Er der nogle kommentare til dette nye bund~
Fra : Joe Sandøe

Dato : 13-04-03 22:23

Jeg har i en længere periode (½ år) gået og tænkt på at opgradere. Problemet
for mig har bare været, at jeg ikke syntes at der er sket så meget inden for
bundkortteknologien på Intel-boards. Eller sagt på en anden måde, der har
ikke været de store performanceboost på udnyttelse af ram og processor. Der
er sket en del med lydside, raidkontroller og USB.....og sikkert andet.
Intel PE boards er stadig et fortrukken stabilt kort. SiS 655 har en lidt
bedre ramudnyttelse, men er ikke så overclok venligt. Intel E7205 kan
clokkes men understøtter "kun" PC 2100, DUAL funktionaliteten giver dog et
lille bust, hvilket nok ellers gør dette chipsæt til det bedste bud lige nu
for Intel overclokkeren.

Så er der dukket dette chipsæt op, Intel 865PE, umiddelbart virker det
lovende, hvad mener I?
http://www.ocworkbench.com/2003/asus/p4c800/p4c800-1.htm

VH Joe

Ps. ang. DUALoptimeret DDR-ram, virker det til, at det man får for pengene
er en garanti for to ramklodser er har samme potentiale. Dvs. at de ikke er
optimeret til at fungere i et DUALboard, men de har samme
overclokkingspotentiale.

http://www.viperlair.com/reviews/mem_store/memory/corsair/twinx3200/twx3200.
shtml

http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=1368
With the DDR400 phenomenon in full swing, we are today testing out GeIL's
PC3500 "DDR433" Dual Channel Memory Kit which is designed specifically for
dual channel chipsets like nVIDIA's nForce2, and Intel's Granite
Bay/Springdale/Canterwood. In theory, these DIMM's should run smoothly
together and not give us any compatibility problems. There is always a
slight chance that If you were to buy two separate sets DDR sticks problems
may arise if the DIMM's are not rated for dual channel memory operation.

Her skriver de dog noget andet, som jeg ikke lige kan se logikken i.....men
hvad ved jeg

Fra : Kim Fritze Sillasen ~

Dato : 13-04-03 23:03

> [...]
> lille bust, hvilket nok ellers gør dette chipsæt til det bedste bud lige

Ja, men der er jo heller ikke brug for mere ifølge denne artikel (burde være
krævet læsning inden man siger noget herinde *G*):
http://www.overclockers.com/tips00157/

> [...]
> may arise if the DIMM's are not rated for dual channel memory operation.
>
> Her skriver de dog noget andet, som jeg ikke lige kan se logikken

De siger da lige det du selv siger ovenover. De skulle køre fint sammen og
skulle kunne klare det samme, så man ikke kan trække mere ud af den ene end
af den anden.

Fra : Joe Sandøe

Dato : 14-04-03 14:41

"Kim Fritze Sillasen [9000]" <kimsillasenSPAM@hotmail.com> wrote in message
> [...]
være
> krævet læsning inden man siger noget herinde *G*):

Ok det kan du have ret i, men bundkortet udnytter dog ikke rammen lige så
godt som SiS-chipsættet, udfra de test jeg har læst.

> [...]
> skulle kunne klare det samme, så man ikke kan trække mere ud af den ene

Det er sidste sætning, hvor de skriver, "If you were to buy two separate
sets DDR sticks
problems may arise if the DIMM's are not rated for dual channel memory
operation."
Hvilke problemer kan opstå?
Spørgmålet er så bare om hvor artiklen vil hen med den sætning?
VH Joe
Der stadig ikke helt syntes at der er sket så meget på motherboard-fronten

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 13-04-03 23:16

>DUAL funktionaliteten giver dog et lille bust

Den giver nok mere et lille boost end et bust =)

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

www.hesteskelet.dk/newsgroup

Fra : Joe Sandøe

Dato : 14-04-03 14:41

"Trygleren [9000]" <Trygleren@SLETDETHERhesteskelet.dk> wrote in message

> Den giver nok mere et lille boost end et bust =)

He he jeg har tænkt på at, få mig et lille stavekursus, meeen tiden til det
har ikke lige været der
VH Joe

Fra : Dr.Ralph

Dato : 15-04-03 01:44

Ja jeg har lige købt P4G8X - havde ikke ventet dett så hurtigt.

Men P4C800 ser afgjort interessant ud, mit næste bundkort bliver det.
Skifter ikke før sensommeren - men 8 usb 2.0, 4 seriel SATA hvor RAID 0 og
1 kan kombineres ser også OK ud plus Dual DDR 400 ram understøttelse.

Alt ialt et tæske lækkert board - glemte lige den 800 mhz FSB
understøttelse - håber så P4 3,06 Ghz snart falder til under de 4.000 kr

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : H3nrik V!

Dato : 15-04-03 06:55

"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> wrote in message
> Ja jeg har lige købt P4G8X - havde ikke ventet dett så hurtigt.

Surt...! Meeeen P4G8X _er_ nu heller ikke helt tosset...!

> Men P4C800 ser afgjort interessant ud, mit næste bundkort bliver det.

Helt enig! Medmindre der hurtigt kommer et tilsvarende fra ABiT...!

> Skifter ikke før sensommeren - men 8 usb 2.0, 4 seriel SATA hvor RAID

Så vidt jeg forstod var der kun 2 SATA kanaler - og på nuværende tidspunkt
kun RAID0 - dog skulle RAID1 være muligt i endelige produktionsboards...!

> 0 og 1 kan kombineres ser også OK ud plus Dual DDR 400 ram
> understøttelse.

Yep - lækkert!

> Alt ialt et tæske lækkert board - glemte lige den 800 mhz FSB
> understøttelse - håber så P4 3,06 Ghz snart falder til under de 4.000
> kr

Elllers skulle der svjv også komme langsommere processorer med 800 FSB og
HT. Og så er der jo sådan nogen som mig, der overclocker... ;)

Har i læst Onkel Tom's artikel?

http://www.tomshardware.com/mainboard/20030414/index.html

Anandtech er også ude med henholdsvis 800 MHz FSB P4 og 875P chipsettet:

http://www.anandtech.com/cpu/showdoc.html?i=1810
http://www.anandtech.com/chipsets/showdoc.html?i=1811

--
/H3nrik!

If it ain't broken - break it... Then - fix it...

Fra : Dr.Ralph

Dato : 15-04-03 11:27

> Surt...! Meeeen P4G8X _er_ nu heller ikke helt tosset...!

Har dog visse problemer med at få mit SCSI Nsetup til at køre med dette
board - ved ikke om det er scsi controllerens BIOS, der ikke vil accepterer
mit grafikorts BIOS, eller om det er bundkortet, der gør knuder....arbejder
på sagen.

Har lige flashet BIOS på P4G8X med nyeste version 1.004 - har aldrig
oplevet en lettere måde at flashe en BIOS på før i mit liv - man smider
ganske enkelt den nye BIOS fil ned på en floppy disk, starter sin pc op
trykker [Alt] + [F2], smider floppyen ind i drevet, skriver navnet på BIOS
filen, trykker ENTER - og trykker ENTER igen 3 gange og genstarter derefter
.......[VUPTI] så har man flashet sin BIOS - ikke noget med BOOT diskette og
krydsen fingre for at alt går vel........aldrig set lettere :)

Alene det og Q fan er med til, at jeg vægter Asus boards så højt -og endnu
højere fremover efter denne nye lette måde at flashe BIOS på - simpelthen
super let.

> Helt enig! Medmindre der hurtigt kommer et tilsvarende fra ABiT...!

Ser lige, at Gigabyte også er med fremme - I DEN GRAD.
Nu er jeg til SCSI harddiske - og kører med 2 i RAID 0 til OS/programmer på
et scis 320 kort- og 1 enkelt alene til data/dokumenter på en anden scsi
160 controller - men et nyt Gigabyte board har onborad SCSI 320 controller
med RAID 0/1 - plus SATA RAID 0/1, plus IDE 133/100 RAID 0/1, plus de
sædvanlige 2 IDE kanaler - dette board er jo for vildt - det har også 875
Intel chipset, Dual DDR 400, 800 Mhz FSB - og stort set alt det andet, som
Asus P4C800 også har - havde Gigabyte blot ikke den aktive blæser til
chipsettet, hvor Asus bruger passiv køling, så skulle jeg 110% have dette
Gigabyte board - GA-8KNXP-ULTRA scsi:

http://makeashorterlink.com/?T25214734

Gigabyte kommer også med en udgave uden SCSI - men med alle de andre
dejlige specs, der kan matche Asus P4C800.

Det ser ikke så ringe ud for os bundkort freaks - den nærmeste fremtid -
altså udover, at det tærer på vores pengepung..........

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : H3nrik V!

Dato : 15-04-03 12:19

> [...]
> dette board - ved ikke om det er scsi controllerens BIOS, der ikke
> vil accepterer mit grafikorts BIOS, eller om det er bundkortet, der

OKi!

> Har lige flashet BIOS på P4G8X med nyeste version 1.004 - har aldrig
> oplevet en lettere måde at flashe en BIOS på før i mit liv

Det var da oxo nemt, da jeg i sin tid havde et P4s333 - der foregik den
slags under windows... Men der kan sikkerheden i det nok ligge på et _meget_
lille sted. Der er nok gigantisk risiko for fejl-flash...

> Alene det og Q fan er med til, at jeg vægter Asus boards så højt -og
> endnu højere fremover efter denne nye lette måde at flashe BIOS på -
> simpelthen super let.

Hmmm... Jeg _er_ nu ikke ASUS mand - slet ikke efter mit P4s333. ABiT er og
bliver kongen! ;)

> [...]
> også har - havde Gigabyte blot ikke den aktive blæser til chipsettet,
> hvor Asus bruger passiv køling, så skulle jeg 110% have dette

Vildt! Der er lidt entusiast over det board! Med hensyn til blæseren - så er
det jo muligt at skifte den slags selv, hvis det endelig kommer dertil. Jeg
kan bestemt godt li' antallet af mulige diske...!

> Gigabyte kommer også med en udgave uden SCSI - men med alle de andre
> dejlige specs, der kan matche Asus P4C800.

Cool! Men jeg må nok indrømme at jeg i mit overclocker-snævertsyn ikke
kender meget til GigaByte's produkter generelt!

> Det ser ikke så ringe ud for os bundkort freaks - den nærmeste
> fremtid - altså udover, at det tærer på vores pengepung..........

LOL! Ja, det er skidt...! ;)

Fra : Dr.Ralph

Dato : 15-04-03 12:39

> Det var da oxo nemt, da jeg i sin tid havde et P4s333 - der foregik den
> slags under windows... Men der kan sikkerheden i det nok ligge på et _meget_
> lille sted. Der er nok gigantisk risiko for fejl-flash...

Men med denne metoder er det ren boot up flashing - og som det foregik i
går, så tog det mig under 10 sekunder - ganske enkelt FOR let og lækkert.

> Hmmm... Jeg _er_ nu ikke ASUS mand - slet ikke efter mit P4s333. ABiT er og
> bliver kongen! ;)

Sådan er det tit - har man haft èn slem oplevelse med et board, så går man
over til en konkurrent, og hvis denne konkurrent opfylder ens krav - så er
man hooked der forever :)

Jeg havde da et Asus board, der gav grus i maskineriet _ men jeg opdagede,
at det skyldtes en forpulet Via chip set - så jeg gjordet det til en regel
KUN at købe bundkort fremover med Intel chipset på - og det har gået godt
indtil nu, hvor jeg har lidt grus med min 3 disk SCSI RAID 0+ 2 disk SATA
RAID 1 opsætning.

> Vildt! Der er lidt entusiast over det board! Med hensyn til blæseren - så er
> det jo muligt at skifte den slags selv, hvis det endelig kommer dertil. Jeg
> kan bestemt godt li' antallet af mulige diske...!

Kender du nogle passive kølere til chipset MCH du kan anbefale ?
For så vil jeg købe sådan en passiv køler til dette Gigabyte board og nok
købe det, når mit Asus P4G8X har fået lidt flere uger på bagen - kors i
røven....man kan dålig nå at købe nyt længere rfør det er forældet.

Tidligere var EDB vare forældede, når man havde købt dem, var kommet hjem
og pakkede dem ud - nu er EDB varer forældede før du overhovedet TÆNKER på
at købe dem - i det øjeblik du har tænkt tanken, så er de forældede :)

Det er Dr. Ralph's nye gyldne uundgåelige PC nørd lov:

[EDB udstyr er forældet, i det øjeblik du tænker tanken at købe dem]

Citat: Dr. Ralph

:))))))

Dvs Asus P4C800 er allerede forældet - så jeg tror sgu' jeg venter til
næste generation :))))

Gigabyte skulle ikke være helt så lette at OC'@ som Asus

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : H3nrik V!

Dato : 15-04-03 13:01

> Men med denne metoder er det ren boot up flashing - og som det
> foregik i går, så tog det mig under 10 sekunder - ganske enkelt FOR
> let og lækkert.

Stort! Jeg clocker dog altid ned til standard hastighed inden jeg gør den
slags...!

> Sådan er det tit - har man haft èn slem oplevelse med et board, så
> går man over til en konkurrent, og hvis denne konkurrent opfylder ens
> krav - så er man hooked der forever :)

Hmmm.. Jeg var ABiT køber i forvejen (BH6 og BP6) men ASUS boardet var noget
af det billigste P4/DDR og samtidig det, der fik bedst anmeldelser...! Men
ak... Ustabilt som bare f**

> Jeg havde da et Asus board, der gav grus i maskineriet _ men jeg
> opdagede, at det skyldtes en forpulet Via chip set - så jeg gjordet
> det til en regel KUN at købe bundkort fremover med Intel chipset på -

Hov hov! Det er _min_ regel...! Rigtig god at have i baghovedet - jeg
gør det heller aldrig mere. ASUS vil jeg ikke ha noget imod at købe igen,
men ViA eller SiS chipsets? Nej!

> og det har gået godt indtil nu, hvor jeg har lidt grus med min 3 disk
> SCSI RAID 0+ 2 disk SATA RAID 1 opsætning.

Mon ikke også det er til at komme over med den rette opsætning? Har du
forsøgt et andet PCI slot til SCSI?

> Kender du nogle passive kølere til chipset MCH du kan anbefale ?

Jeg _ved_ ikke - ifølge:
http://www.anandtech.com/chipsets/showdoc.html?i=1811&p=8 er det en pæææænt
monstrøs køler, der sidder på nordbroen af de passivt kølede. Men ellers har
Zalman NB32J været ret populær som NB køler...:
http://studiedata.com/product.asp?product=458&page=1 Jeg ved dog ikke om den
passer til den meget specielle montering, der er på køleprofilen på et Intel
chipset...! Og dog ser det ud til at GigaByte's køler sidder med
traditionelle push-pins, så burde der ikke være nogen "is på koen" andet end
hvis den ikke er kraftig nok...

> [...]
> nok købe det, når mit Asus P4G8X har fået lidt flere uger på bagen -
> kors i røven....man kan dålig nå at købe nyt længere rfør det er

LOL! Jeg _nægter_ at bruge et stykke HW under ½ år...! (tror jeg nok...)

> [...]
> hjem og pakkede dem ud - nu er EDB varer forældede før du overhovedet
> TÆNKER på at købe dem - i det øjeblik du har tænkt tanken, så er de

Hmmm... Er det Moore's og Murphy's lov, der er kombineret?

> Det er Dr. Ralph's nye gyldne uundgåelige PC nørd lov:
>
> [EDB udstyr er forældet, i det øjeblik du tænker tanken at købe dem]

Du er jo gal... ;)

> Dvs Asus P4C800 er allerede forældet - så jeg tror sgu' jeg venter til
> næste generation :))))

Ja, du _har_ jo tænkt på at købe det...!

> Gigabyte skulle ikke være helt så lette at OC'@ som Asus

Hmmm... Så er det jo _ikke_ mig. Jeg har på den anden side heller ikke brugt
for SCSI, såeh...!

Fra : Dr.Ralph

Dato : 15-04-03 13:43

> Mon ikke også det er til at komme over med den rette opsætning? Har du
> forsøgt et andet PCI slot til SCSI?

Nej, men vil prøve det i aften - har været inde og reservere IRQ 10 og
derefter 11 til PCI slot 2, hvor mit Adaptec 39320R SCSI kort sidder - det
skulle have det bedts med en IRQ der ikke er delt - og helst 10 eller 11 -
men det gav ikke pote - vil prøve at sætte det ned i pci slot 4 i aften -
kryds lige fingre, ikke :)

> [...]
> chipset...! Og dog ser det ud til at GigaByte's køler sidder med
> traditionelle push-pins, så burde der ikke være nogen "is på koen" andet end

Jeg kender godt den passive chipset køler fra Zalman - men om den lige
netop kan klare denne nye monster MCH Chipset 875 fra Intel, der skal kunne
uddelegere SÅ mange opgaver på èn gang, det tvivler jeg sørme på.

> LOL! Jeg _nægter_ at bruge et stykke HW under ½ år...! (tror jeg nok...)

Det er vel egenlig også en fin praksis, du har der - ellers kan man jo gå
helt amok med al det udstyr, der konstant vælter ud.

> Du er jo gal... ;)

Hæ...hæ.....

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : H3nrik V!

Dato : 16-04-03 07:29

> Det er vel egenlig også en fin praksis, du har der - ellers kan man
> jo gå helt amok med al det udstyr, der konstant vælter ud.

Det slog mig lige - min nuværende CPU må være tæt på et år gammel - jeg
nåede lige at få den og mit ASUS P4s333 dagen før påske sidste år, så jeg
fik den lige akkurat med til LAN. _Så_ må det vist være ved at være
skiftetid... ;)

Fra : H3nrik V!

Dato : 16-04-03 23:01

Psssst...: ABiT's 875 løsning: http://shor.ter.dk/948306387

Fra : Joe Sandøe

Dato : 16-04-03 23:29

"H3nrik V!" <vernerbo@NEJ_TAK_TIL_SPAMMAIL_hotmail.com> wrote in message
> Psssst...: ABiT's 875 løsning: http://shor.ter.dk/948306387
> --
> /H3nrik!
>
> If it ain't broken - break it... Then - fix it...

Ak det ser ud til at det "kun" har serial ATA - det er dælme lige nogle
ekstra knaster der så skal ligges i nye harddiske :-/
VH Joe

Fra : H3nrik V!

Dato : 16-04-03 23:41

"Joe Sandøe" <joe*fjern*@tv.dk> wrote in message

> Ak det ser ud til at det "kun" har serial ATA - det er dælme lige
> nogle ekstra knaster der så skal ligges i nye harddiske :-/

Umiddelbart ud fra teksten, ja - men prøv at klikke på billedet og få det i
stor størrelse - det er sq da PATA connectors dér på kanten.

ICH5R sydbroen understøtter jo oxo begge ting, samtidig, så det ville da
være dumt andet - med mindre man vil lave et ekstremt "cutting edge"
technology bundkort...!

Fra : Joe Sandøe

Dato : 16-04-03 23:55

> [...]
> --
> /H3nrik!
>
> If it ain't broken - break it... Then - fix it...

Det kunne godt se ud som den gamle standart stadig hænger ved ....måske,
fra siden kan det da også ligne SATA. Ang understøttelse, har jo netop ABIT
før udemærket sig ved at fjerne lidt ældere standarter (IT7 - parallel og
seriel porte). Men det er selvfølgelig mere drastisk at fjerne de paralelle
ATA porte så du har nok ret.

VH Joe - ABIT tilbeder
(Som håber H3nrik har ret)

Fra : H3nrik V!

Dato : 17-04-03 07:38

> Det kunne godt se ud som den gamle standart stadig hænger ved
> ....måske, fra siden kan det da også ligne SATA. Ang understøttelse,

Altså som jeg ser det: Floppy connector ved siden af ATX-connector. 2xPATA
connectors på kanten og 2xSATA mellem de to PATA connectors, 2 cm inde på
boardet. Havde de dog bare haft manualen liggende til download - så kunne
tvivlen ha' været afgjort... Anyways, så bruger jeg pt på mit BD7-II en PCI
IDE RAID controller - den må jo så evt. bare følge med over...

> har jo netop ABIT før udemærket sig ved at fjerne lidt ældere
> standarter (IT7 - parallel og seriel porte). Men det er selvfølgelig
> mere drastisk at fjerne de paralelle ATA porte så du har nok ret.

Jepz, det husker jeg tydeligt! Vist nok endda oxo floppycontroller...

> VH Joe - ABIT tilbeder

Hehe... Me too!

> (Som håber H3nrik har ret)

Det håber jeg oxo selv. Nu må vi bare se, hvornår boardet er at få i dk. De
har det med at være liiiidt sløve med at få ABiT hjem... :(

Fra : H3nrik V!

Dato : 17-04-03 07:43

"H3nrik V!" <vernerbo@NEJ_TAK_TIL_SPAMMAIL_hotmail.com> wrote in
message news:b7li3m$6f9$1@sunsite.dk

> Altså som jeg ser det: Floppy connector ved siden af ATX-connector.
> 2xPATA connectors på kanten og 2xSATA mellem de to PATA connectors, 2
> cm inde på boardet.

Hmmm... Det ser ud til at de i testen her
http://www.hardocp.com/article.html?art=NDU5LDM= bruger PATA disk - i hvert
fald ATA133. Og det er jo _ikke_ SATA. Tror den er hjemme :D

Fra : H3nrik V!

Dato : 17-04-03 07:46

> [...]

> Det håber jeg oxo selv. Nu må vi bare se, hvornår boardet er at få i
> dk. De har det med at være liiiidt sløve med at få ABiT hjem... :(

Bare se edbpriser.dk - der er endnu ingen af BE7-serien eller BH7 idk
endnu - eneste ABiT med 845PE er IT7-MAX2 :(

Fra : Dr.Ralph

Dato : 16-04-03 23:33

> Psssst...: ABiT's 875 løsning: http://shor.ter.dk/948306387

Kan nu stadig ikke lide den blæser til chipsettet..........

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : H3nrik V!

Dato : 16-04-03 23:39

> Kan nu stadig ikke lide den blæser til chipsettet..........

Bestemt ikke... Men den _må_ kunne erstattes...

Men overclocking... Uhmmm...: http://www.hardocp.com/article.html?art=NDU5

Fra : Dr.Ralph

Dato : 16-04-03 23:41

> Ak det ser ud til at det "kun" har serial ATA - det er dælme lige nogle
> ekstra knaster der så skal ligges i nye harddiske :-/
> VH Joe

Så skal du nok hellere kigge på de varianter Gigabyte er kommet med - hele
3 med 875 intel chipsettet - bla. en vild en med IDE raid, Sata Raid og
SCSI 320 - men du kan få den med kun ide og Sata Raid og uden SCSI - men
denne her tror jeg godt, jeg kunne få at købe - og så sælge det ene af mine
2 Adaptec scsi controller kort (vil beholde det nye 39320R, men tror godt
jeg kan sælge det gamle for 29160N for ca. 800 kr - og det kan vel hente
lidt af prisen hjem for dette board, der nok vil koste tæt ved 3.500 kr -
hvis det nogensiden når til Dammark. - bare synd med den chip set blæser -
her er Asus foran med passiv køler:

Fra : Dr.Ralph

Dato : 17-04-03 00:41

> Umiddelbart ud fra teksten, ja - men prøv at klikke på billedet og få det i
> stor størrelse - det er sq da PATA connectors dér på kanten.

Men for mig ser det kun ud til, at den har en IDE hoved controller - prøv
at kigge - den anden mangler - men hvis der så er 2 PATA nede på siden -
så er alt vel OK
- bortset fra dem, der kører med 3 optiske drev, SATA - og 3 SCSI diske
(LÆS: MIG) :(
Men jeg holder mig nok også til Asus eller måske Gigabyte - men jeg er da
åben over for ny inspiration :)

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : H3nrik V!

Dato : 17-04-03 07:42

> Men for mig ser det kun ud til, at den har en IDE hoved controller -
> prøv at kigge - den anden mangler -

Jeg er ikke heeeelt sikker på, hvad du mener - IDE hovedcontroller? Det
sidder da i ICH5R-sydbroen. Både de to PATA controllere og SATA
controlleren...!

> men hvis der så er 2 PATA nede på
> siden - så er alt vel OK

Ja, mon ikke...?

> - bortset fra dem, der kører med 3 optiske drev, SATA - og 3 SCSI
> diske (LÆS: MIG) :(

Hehe... Jeg har da selv også en ekstra (RAID) controller... Så ikke noget
problem for mig. Det, du kommer til at mangle mest (ift. GigaByte kortet) MÅ
jo nok også være SCSI...!

> Men jeg holder mig nok også til Asus eller måske Gigabyte - men jeg
> er da åben over for ny inspiration :)

Jamen du skal da ha' GB kortet - du skal jo ikke clocke på skidtet, og det
har alle de features, du har brug for...!

Fra : Dr.Ralph

Dato : 17-04-03 18:10

> Jamen du skal da ha' GB kortet - du skal jo ikke clocke på skidtet, og det
> har alle de features, du har brug for...!

Jaaaaa....ved ikkem helt.
For 3 uger siden vill ejge gerne meget gerne have Gigabyte 8INXP boardet,
men det var dels op til 800 kr dyrere end det tilsvarende Asus P4G8X board,
dels var det i restordre i 3 uger og kunne kun skaffes i 3 butikker i DK-
så jeg valgte Asus P4G8X boardet - og er glad.

Men tro sgu' jeg vil have Gigabyte denne gang - og nej jeg OC@ ikke - men
den pokkers chipset blæser nager mig lidt - håber snart Zalman lancerer en
passiv køler der kan håndtere en Intel 875 chip.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : H3nrik V!

Dato : 17-04-03 18:38

> Men tro sgu' jeg vil have Gigabyte denne gang - og nej jeg OC@ ikke -
> men den pokkers chipset blæser nager mig lidt - håber snart Zalman
> lancerer en passiv køler der kan håndtere en Intel 875 chip.

Ellers er svaret jo...: Vand...!

Fra : H3nrik V!

Dato : 17-04-03 22:57

Lidt at læse på: http://www.anandtech.com/mb/showdoc.html?i=1813

Fra : Stefan

Dato : 15-04-03 23:21

"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> wrote in message

> Ja jeg har lige købt P4G8X - havde ikke ventet dett så hurtigt.

Mon ikke der går flere måneder før P4C800 kan opdrives hos en dansk forhandler,
ligesom tilfældet var med P4G8X leveringen af denne blev jo udsat gang på gang.
Lige nu har du et lækkert P4G8X som du kan nyde i den laaange tid der sikkert
går før P4C800 kan erhveres for almindelige dødelige herhjemme.

--
Venlig hilsen
Stefan

Fra : Joe Sandøe

Dato : 16-04-03 06:51

"Stefan" <invalid@invalid.invalid> wrote in message

> [...]
sikkert
> går før P4C800 kan erhveres for almindelige dødelige herhjemme.

Jeg tror ikke at vi skal vente længere end et månedes tid i denne omgang, da
der er rigtig mange der byder ind med et bundkort med dette chipsæt. Men nu
får vi jo at se
VH Joe