ME - Hele netværket, uden adgang ?
Fra : Gunnar S. Müller

Dato : 13-04-03 20:06

Jeg forsøger - nu efterhånden lidt fortvivlet - at hjælpe min søster i
frankrig med at får et lille netværk op og køre. Det drejer sig om 1 bærbar
ME maskine, 1 stationær ME og 1 stationær XP, og netværket er trådløst.
Alle tre maskiner kan anvende internettet og mail uden problemer.

Alle tre maskiner har fået opsat det samme arbejdsgruppe-navn, og entydige
computernavne, og der er oprettet en mappe på alle tre maskiner: C/Delt, som
er "åben" for andre - så langt så godt.

Den bærbare og XP'eren, fungerer fint sammen, det er den stationære ME
maskine der "gør underligt":
Åbner man stifinder, og prøver at åbne Netværksteder/Hele netværket - så
står den af, og fortæller at "Det må/kan man ikke"
Nu taler denne maskine fransk, så det kan være at min "oversættelse" ikke er
helt fyldestgørende, men...

Der er installeret "Klientprogram til Microsoft-netværk" og "Fil- og
udskriftdeling til Microsoft-netværk" på maskinen.

Er der nogen der har en godt idé?

Fra : Jørn Larsen

Dato : 14-04-03 19:25

"Gunnar S. Müller" <ingu33@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Der er installeret "Klientprogram til Microsoft-netværk" og "Fil- og
> udskriftdeling til Microsoft-netværk" på maskinen.

Jeg har selv lige haft et problem med et netværk mellem XP og ME -maskiner.
Hvor det også virkede underligt, med en lignende fejlmelding (bare på dansk)
Men så af og til så var der hul i gennem.

Min løsning på problemet var at jeg måtte omdøbe navnet på arbejdsgruppen.
For selvom jeg havde kaldt dem det samme på begge maskiner, så der er
forskel på store og små bogstaver...

For ME ' ser tilsynelande ikke forskel på store og små bogstaver, men det
gør XP

Håber at det kan til en vis hjælp !
hilsen Jørn

Fra : Gunnar S. Müller

Dato : 14-04-03 21:35

Hej Jørn, Jo - da den ene maskine er fransk (den der laver ballade), så har
jeg sikret mig at arbejdsgruppenavnet er skrevet med store bogstaver på alle
maskinerne, og endda kun den slags der findes i det "standardiserede"
engelske alfabet.

At maskinen er fransk, betyder at den er udstyret med fransk tastatur og
codepage (så det er temmeligt møjsommeligt at skrive æøå/ÆØÅ på den).

Med venlig hilsen
Gunnar S. Müller

Fra : CS

Dato : 14-04-03 21:17

> Er der nogen der har en godt idé?

Har du prøvet at skrive \\computernavn i adresse linjen?

--
Mvh CS

cs AT sleepy.dk

Fra : Gunnar S. Müller

Dato : 14-04-03 21:37

Hej CS, nej endnu ikke, men det vil nok være en god ide - det skal prøves!

Med venlig hilsen
Gunnar S. Müller