MS Windows
briani 27239
kan ikke brænde mp3
Fra : Jannie og Jens

Dato : 13-04-03 19:35

Håber det er den rigtige gruppe, og at der er en der kan hjælpe.
Jeg har altid brændt med nero, men efter at have fået ny pc der kører xp,
har jeg fået problemer, alt kører som det plejer, men når jeg så beder nero
om at brænde de valgte filer, åbnes et vindue der hedder gem billedfil, og
herfra går det helt galt, jeg har betalt 500 kr for en back-up sevice hvor
jeg kan ringe til nogle kloge folk, men de er ikke kloge nok.
måske er der en her der har en ide om hvad der er galt.

det eneste de kunne råde mig til, er at få fat i et program der kan lave mp3
om til wav, og så brænde dem med xps eget brænder program. så er der ikke
nogen der har en løsning på mit problem, vil jeg meget gerne have et link
til sådan et program (det skal være gratis).

på forhånd mange tak

Jens

Fra : klander

Dato : 13-04-03 19:47

">
> [...]
> nogen der har en løsning på mit problem, vil jeg meget gerne have et link
> til sådan et program (det skal være gratis).

Hej
jeg ved ikke om jeg har forstået dig rigtig, men vil du ikke lave en audio
cd ?

hvis det er det du vil, kan du bare markere de mp3 filer du vil brænde, og
så højreklik på dem
og kopier til cd eller enhed så kører det med Win XP mediaplayer, og den gør
det faktisk godt.

Mvh
kurt

Fra : Jannie og Jens

Dato : 13-04-03 19:58

> Hej
> jeg ved ikke om jeg har forstået dig rigtig, men vil du ikke lave en audio
> cd ?

Ganske rigtigt

> [...]
> så højreklik på dem
> og kopier til cd eller enhed så kører det med Win XP mediaplayer, og den

Kopierer jeg så ikke bare mp3 filerne over på cd'en, eller hvad.

Jens

Fra : klander

Dato : 13-04-03 21:56

"Jannie og Jens" <jannieogjens@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Ganske rigtigt

> gør
>
> Kopierer jeg så ikke bare mp3 filerne over på cd'en, eller hvad.
>
> Jens
>

> Nej så får du en audio cd, medaiplayeren laver de mp3 om til wav filer
og du får en audio cd du kan afspiller i din cd afspiller eller dvd.

Nemt og Enkelt

Kurt

Fra : Jannie og Jens

Dato : 13-04-03 22:01

> og du får en audio cd du kan afspiller i din cd afspiller eller dvd.

Det er sq da smart, det må jeg prøve.
Og så lige et dumt spørgsmål, hvordan kopierer jeg så mp3 over på en cd hvis
jeg gerne vil beholde mp3 formatet.

Jens

Fra : klander

Dato : 13-04-03 22:05

> Det er sq da smart, det må jeg prøve.
> Og så lige et dumt spørgsmål, hvordan kopierer jeg så mp3 over på en cd
> [...]

Du laver bare en data cd i nero burn, og trækker filerne over .
og brænder

Du kan jo opdatere din nero burn hvis den ikke virker nu, du
henter den bare her http://www.nero.com/en/index.html
og under ínstall vælger du opdatere

Kurt

Fra : Jannie og Jens

Dato : 13-04-03 22:22

Ok nu har jeg fået det til at virke.
I skal allesamen have tak for jeres hjælp, det er sq utroligt, at jeg har
betalt 500 kr for at have en hotline at ringe til, og så kan de ikke hjælpe
aligevel.
Fedt jeg kunne få hjælp her.

Taknemmelige hilsener Jens

Fra : Jannie og Jens

Dato : 13-04-03 19:58

> Hej
> jeg ved ikke om jeg har forstået dig rigtig, men vil du ikke lave en audio
> cd ?

Ganske rigtigt

Fra : Madsen

Dato : 13-04-03 19:49

Jannie og Jens skrev:

> [...]
> når jeg så beder nero om at brænde de valgte filer, åbnes et
> vindue der hedder gem billedfil, og herfra går det helt galt,

Hmm, hvis du dobbeltklikker på en *.mp3-fil i f.eks. stifinder hvilket
program åbner så? *.mp3-filer er som standard stillet til at åbne med
MediaPlayer i WinXP.

Jeg kører selv WinXP og har ingen problemer med at brænde *.mp3-filer
med Nero og det hverken hvis jeg smider dem på en data-cd eller laver
en musik-cd ud af dem.

Madsen.

Fra : Poul Jensen

Dato : 13-04-03 19:58
Fra : Madsen

Dato : 13-04-03 21:06

Poul Jensen skrev:

> http://www.cdrinfo.pl/cdr/porady/howto/index.php3?sm=easycd

Hvad skal jeg med det link?

Madsen.

Fra : Jannie og Jens

Dato : 13-04-03 20:02

> Hmm, hvis du dobbeltklikker på en *.mp3-fil i f.eks. stifinder hvilket
> program åbner så? *.mp3-filer er som standard stillet til at åbne med
> MediaPlayer i WinXP.

Ja ja så langt er jeg sq med.

> Jeg kører selv WinXP og har ingen problemer med at brænde *.mp3-filer
> med Nero og det hverken hvis jeg smider dem på en data-cd eller laver
> en musik-cd ud af dem.

Ok jeg har haft store problemer med det, og det selvom jeg afindstalerede
den præindstalerede version, og indstalerede den version jeg før har brændt
med, under win98. efter at have opgivet den den præindstalerede.

Jens

Fra : Madsen

Dato : 13-04-03 22:17

Jannie og Jens skrev:

> Ja ja så langt er jeg sq med.

Uha, uha. Det må du virkelig undskylde.
Grunden til jeg spurgte er at det undrer mig at Nero åbner et vindue
der hedder gem billedfil. Det fik mig til at tro at du måske på en
eller anden måde havde fået associeret *.mp3-filer med en billed-
fremviser, eller noget i den stil, men hvad ved jeg. Det var derfor
jeg spurgte om hvilket program der åbner når du dobbeltklikker på
en *.mp3-fil.

> [...]
> afindstalerede den præindstalerede version, og indstalerede den
> version jeg før har brændt med, under win98. efter at have opgivet

Du skal passe meget på med at installere software som er skrevet
til Win9x på WinXP. Det er roden til alt ondt. Jeg taler af bitter
erfaring.

Madsen.

Fra : Jannie og Jens

Dato : 13-04-03 22:29

> [...]
> fremviser, eller noget i den stil, men hvad ved jeg. Det var derfor
> jeg spurgte om hvilket program der åbner når du dobbeltklikker på

Ok min fejl, jeg sad og var temmelig irriteret over at det ikke virkede, det
værste var at kæresten kiggede på, og så skal man jo helst se ud som om at
man har styr på det. Og så lod jeg hvist min irritation gå ud over dig, det
må du undskylde.

Jens

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-04-03 23:25

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev :

>Grunden til jeg spurgte er at det undrer mig at Nero åbner et vindue
>der hedder gem billedfil.

Kan være, at han fået sat et flueben ved at, der skal laves et
image.

Hedder muligvis billedfil i en dnask Nero.

Fra : Madsen

Dato : 13-04-03 22:48

Jannie og Jens skrev:

> [...]
> helst se ud som om at man har styr på det. Og så lod jeg hvist min
> irritation gå ud over dig, det må du undskylde.

Det er helt i orden.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 14-04-03 00:29

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Kan være, at han fået sat et flueben ved at, der skal laves et
> image.
>
> Hedder muligvis billedfil i en dnask Nero.

Det lyder umiddelbart meget sandsynligt, men i min danske Nero (som
er version 5.5.7.8) hedder det 'Brænd image', men det kan selvfølgelig
tænkes at det hedder noget andet i ældre eller nyere danske versioner.

Madsen.

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 13-04-03 19:55

On Sun, 13 Apr 2003 20:35:08 +0200, "Jannie og Jens"
<jannieogjens@hansen.mail.dk> wrote:

> [...]
>nogen der har en løsning på mit problem, vil jeg meget gerne have et link
>til sådan et program (det skal være gratis).

Da jeg fik XP måtte jeg opgradere Nero fra deres hjemmeside, der
er også en dansk fil man kan downloade
mvh Ebbe

Fra : Jannie og Jens

Dato : 13-04-03 20:05

> Da jeg fik XP måtte jeg opgradere Nero fra deres hjemmeside, der
> er også en dansk fil man kan downloade
> mvh Ebbe

Ja måske, men når der følger en præindstaleret version af nero med pc'eren
burde det da virke, men så logisk er det jo ikke altid, så måske jeg skulle
prøve.

Jens

Fra : Martin Sveegaard

Dato : 13-04-03 19:56

> [...]

>om at brænde de valgte filer, åbnes et vindue der hedder gem billedfil, og

Jeg har brændt MP3-filer ved ganske enkelt at trække dem over i
brænderdrevets vindue og derefter vælge: "skriv til cd". Det har
fungeret glimrende.

MVH Martin S

Fra : Jannie og Jens

Dato : 13-04-03 20:08

> Jeg har brændt MP3-filer ved ganske enkelt at trække dem over i
> brænderdrevets vindue og derefter vælge: "skriv til cd". Det har
> fungeret glimrende.

Ja det skulle ikke være noget problem, men jeg vil gerne lave en cd, jeg kan
spille på anlæget i stuen. Men der er en anden der har forslået det samme,
så måske er det mig der tager fejl, eller misforstår noget.

Jens

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 13-04-03 20:47

"Jannie og Jens" <jannieogjens@hansen.mail.dk> wrote in

[snip]
> [...]
> program. så er der ikke nogen der har en løsning på mit problem,
> vil jeg meget gerne have et link til sådan et program (det skal

Okay... den vej -> http://classic.winamp.com/

Du skal bare, i Winamps preferences, vælge "Nullsoft Disk Writer" som
output plug-in. Så kommer lyden ikke ud af højttalerene, men som wav
filer på harddisken.

--
Lars

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-04-03 21:18

In dk.edb.system.ms-windows, Jannie og Jens
<jannieogjens@hansen.mail.dk> says...
> til sådan et program (det skal være gratis).

CDex

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen