat fik lov til at
bringe disse på deres CD. Det er derfor nemt at forestille sig, at der
er noget rod i fremstillingen af den CD. Jeg har dog svært ved at se
fornuften i at begrænse udbredelsen af eller gratis opdateringer.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

You'll get two operating systems in one! (Kommende reklame slogan)

Fra : Peter Gersmann

Dato : 23-03-01 21:11

In article <1eqqpkm.1rp5y6s17cvh4sN%jonasenREMOVE@THISit.dk>,
jonasenREMOVE@THISit.dk (Jan Oksfeldt Jonasen) wrote:

> Jeg har dog svært ved at se
> fornuften i at begrænse udbredelsen af eller gratis opdateringer.

Der har været problemer med sådanne cd'ere - forkerte anvisninger/
installere - hvilket har lagt Apples hotline ned flere gange og gjort
folk sure på Apple fordi de leverer dårlig software...

Vh.
Peter Gersmann

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 23-03-01 22:45

> [...]

> installere - hvilket har lagt Apples hotline ned flere gange og gjort
> folk sure på Apple fordi de leverer dårlig software...

Så var den der alligevel.

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 23-03-01 20:51

moof.immerfreundlich@mail.tele.dk,Ny-Internet writes:

>Men det er et godt initiativ.
>
>//Peter

Nå, hvis vi har gjort noget forkert, må vi håbe vi ikke kommer i
tremmeboxen, for for det er jo ikke til at ændre.

bedste hilsen Hanne

Skal du sejre, skal du slås med dig selv