MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
[OTD] Ny lydgruppe? dk.edb.lyd?
Fra : Nikolaj Borg

Dato : 14-04-03 09:12

Der har været forslag om denne gruppe oppe at vende fra tid til anden. Jeg
tillader mig hermed at sparke lidt ekstra liv i debatten. Dette er blot et
løst udkast. X-post til de grupper, hvor jeg formoder, at der er
eksisterende trafik om emnet. FUT til dk.admin.

1. Gruppenavn:
dk.edb.lyd

2. Beskrivelse:
Elektronisk behandling af lyd (????)

3.1 Fundats - Ønskes:
Snak om lydformater og lydbehandling. Debat om ripning, konvertering og
komprimering af lyd på edb-udstyr, herunder programmer og codecs til
formålet.

3.2 Frabedes:
Ulovlig udveksling af materiale og anden ulovlig omgang med ophavsretten.

Vedhæftede filer. (Brug WWW/FTP. Husk ophavsretten.)

4. Begrundelse:
I en lang række grupper dukker der spørgsmål op om lydfiler og relaterede
emner. Disse spørgsmål bliver kastet rundt mellem forskellige grupper,
herunder dk.teknik.lyd, dk.kultur.musik, dk.kultur.musik.produktion,
dk.edb.system.ms-windows (Flere?). Emnet er ikke fuldt On-topic i nogen af
disse grupper. I lyset af den interesse, som elektronisk håndtering af lyd
og musik har, vil det være på sin plads at give emnet en særskilt gruppe.

5. Moderering:
Nej

/Nikolaj