Knuder til fireline
Fra : CMO

Dato : 13-04-03 18:49

Hej alle

Hvilke knude (til endegrej) skal man bruge til fireline. Emballagen
anbefaler palomar, men mine kammerater har vidt forskellig opfattelse af
hvilken knude er bedst. Jeg har også hørt, at knudestyrken i fireline ikke
er bedre end de tilvarende linetykkelse i alm. monofil.

vh.

Carsten

Fra : [9000] thorkild niel~

Dato : 13-04-03 19:37

Hej!

Jeg har bedst erfaring med "not-a-knot" fra Berkeley - og egne efterligninger
af denne.
Så vidt jeg har testet med fjedervægt så giver det den bedste brudstyrke.
Palomar-knuden tror jeg også på, men de alm. blink-knuder nedsætter
brudstyrken til noget omkring tilsvarende diameter monofil.

Send mig en mail direkte hvis du vil have en tegning af min forbedrede
"not-a-knot"-hægte til pirke- og bundsnøre-fiskeri.

--
------
Venlig hilsen

Teksten "bort" og "fjernes"
skal slettes fra min afsender-e-mailadresse.

Fra : jensen

Dato : 14-04-03 17:41

Bare bind dine alm knuder men læg firelinen dobbet så forstærker du styrken
og samtidig er der så 2 "lykker" omkring snaplåsen,blinket etc.. så holder
den som den skal.
"[9000] thorkild nielsen" <bortthorkild.j.nfjernes@stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3E99AE4C.C74E2B1C@stofanet.dk...

Fra : Henric

Dato : 20-04-03 00:29

Jag måste rekomendera Berkleys "not a knot". Lysande styrka och så kan du
slopa beteslåset. Fäst ringen som skall sitta i betet (ivf havsöringsbetet)
direkt i not a knot:en.
Här ser du en bild på en not a knot som är fäst i ett beteslås men oftast
sätter jag den direkt i ringen alltså.
http://www.telescopesoftware.se/personal/henric.nu/notaknot.jpg
/H