op og slås
Fra : Bolette Nielsen

Dato : 14-04-03 10:29

Davs

I går var vi sammen med et vennepar, som har en hund af samme race som Nicki
( Dansk/Svensk gårdhund ). De to hunde har kendt hinanden lige fra Oscar
det hedder deres hund ) var helt lille, og har været sammen rigtig mange
gange. De har været rigtig gode venner lige indtil forrig gang de var
sammen. Der røg de simpelhen i totterne på hinanden ( de var ikke hjemme hos
nogen af dem ). Vi fik dem skilt ad, og så var de venner igen og legede som
intet var sket.

Så i går var de sammen igen, og efter lidt tid røg de igen i totterne på
hinanden ( de var hjemme hos Oscar ), og det var virkelig ikke i sjov. Vi
fik dem skilt ad, og igen kunne de være i stue sammen uden nogen problemer,
dog gad de ikke lege med hinanden.

Nu skal de så være sammen igen på fredag ( her hos os ), og man kan da ikke
lade vær' med at tænke om de nu ryger i totterne på hinanden igen, hvad er
det der sker? er det fordi de pludselig begge vil bestemme? Nicki er 2 og
Oscar er 1½ år.

Håber nogen kan forklare mig hvad der sker i hoved på dem, og hvad vi evt
kan gøre, for de skulle da meget gerne kunne være sammen.

Mange hilsner fra

Bolette

Fra : Anni Pedersen

Dato : 14-04-03 11:57

Bolette Nielsen <bobo@nospam.bolettes.dk> skrev:
> [...]
>i totterne på hinanden igen, hvad er
>det der sker? er det fordi de
>pludselig begge vil bestemme? Nicki er 2 og

-- Hej Bolette
Jeg tror de to hanhunde lige skal finde ud af hvem, af dem
der "bestemmer". Nu er det jo ellers ikke den race, der er mest
arrig, men der er mange hanhunde der ikke tåler andre hanner.
Håber det kommer til at gå uden slagsmål igen.
A Pedersen
www.sitecenter.dk/flemse34/

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 14-04-03 12:19

Hej Bolette

Handler det ikke om at Oscar nu er ved at være så gammel at han vil markere sin
position i forhold til Nicki? Jeg mener aldersforskellen er jo ikke så stor, og
det er blevet relativt mindre i og med at begge hunde er voksne.

Forstå mig ret - de skal ikke have lov at flå hinanden, men det bedste er hvis
de på en eller anden måde selv kan løse problemerne. Fjern eventuelt de ting som
kan føre til ballade - legetøj, kødben og lignende og lad være med at fodre dem
i hinandens synsfelt.

Held og lykke

/Kim

Fra : Therese

Dato : 14-04-03 20:36

"Bolette Nielsen" skrev
> Der røg de simpelhen i totterne på hinanden ( de var ikke hjemme hos
> nogen af dem ). Vi fik dem skilt ad, og så var de venner igen og legede
som
> intet var sket.

Hej Bolette

Er det så meget anderledes end drenge på 8 år? De kommer også nemt op at
slås, men når det er overstået er det ude af verden og de leger glade
videre.
Så længe de kan være i stue sammen bagefter tror jeg altså ikke der er noget
at være bange for. Prøv at lade dem selv klare det til en hvis grænse
selvfølgelig, og lad dem ikke være uden opsyn.
Held og lykke

--
Mange hilsner
Therese

Fra : Ladycatwoman

Dato : 14-04-03 23:58

"Bolette Nielsen" <bobo@nospam.bolettes.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Håber nogen kan forklare mig hvad der sker i hoved på dem, og hvad vi evt
> kan gøre, for de skulle da meget gerne kunne være sammen.

Hej Bolette.

Jeg oplevede noget af det samme med Cujo og mine forældres schæfer Dino.
Cujo boede stortset fast hos mine forældre fra han var ½ år og 5 mdr frem.
Han var der ihvertfald halvdelen af tiden, og de to hunde elskede at lege
sammen. Der skal lige tilføjes, at Dino var ca. 8 år på det tidspunkt.

Pludselig en dag stoppede det gode venskab, og Dino begyndte at snappe ud
efter Cujo, der bare var interesseret i at lege.
Cujo kendte godt sin plads, så der var ikke tale om magtkamp fra hans side
ihvertfald.

Det endte desværre med, at vi ikke turde lade hundene være sammen mere, da
vi jo ikke kunne være over dem hele tiden.

Vores konklusion blev, at problemet opstod, da Cujo blev kønsmoden.
Pludselig var han ikke den lille søde hvalp længere, og så skulle han da
ikke være i Dinos hjem.

Vi har som sagt ikke ladt dem være sammen siden, så vi ved ikke, om det vil
være anderledes på neutral grund.

Nogen løsning har jeg faktisk ikke på jeres problem. Vi tog den hårde
beslutning at holde hundene fra hinanden, men det håber jeg ikke bliver
nødvendigt for jer.

Med venlig hilsen Cujos mor.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-04-03 16:52

Hej Bolette

Jeg ville også gætte på magtkampen, og kan de løse den, uden at flå hinanden
i stykker, så vil det nok være det bedste, men hvis jeg forstod dig ret, var
problemet størst, når de var på neutral grund.

M.V.H......Benny..